Spring naar bijdragen

hulp geopuzzle


Gertti

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Het lukt ons nog niet om de volgende geopuzzle op te lossen:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...98-97c718346cb8

 

We nemen aan dat de hoofdletters A t/m M landen zijn ... ?

 

A=Australia

B= Uruguay

C= Burma

D= papua new guinea

E= Italy

F= Indonesia

G= no idea

H= Japan ?

I= Laos / Zambia

J= Cyprus

K= Russia

L= Cuba

M= New Zealand ?

 

A=1, B=2, C=3

 

De kleine letters in de berekening zijn het aantal letters achter de hoofdletter, dus

Australia... ustralia=8 nemen we aan dan ...

 

Heeft iemand een ander idee.

 

Alle hulp is welkom! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat van die landen herkennen, dat zie ik er ook wel in. En F zou ook Chili kunne zijn, maar dan op zijn kant. :blink:

 

Hoe je echter op de aanwijzing komt dat je met het aantal letters van de naam moet gaan werken...? De vraag is dan gelijk: in welke taal? En waarom het aantal letters na de hoofdletter en niet het totaal aantal letters? of het aantal vierkante kilometers? Of het aantal inwoners?

 

Nou ja, het is niet voor niets difficulty 3,5. Alhoewel het voor mij nu een 5 is. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend is dat in de berekening die je moet maken er zowel kleine als hoofdletters staan. Ik denk niet dat dit geheel toevallig is. Misschien kan je hier iets mee, al weet ik niet wat... Misschien heeft iemand anders hier een idee over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er niemand die de notes uit het Fins kan vertalen? Soms helpt dat.

 

Misschien is het paard een hint voor de plaats waar de cache in de buurt ligt: renbaan, rijschool, fokkerij?

 

Blijkbaar zijn A enz. niet altijd getallen van één cijfer. De vermenigvuldiging H*I*J*K*L zal wel moeten leiden tot iets in de orde van 50000?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Gertti

 

Ik heb er nog s naar gekeken en volgens mij zit je helemaal mis dat het landen moeten zijn. Ik snapte niet hoe je in A australie zag, dus ben ik verder gaan kijken.

Als je op de pagina van de cache naar mapquest kijkt zie je dat het sterretje in het meer/baai Laajalahti ligt. Dit heeft precies de vorm als vlek A. Ik denk dat je dus in deze richting verder moet gaan zoeken. Wat de getallen lijkt mij de oppervlakte dan het meest logische.

Succes ermee!

 

Groeten BOA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...