Spring naar bijdragen

SpoilerSync


Aanbevolen berichten

Kijk eens naar http://www.anode.plus.com/spoilersync/

 

vanuit GSAK automatisch te doen met de volgende regel als macro

 

# Call SpoilerSync program... which remembers the settings from previous time

RUNPGM pgm="C:\Program Files\SpoilerSync\spoilersync.exe" parms="-a"

 

 

hierna met bv. mightysync of handmatig in de PPC en GO Spoilerfoto's in the field.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit progje lijkt me ook best wel handig bij die caches, waarbij je voorwerpen/situaties op foto's moet herkennen om de eindlokatie te kunnen bepalen.

 

Ik loop tenminste steeds weer op tegen het probleem van de zeer matige foto-afdrukken die mijn printer (Canon BJC-1000) levert. Dat ligt natuurlijk ook aan het door mij gebruikte papier, maar toch! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even op mijn woorden terug komen.

 

Ik had verwacht alle foto's van een cache te kunnen downloaden door de vinkjes weg te halen bij:

"Only download pictures with "spoiler" in the caption"

"Ingnore pictures with "no/not spoiler" in de caption"

 

Maar helaas het programma download alleen de foto's uit de cache omschrijving.

En dus niet de foto's van de logs.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de auteurs van het programma geïnformeerd of zij een delay gebruiken tussen het ophalen van de verschillende pagina's. NIET DUS.

Enige voorzichtigheid blijft dus geboden bij het opvragen van vele pagina's tegelijk.

Voor een volgende versie zou zo'n delay overwogen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de auteurs van het programma geïnformeerd of zij een delay gebruiken tussen het ophalen van de verschillende pagina's. NIET DUS.

Enige voorzichtigheid blijft dus geboden bij het opvragen van vele pagina's tegelijk.

Voor een volgende versie zou zo'n delay overwogen worden.

Ligt eraan wat je onder enig voorzichtigheid verstaat en wat je onder vele pagina's verstaat.

 

Je hebt al de kans op een IPban bij geocaching.com bij een delay van 1 minuut per cache en na een 5 tal caches. Dat is dus de volledige cachepagina, inclusief alle logs en alle foto's geplaatst bij de log.

 

Ik heb meerdere IPbans opgelopen voor deze grap. De laatste duurde een week. Dat betekent een week niet op .com kunnen komen, maar ook een week geen enkele cachepagina kunnen zien of een cache kunnen loggen. En ik heb hemel en aarde moeten bewegen om terug te mogen komen.

Als die gasten het willen, cache je nooit meer bij geocaching.com

 

Dat is DE reden dat Pieter deze mogelijkheid uit zijn laatste versie van Gartax heeft gehaald, dit op verzoek van Geocaching.com.

 

Kruimel_tr_2.gifKruimeldief1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook even gemaild naar de makers van dit progje en de vrag gesteld wat Geocaching.com van hun programma vind en hun mijn IPban ervaringen verteld met een ander. gelijksoortig programma.

 

Onderstaande quote is hun volledige antwoord aan mij:

 

Hi Evert,

 

I have emailed GC a few times to ask about Spoiler Sync and had

references back (e.g. Re: [#105739] Spoiler Sync program) but these are

just automated replies, no human has replied to me.

 

If the load becomes a problem - there are a number of things that could

be done :-

1. Throttle the program so that it waits for X seconds between picture

requests or limits itself to Y Kbytes per second

2. Limit the number of waypoints processed per week or day

3. Make it a premium member only feature

4. Force only downloading of pictures where "spoiler" is in the caption.

5. Only allow the program to run at certain times of the day/night

(controlled by GC server)

 

I am happy to do any combination of the above in the next release if GC

tell me to.

 

Also, once the first run has been done, Spoiler Sync will only download

spoilers for "new" waypoints in the file.

 

I have not heard of anyone being banned for using Spoiler Sync, but if

you are concerned about this you should NOT use Spoiler Sync.

 

Regards

 

Keith Rhodes

 

Ze weten dus niet of je voor het gebruik van deze programma een ban kunt krijgen. In ieder geval adviseren ze een nog tragere download als ik ooit heb gedaan :D En anders, als je bang bent moet je het niet doen. Ja, is dat nie bij ales zo? ;)

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Dat is DE reden dat Pieter deze mogelijkheid uit zijn laatste versie van Gartax heeft gehaald, dit op verzoek van Geocaching.com.

Dat is niet helemaal waar. Geocaching.com blokkeerde GarTrax gewoonweg. Maar daar is inmiddels een oplossing voor gevonden. De nieuwste versie kan weer gewoon downloaden, al blijft het natuurlijk opletten met hoeveel, hoe snel en zo. Dat is de verantwoordelijkheid van de individuele gebruiker. GarTrax wijst bij het starten van een download overigens voortaan wel op die verantwoordelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is DE reden dat Pieter deze mogelijkheid uit zijn laatste versie van Gartax heeft gehaald, dit op verzoek van Geocaching.com.

Dat is niet helemaal waar. Geocaching.com blokkeerde GarTrax gewoonweg. Maar daar is inmiddels een oplossing voor gevonden. De nieuwste versie kan weer gewoon downloaden, al blijft het natuurlijk opletten met hoeveel, hoe snel en zo. Dat is de verantwoordelijkheid van de individuele gebruiker. GarTrax wijst bij het starten van een download overigens voortaan wel op die verantwoordelijkheid.

Ha, Pieter. Ook weer terug?

 

Ik meende dat jij de vorige keer schreef dat je in de laatste versie die mogelijkheid eruit had gegaald, of eruit wilde halen?

 

Tja, ik kreeg nog een ban terwijl de snelheid op 1 cache per minuut lag ;)

 

Mooi dat je weer verder gaat met het ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik probeer nu SpoilerSync aan het draaien te krijgen met een uit GSAK ge-exporteerde GPX file. Maar helaas... hij roept elke keer dat er geen waypoints geprocessed zijn...

 

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoe krijg ik de plaatsje te zien, met behulp van gpxsonar op de ppc. Gisteren was het gelukt, daarna wat stoms gedaan en nu lukt het niet meer. Ik heb 5 gpx files op mijn cfcard, eentje met tc en 4 andere met mc. Ik heb alles van spoiler sync downloade op de cf card gezet, maar toch krijg ik nu niet de fotos in de internetpagina te zien. Wel als ik via file explorer op index druk. Wie weet wat?? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...