Spring naar bijdragen

achtergrond plaatje cache pagina in nieuwe lay-out


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Sinds de heren van de .com begin dit jaar de lay out voor cache pagina's hebben aangepast komen de achtergrond plaatjes op mijn cache pagina's er niet echt meer uit. Het komt mij over dat de breedte van de voor tekst beschikbare ruimte groter is gemaakt.

Voor de printbare pagina veranderd er niets, maar het opleukende effect van een achtergrond plaatjes is bij mijn pagina's naar de knoppen omdat nog maar een smal strokje zichtbaar is.

 

IEmand die dit ook opgevallen is of ligt het toch aan mij?

 

Weet iemand of je dit zelf weer kan oplossen met eem stukje HTML code op de cache pagina? Ik bouw mijn pagina's niet met een programma als frontpage, maar zet ze met wat eenvoudige HTML codes in elkaar. Iets wat me prima bevalt.

 

Alle suggesties / opmerkingen zijn welkom.

 

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had al veel moeite gedaan om het html onder de knie te krijgen voor een leuke achtergrond. Ik kreeg het dus niet onder de knie.

Hawkeyes bood (heel lief :blush: ) aan om te helpen maar toen werd de lay-out veranderd. het viel mij toen op dat er nog maar een hele smale strook langs de buitenkant overbleef wat, volgens mij, weinig toevoegt aan het geheel.

 

IEmand die dit ook opgevallen is of ligt het toch aan mij?

 

Het was mij dus ook al opgevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt dat het tekst gedeelte breder is geworden. Het ligt dus niet aan jou kameraad! Bij al mijn cachepagina is dat ook het geval. Je kunt er zelf niets aan doen. Breder kun je het tekst gedeelte wel maken door een foto te plaatsen die groter is dan de tekst tabel :blush: Maar dat is niet handig want maakt de boel onleesbaar. Moet je ook nog eens van links naar rechts scrollen. Smaller kun je het niet maken.

 

Helaas dit is het einde van onze oh zo mooie achtergrond afbeeldingen! Ach, je kunt wel gewoon de kleur veranderen. Is het toch niet zo legergroen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of dit hetzelfde probleem is weet ik niet maar als je naar de cache Maurick: Loking for .....? kijkt dan is de tekst weggevallen gedeeltelijk aan de rechterzijde.

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHP1P

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Dat het heeft te maken met de tabellen en dergelijke in de tekst. Geopatra heeft waarschijnlijk de tekst in Word geschreven in tabellen, geknipt en geplakt in de tekstbeschrijving. Tabellen zijn vaak een crime in HTML tekst. Ik heb de tekst ook gekopieerd en geplakt in Word en dan zie je dat de tekst door de tabellen er vreemd uitziet.

 

Dat komt waarschijnlijk omdat de tabellen waar hij de tekst heeft ingevoerd breder in pixels zijn dan de tekst pagina. De tekstpagina veranderd in dit geval niet zijn breedte maar de tabel houd wel zijn breedte aan, waardoor delen van de tekst niet te lezen zijn! Denk ik even zo snel gezien!

 

Dat kun je ook testen door de printvriendelijke pagina te openen en dan zie je dat de tekst wel te lezen is al moet je van links naar rechts scrollen.

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie trouwens dat bij jou cache Hoogspanning II de pagina erg breed is. Dat komt door die plusjes ++++++ bij Dutch en bij English. Je moet iets minder plusjes plaatsen, dan is de pagina weer goed.

 

Succes

 

Aangepast, gaf vroeghu trouwens ook geen probleem.

 

Goed, einde leuke achtergrondjes....Jammer :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het heeft te maken met de tabellen en dergelijke in de tekst. Geopatra heeft waarschijnlijk de tekst in Word geschreven in tabellen, geknipt en geplakt in de tekstbeschrijving. Tabellen zijn vaak een crime in HTML tekst. Ik heb de tekst ook gekopieerd en geplakt in Word en dan zie je dat de tekst door de tabellen er vreemd uitziet.

 

Dat komt waarschijnlijk omdat de tabellen waar hij de tekst heeft ingevoerd breder in pixels zijn dan de tekst pagina. De tekstpagina veranderd in dit geval niet zijn breedte maar de tabel houd wel zijn breedte aan, waardoor delen van de tekst niet te lezen zijn! Denk ik even zo snel gezien!

 

Dat kun je ook testen door de printvriendelijke pagina te openen en dan zie je dat de tekst wel te lezen is al moet je van links naar rechts scrollen.

 

Nee hoor, ik heb dat stuk historie van het internet overgenomen. Schijnbaar staan de plaatjes tegenwoordig ergens anders opgeslagen, want ze komen niet meer te voorschijn. Jammer.

