Gertti Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 Hoi, Het lukt ons nog niet om de volgende geopuzzle op te lossen: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...98-97c718346cb8 We nemen aan dat de hoofdletters A t/m M landen zijn ... ? A=Australia B= Uruguay C= Burma D= papua new guinea E= Italy F= Indonesia G= no idea H= Japan ? I= Laos / Zambia J= Cyprus K= Russia L= Cuba M= New Zealand ? A=1, B=2, C=3 De kleine letters in de berekening zijn het aantal letters achter de hoofdletter, dus Australia... ustralia=8 nemen we aan dan ... Heeft iemand een ander idee. Alle hulp is welkom!
elsinga Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 Dat van die landen herkennen, dat zie ik er ook wel in. En F zou ook Chili kunne zijn, maar dan op zijn kant. Hoe je echter op de aanwijzing komt dat je met het aantal letters van de naam moet gaan werken...? De vraag is dan gelijk: in welke taal? En waarom het aantal letters na de hoofdletter en niet het totaal aantal letters? of het aantal vierkante kilometers? Of het aantal inwoners? Nou ja, het is niet voor niets difficulty 3,5. Alhoewel het voor mij nu een 5 is.
Gertti Geplaatst 29 januari 2005 Auteur Geplaatst 29 januari 2005 Die aanwijzing was maar een gokje ... en over de taal ... al z'n caches zijn in engels, dus waarschijnlijk is het engels Maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk ...
Peetee Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 (bewerkt) Ik weet niet hoe een psycholoog dit uit zou leggen , maar zou je er de contouren van een paard in kunnen herkennen? 29 januari 2005 bewerkt door Peetee
Kapitein Haak Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 Helemaal mee eens ik zie er ook een paard in maar hoe dit om te zetten naar cijfers is me een raadsel. Greetz Kapitein Schilderijhaakje
Gertti Geplaatst 29 januari 2005 Auteur Geplaatst 29 januari 2005 Dat herkende ik er ook in, voordat ik de landen ontdekte eigenlijk ...
mvs "Team Pooh" Geplaatst 5 februari 2005 Geplaatst 5 februari 2005 Misschien iets met International dialingcodes: http://kropla.com/dialcode.htm#table ?
Boa Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Opvallend is dat in de berekening die je moet maken er zowel kleine als hoofdletters staan. Ik denk niet dat dit geheel toevallig is. Misschien kan je hier iets mee, al weet ik niet wat... Misschien heeft iemand anders hier een idee over.
Team Aragorn Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Is er niemand die de notes uit het Fins kan vertalen? Soms helpt dat. Misschien is het paard een hint voor de plaats waar de cache in de buurt ligt: renbaan, rijschool, fokkerij? Blijkbaar zijn A enz. niet altijd getallen van één cijfer. De vermenigvuldiging H*I*J*K*L zal wel moeten leiden tot iets in de orde van 50000?
TheFamily Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Dit draadje is voor mij te moeilijk. Ik haak af.
Boa Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 He Gertti Ik heb er nog s naar gekeken en volgens mij zit je helemaal mis dat het landen moeten zijn. Ik snapte niet hoe je in A australie zag, dus ben ik verder gaan kijken. Als je op de pagina van de cache naar mapquest kijkt zie je dat het sterretje in het meer/baai Laajalahti ligt. Dit heeft precies de vorm als vlek A. Ik denk dat je dus in deze richting verder moet gaan zoeken. Wat de getallen lijkt mij de oppervlakte dan het meest logische. Succes ermee! Groeten BOA
elsinga Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Zou het gaan om de finse meren, die je moet herkennen?
GPSiegurd Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Zou het gaan om de finse meren, die je moet herkennen? <{POST_SNAPBACK}> Jaa dat denk ik wel. Links boven meer A heb je meer F. Ga even verder zoeken!!!
GPSiegurd Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Rond de coordinaten N60 17.260 E24 31.184 vind je bijna alle meren die in de tekening zitten...
GPSiegurd Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 (bewerkt) Meer F heet Nuuksion Pitkäjärvi, meer M heet Velskolan Pitkäjärvi en meer A heet Laajalahti .... 6 februari 2005 bewerkt door Team GPSearching
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden