Spring naar bijdragen

updaten geocache pagina's


pirri

Aanbevolen berichten

Wat ik wel al geprobeerd heb, is om geen land aan te vinken en dan de locatie van mijn camping adres te vermelden, wanneer ik bij km niet meer invul dan 48 km, blijf ik onder de 500 en zit GCTJRB er wel bij.

Klopt, ik heb die querie eens gemaakt om de meest oostelijke caches van Belgie (en Luxemburg) in een querie te krijgen. Dus heb ik het 'middelpunt' ver in Duitsland gelegd. Als je dan geen land aanklikt dan krijg je voornamelijk duitse caches.

 

De maximale afstand hoef je niet in te vullen, die grens van 500 caches is nix mis mee. Dat iedereen perse minder wil ontvangen is ter controle of je er niet een paar mist, met name als je de selectie op plaatsingsdatum doet is dat wel slim. Zoals jij gewoon rond je camping wilt cachen heb je dat niet nodig totdat je de cirkel wilt vergroten. Op dat moment is het handiger om die vier queries te schrijven die heel Belgie omvatten (die maak je beter wel op plaatsingsdatum).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oke Bjorri, ben er nu al een beetje uit, maar de eerder genoemde getallen duizelde door mijn hoofd.

Nu is dit gedeelte me een stuk duidelijker.

 

Ik heb trouwens 4 queries gemaakt voor Belgie, omdat ik ook soms in de richting van Antwerpen fiets.

Verder heb ik van de omgeving van de camping, een gebied van 48 Km aangegeven, want de camping waar wij staan is maar 10 km van de Duitse en Luxemburgse grens.

Dus die pak ik dan ook mee.

Inmiddels heb ik in GSAK bij records 4439 staan, dus daar zal voor een niet al te fanatieke zoeker, best wel wat tussen staan.

 

gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoi mede cachers,

 

ik ben Robje64 in de GC wereld.

Ben al een hele tijd bezig om zoveel mogelijk uit het forum te lezen,

uit te proberen, en begrijpen.

 

Het hele update verhaal begrijp ik tot zover.

 

Ik zit wel met een aantal vraagjes nog.

En aangezien de berichtgeving inmiddels alweer iets aan de oudere kant

is, wil ik ze nu wel stellen.

 

Heeft iemand nog een recente finetuning gedaan over heel NL?

 

Ik heb bv. in mijn eerste query aangegeven:

 

Deel1: 1 jan 2000 t/m 29 nov 2003 en zie dan in de search: 441 resultaten, incl. degene die ik gevonden heb.

 

Dan om deel 2 te maken, moet ik dan op 29 nov 2003 beginnen of 1 dag later?

Er staat namelijk between, dus is het dan tot of tot en met?

 

Ik heb nog steeds geen dagen aangevinkt, daar zit mijn volgende vraag.

 

Wat is het nut om het meerdere keren per week te laten sturen?

Als je bv. 1 keer per week een bepaalde pq laat sturen, en voornamelijk in het weekend cached

zou het toch voldoende moeten zijn?

Mits je uiteraard vrijdag aanvinkt.

 

Dan vraag ik me af, of iedereen hier dus elke keer bij het krijgen van iedere mail de pq meteen in GSAK

inlaadt?

Lijkt me een behoorlijk bijhouden van je mail?

 

Misschien zie ik het allemaal nog wat zwart / wit, maar probeer het te begrijpen.

 

V.w.b. de fine tuning? Als er niemand is, die heeft gefine tuned recentelijk, kan ik evt. mijn laatste

gegevens hier in een lijst publiceren zodra ik ze klaar heb?

 

Oh ja: de km's van je home coordinates... die heb ik nu op 500 staan.

Als je ze nl. weg laat, dan gaat die standaard naar de 100. Is 500 redelijk?

 

En verder... ik heb straks mijn PQ's allemaal klaar..... kan ik dan in die hele lijst aanvinken

en dat is het, of moet ik ergens vertellen dat ze ge activeerd dienen te worden?

 

Zo, dat zijn nogal wat vragen, hahaha.... maar goed, daar is het forum toch voor?

 

 

Alvast heel veel dank voor het lezen....

 

 

Robje64

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...