Spring naar bijdragen

achtergrond plaatje cache pagina in nieuwe lay-out


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Om weer meer ruimte te maken voor je achtergrond plaatjes moet je de "Short Description" beginnen met :

 

<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">
</table></table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

De regel :

<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">

Mag je ook weg laten en daar voor inplaats de nieuwe functie "Background Image URL" gebruiken.

 

Om de breedte van het tekst gedeelte aan te passen en zo dus meer ruimte voor je achtergrond plaatjes te maken verander je de waarde van

"width="70%"

 

Gebruik je echter een afbeelding in de tekst dan zal de tekst kolom nooit smaller worden dan de gebruikte afbeelding.

 

Het e.e.a. heb ik gebruikt voor Amelander Wapen

 

 

BERE GOED :thumbup: , ik zie je reactie nu pas want ik was op vakantie toen je hem plaatste.

Heb getest op CZN, en ga het zodra ik tijd heb ook op mijn andere caches toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bruine beren, wederom :thumbup:

En hoe krijg je alles "doorzichtig" net zoals bij jullie fraaie Beetlle (ik denk alleen plaatjes zonder tekst)?

 

Maar dat lukt alleen als je de background als HTML in short description toevoegd; niet in het voorgeprogrammeerde hokje van de background url. Toch :clown: ?

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat lukt alleen als je de background als HTML in short description toevoegt; niet in het voorgeprogrammeerde hokje van de background url. Toch :thumbup: ?

 

Ik weet niet of daar het probleem zit, maar ik heb het idd wel op die manier gedaan.

De truk zit hem volgens mij in het weglaten van de definitie van de achtergrondkleur van de tabel:

bgcolor="#FFFFFF"

Je gebruikt dan alleen

<table  width="70%">

Om de tabel te definiëren.

 

Als je wilt kan je ook gewoon tekst gebruiken, je moet alleen op de leesbaarheid letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bruine Beren,

 

"capacity must be greater than zero. Parameter name: capacity"

 

Deze kreet moet jullie (en anderen) bekend voorkomen. Hij komt namelijk onder je cachebeschrijving te staan wanneer je met de achtergrond gaat spelen.

 

Volgens geleerden komt het door "foute" HTML en omdat er een code begint met een endbracked zoals hieronder. Bruine beren klopt dat? En wat kunnen we eraan doen? Ik heb al geprobeerd wat weg te laten, maar dan verdwijnt ook je achtergrondplaatje weer onder de bovenliggende lichtgroene kantstrook.

 

CODE<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">

</table></table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

Maar ik vind de zin minder storend als dat je achtergrondplaatje verdwijnt.

Heeft iemand een oplossing? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bruine Beren,

 

"capacity must be greater than zero. Parameter name: capacity"

 

Deze kreet moet jullie (en anderen) bekend voorkomen. Hij komt namelijk onder je cachebeschrijving te staan wanneer je met de achtergrond gaat spelen.

 

Volgens geleerden komt het door "foute" HTML en omdat er een code begint met een endbracked zoals hieronder. Bruine beren klopt dat? En wat kunnen we eraan doen? Ik heb al geprobeerd wat weg te laten, maar dan verdwijnt ook je achtergrondplaatje weer onder de bovenliggende lichtgroene kantstrook.

 

CODE<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">

</table></table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

Maar ik vind de zin minder storend als dat je achtergrondplaatje verdwijnt.

Heeft iemand een oplossing?  :beerchug:

 

Ik heb dat inderdaad ook maar nog geen tijd gehad om mezelf daarin te verdiepen. En verder heb je helemaal gelijk Professor, plaatje is belangrijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bruine Beren,

 

"capacity must be greater than zero. Parameter name: capacity"

 

Deze kreet moet jullie (en anderen) bekend voorkomen. Hij komt namelijk onder je cachebeschrijving te staan wanneer je met de achtergrond gaat spelen.

 

Volgens geleerden komt het door "foute" HTML en omdat er een code begint met een endbracked zoals hieronder. Bruine beren klopt dat? En wat kunnen we eraan doen? Ik heb al geprobeerd wat weg te laten, maar dan verdwijnt ook je achtergrondplaatje weer onder de bovenliggende lichtgroene kantstrook.

 

CODE<body background="http://img.groundspeak.com/cache/61492_600.jpg">

</table></table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

Maar ik vind de zin minder storend als dat je achtergrondplaatje verdwijnt.

Heeft iemand een oplossing?  :beerchug:

 

Geinig zo'n regeltje, maar die was me nog niet opgevallen :thumbup:

Dat het te maken zou hebben dat de code met </table> begint klopt niet.

Als ik er een een extra <table></table> voor zet doet hij het ook.

Ik zal er eens overnadenken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bruine Beren,

"capacity must be greater than zero. Parameter name: capacity"

Deze kreet moet jullie (en anderen) bekend voorkomen. Hij komt namelijk onder je cachebeschrijving te staan wanneer je met de achtergrond gaat spelen.

 

Ik heb hem, om van deze melding af te komen moet je een extra <table> aan de code toevoegen.

Plaats deze extra <table> achter </table></table>

Je krijgt dan :

</table></table><table><center><table bgcolor="#FFFFFF" width="70%"><tr><td>

 

Dit hoeft alleen maar als de deze code bij de "Short Description" gebruikt.

Als je de code bij de "Long Description" gebruikt krijg je zowiezo geen fout melding onderaan de cache omschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, het is wel grappig. Alles gaat in tabellen op geocaching.com. Moet je voor de gein maar eens wat "</table>" her en der toevoegen. Eentje, twee, of meer. Voor je het weet is je hele cache-pagina een puinhoop. Heb er met mijn S&B wedding cache mee lopen klooien. Overigens is die pagina nu niet meer wat het toen was. Blijkbaar heeft geocaching.com wel wat aangepast in de afhandeling HTML code.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, het is wel grappig. Alles gaat in tabellen op geocaching.com. Moet je voor de gein maar eens wat "</table>" her en der toevoegen. Eentje, twee, of meer. Voor je het weet is je hele cache-pagina een puinhoop. Heb er met mijn S&B wedding cache mee lopen klooien. Overigens is die pagina nu niet meer wat het toen was. Blijkbaar heeft geocaching.com wel wat aangepast in de afhandeling HTML code.

 

Ik maak altijd eerst mijn cachepagina in Frontpage en dan knip ik het gedeelte tussen BODY en plak het weer in de cachebeschrijving. Werkt perfect, geen rotzooi of verkeerde tabellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een klein vraagje: lukt het ook om voor de Travel Bug pagina een juiste tabel weer te geven zodat de kantlijn opschuift? Ook hier zijn achtergrond plaatjes inmiddels wel gefixed, maar nog niet breed in de kantlijn. De opbouw is ook anders dan een cachebeschrijving. Foto's staan normaal rechts uitgelijnd en de tekst links. Indien je de achtergrondregel toepast dan verschuift alleen de tekst, maar niet de kantlijn met de achtergrond foto. Alvast weer bedankt. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, het is wel grappig. Alles gaat in tabellen op geocaching.com.

Klopt. Dat kun je goed zien als je FireFox gebruikt met de "Developer extension". Daarmee kun je de cellen van een tabel op een pagina van een rode rand voorzien.

 

Een leuk detail is dat gc.com en gc.nl een zelfde manier smoelen, maar als je op zoek gaat naar cellen op b.v. de kaarten pagina's, je geen cellen tegen komt.

 

Overigens is het natuurlijk fout om incorrecte HTML code te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...