Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

WGS84: dat definieert niet de wijze waarop de coordinaten worden weergegeven maar beschrijft de referentie ellipsoide wat het grondvlak is voor het coordinaten systeem in de lengte- en breedtegraden.

De vorm van de aarde wordt dus weergegeven met een "omwentelingsellipsoide".

 

Heel mooi en het zal wel wiskundig juist zijn geformuleerd. Maar de begrippenlijst is meer bedoeld voor 'leken' zoals ikzelf en dan moet de omschrijving wel wat in populairder vorm worden weergegeven. Kan dat? :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kwam ik er weer een tegen die nog niet in de lijst staat. Hij stond in een log van onze cache.

 

Geoflasher = hardlopende geocacher

Hehehe, dat was ik. Ik had inderdaad een beetje haast... Maar echt hardlopen was het niet. Stevig doorlopen wel.

 

Omschrijving dus ietsje aangepast... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn site heb ik enkele begrippen uit de geocache-wereld staan (hier bij <begrippen>). Het zijn uitdrukkingen die wij onderling bezigen.

 

Haha, ik vind er juweeltjes tussen hoor. Maar de link bij Geolutin : Genummerd voorwerp dat van cache naar cache reist en waarvan de route via het nummer op de (Franse) site van www.geolutin.com is te volgen. Werkt volgens mij niet.

 

Komt de link nog ergens toegankelijker te staan?

 

Suc6!

Nelleke (Geo-dreuzel-af)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WGS84: dat definieert niet de wijze waarop de coordinaten worden weergegeven maar beschrijft de referentie ellipsoide wat het grondvlak is voor het coordinaten systeem in de lengte- en breedtegraden.

De vorm van de aarde wordt dus weergegeven met een "omwentelingsellipsoide".

 

Heel mooi en het zal wel wiskundig juist zijn geformuleerd. Maar de begrippenlijst is meer bedoeld voor 'leken' zoals ikzelf en dan moet de omschrijving wel wat in populairder vorm worden weergegeven. Kan dat? :no:

Een poging zonder wiskundige uitleg dan:

 

WGS84: een wereldwijd coordinaten systeem voor plaatsbepaling wat gebruikt wordt door GPS satellieten. Het systeem werkt met lengte en breedtegraden.

WGS staat voor "World Geodetic System" en 84 voor het jaar 1984 waarin deze standaard is gedefinieerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, want een serie moet minstens uit 5 caches bestaan...

 

 

Ik heb niet de moeite genomen om de hele lijst door te nemen, dus als mijn toevoeging aan de lijst al gegeven is....MIJN EXCUSES!!

 

Maar goed.....,wat dacht je van een "mini-serie" dan???

 

(een beschrijving zou kunnen zijn: een groep caches bestaande uit minder dan 5 stuks.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn site heb ik enkele begrippen uit de geocache-wereld staan (hier bij <begrippen>). Het zijn uitdrukkingen die wij onderling bezigen.

 

Haha, ik vind er juweeltjes tussen hoor. Maar de link bij Geolutin : Genummerd voorwerp dat van cache naar cache reist en waarvan de route via het nummer op de (Franse) site van www.geolutin.com is te volgen. Werkt volgens mij niet.

 

Komt de link nog ergens toegankelijker te staan?

 

Suc6!

Nelleke (Geo-dreuzel-af)

 

Die link werkt inderdaad niet.

Kan ook geen andere vinden via google.

Wie helpt me de link voor geolutins vinden? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WGS84: dat definieert niet de wijze waarop de coordinaten worden weergegeven maar beschrijft de referentie ellipsoide wat het grondvlak is voor het coordinaten systeem in de lengte- en breedtegraden.

De vorm van de aarde wordt dus weergegeven met een "omwentelingsellipsoide".

 

Heel mooi en het zal wel wiskundig juist zijn geformuleerd. Maar de begrippenlijst is meer bedoeld voor 'leken' zoals ikzelf en dan moet de omschrijving wel wat in populairder vorm worden weergegeven. Kan dat? :crybaby:

Een poging zonder wiskundige uitleg dan:

 

WGS84: een wereldwijd coordinaten systeem voor plaatsbepaling wat gebruikt wordt door GPS satellieten. Het systeem werkt met lengte en breedtegraden.

WGS staat voor "World Geodetic System" en 84 voor het jaar 1984 waarin deze standaard is gedefinieerd.

 

Bedankt! Aangepast! :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, want een serie moet minstens uit 5 caches bestaan...

 

 

Ik heb niet de moeite genomen om de hele lijst door te nemen, dus als mijn toevoeging aan de lijst al gegeven is....MIJN EXCUSES!!

 

Maar goed.....,wat dacht je van een "mini-serie" dan???

 

(een beschrijving zou kunnen zijn: een groep caches bestaande uit minder dan 5 stuks.)

 

Toegevoegd. #279. Dank. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...