Van de tekst - de historie valt zo weinig weg dat het nog goed leesbaar is !

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het heeft te maken met de tabellen en dergelijke in de tekst. Geopatra heeft waarschijnlijk de tekst in Word geschreven in tabellen, geknipt en geplakt in de tekstbeschrijving. Tabellen zijn vaak een crime in HTML tekst. Ik heb de tekst ook gekopieerd en geplakt in Word en dan zie je dat de tekst door de tabellen er vreemd uitziet.

 

Dat komt waarschijnlijk omdat de tabellen waar hij de tekst heeft ingevoerd breder in pixels zijn dan de tekst pagina. De tekstpagina veranderd in dit geval niet zijn breedte maar de tabel houd wel zijn breedte aan, waardoor delen van de tekst niet te lezen zijn! Denk ik even zo snel gezien!

 

Dat kun je ook testen door de printvriendelijke pagina te openen en dan zie je dat de tekst wel te lezen is al moet je van links naar rechts scrollen.

 

Nee hoor, ik heb dat stuk historie van het internet overgenomen. Schijnbaar staan de plaatjes tegenwoordig ergens anders opgeslagen, want ze komen niet meer te voorschijn. Jammer.

Van de tekst - de historie valt zo weinig weg dat het nog goed leesbaar is !

 

Geopatra.

 

Ja da kan maar dit heeft even niets met plaatjes te maken. Het gaat om het feit dat het laatste gedeelte van de tekst is verdwenen of agekapt. Dat je het niet zelf hebt getypt doet er nu even niet toe. Het probleem is gewoon dat wanneer je een tabel knip en bij Geocaching weer in de paginabeschrijving weer plakt, het problemen kan veroorzaken.

 

Ik heb de tekst in Frontpage gekopieerd en mijn vermoedens klopten: de cellen waar de historische tekst inzit kloppen niet. Het is een groot chaos van lege cellen en cellen met verkeerde breedtes (in procentes).

Als tip, maar dat moet je zelf even kijken, zou ik de tekst gewoon knippen in Word. Alle cellen verwijderen en dan weer plakken in de cache beschrijving.

Ik heb de tekst nu ruw zonder cellen en zal die aan je mailen, misschien heb je daar wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt. Het is ook vaak per browser verschillend. Met de nieuwe veranderingen van Geocaching.com is hier geen rekening mee gehouden of komt nog. Cellen en tabellen zijn een crime voor vele beginnende webdesigners, en zeker als je werkt met oude versies van Frontpage. Je wordt er af en toe helemaal gek van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cellen en tabellen zijn een crime voor vele beginnende webdesigners, en zeker als je werkt met oude versies van Frontpage. Je wordt er af en toe helemaal gek van!

In het bovenstaande voorbeeld is het daarom veel eenvoudiger om de opmaak zonder tabellen te doen. In wezen heeft Geopatra een stuk tekst neergezet met een afwijkende linker en rechter marge.

Aan het begin van die tekst kan een <div> tag worden opgenomen. De tekst wordt dan afgesloten met een </div> tag. Via de style parameter kan het inspringen worden geregeld:

 

<div style="margin-left: 5%; margin-right: 5%">

 

Iedere paragraaf beginnen met <p> en afsluiten met </p> en je kunt de pagina helemaal zonder ingewikkelde tabellen opmaken.

 

In de bronnen die ik gebruik voor het maken van de opmaak van deze site wordt steenvast aangedrongen om tabellen alleen te gebruiken in het geval je tabellen wilt weergeven. Voor opmaak en vormgeving kun je veel beter van css gebruik maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om weer meer ruimte te maken voor je achtergrond plaatjes moet je de "Short Description" beginnen met :

 

<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">
</table></table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

De regel :

<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">

Mag je ook weg laten en daar voor inplaats de nieuwe functie "Background Image URL" gebruiken.

 

Om de breedte van het tekst gedeelte aan te passen en zo dus meer ruimte voor je achtergrond plaatjes te maken verander je de waarde van

"width="70%"

 

Gebruik je echter een afbeelding in de tekst dan zal de tekst kolom nooit smaller worden dan de gebruikte afbeelding.

 

Het e.e.a. heb ik gebruikt voor Amelander Wapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb mogelijk ook nog een lollige toevoeging en wel een plaatje onder je tekst.

 

Je moet dan wel uitkijken dat je plaatje de tekst niet teveel verstoord. Je moet je beschrijving dan beginnen met:

 

<div style="background-image : url(bkgnd.gif);">

en dan afsluiten met:

 

</div>

Ik moet bekennen dat ik het niet geprobeerd heb bij caches, maar het werkt wel. Ik gebruik het namelijk op o.a. deze pagina op de site. Heb ik van de week bedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...