Spring naar bijdragen

Je eigen cache van de kaart


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb vandaag even een modificatie aangebracht waardoor je eigen caches niet meer op je eigen DHZ kaart gaan voorkomen.

 

Kun je dus niet meer per ongeluk naar je eigen cache op zoek gaan.

 

Dat viel me laatst inderdaad al op. Geweldig!

Hoef ik ook mijn eigen cache niet als 'found' te loggen om er van af te zijn.. :rolleyes:

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er aan de hand met de cache kaarten.

Op mijn niet gevonden cachekaarten staan plotseling weer caches die ik al lang gevonden heb en omgekeerd.

 

Tot "enkele" dagen geleden stonden de caches die ik gevonden heb mooi op de kaart van eigen gevonden caches. Nu staan zeker 20-25 caches die ik gevonden heb weer op de kaart niet gevonden caches.

 

Rara hoe kan dat?

bewerkt door schatzoeker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er aan de hand met de cache kaarten.

Op mijn niet gevonden cachekaarten staan plotseling weer caches die ik al lang gevonden heb en omgekeerd.

 

Tot "enkele" dagen geleden stonden de caches die ik gevonden heb mooi op de kaart van eigen gevonden caches. Nu staan zeker 20-25 caches die ik gevonden heb weer op de kaart niet gevonden caches.

 

Rara hoe kan dat?

 

Bij mij ons staan ook een hoeveelheid gevonden caches weer op de kaart als "niet gevonden". Ik heb ze via de DHZ optie er weer vanaf gehaald. Geen idee waar het aan ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb afgelopen week ook even verbaast naar de "niet gevonden caches" kaart gekeken. Ik dacht dat ik er eerder gewoon overheebn had gekeken, en heb ongeveer 8 caches (sommige al meer dan een jaar geleden gevonden) er af gehaald.

Er blijken er echter een paar hardleers te zijn bijvoorbeeld GCGD3Z : Ants Farm heb ik al 3x een update voor de kaarten van verstuurd via de doe het zelf pagina's maar hij wil er nioet van af. Toch heb ik hem gelogd, en het log is niet verwijderd.

 

Ik denk dat we reintje weer een slapeloze nacht bezorgen... :o , toch twijfel ik er niet aan dat dit op een dag weer opgelost is. Succes Reintje keep u the good work :thumbup: .

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot "enkele" dagen geleden stonden de caches die ik gevonden heb mooi op de kaart van eigen gevonden caches. Nu staan zeker 20-25 caches die ik gevonden heb weer op de kaart niet gevonden caches.

 

Rara hoe kan dat?

 

Afgelopen week zijn de cache pagina's aangepast door gc.com. Hierdoor konden mijn scripts de logs voor de statistieken niet meer vinden. Waarschijnlijk hebben de scripts van Reintje voor de kaarten daar ook last van.

Reintje is geïnformeerd over de wijzigingen, dus het probleem zal ongetwijfeld binnenkort weer worden opgelost.

Zolang de scripts niet zijn aangepast, zal ook de DHZ optie voor missing logs niet werken. Die zou ik dus ook even niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week zijn de cache pagina's aangepast door gc.com. Hierdoor konden mijn scripts de logs voor de statistieken niet meer vinden. Waarschijnlijk hebben de scripts van Reintje voor de kaarten daar ook last van.

Net terug van een weekendje nichtjes vermaken wordt ik bedolven onder de DHZ mail.

 

De analyse van Albrt is correct. Omdat het mechanisme van de gelogde caches "zelf reparerend" is, is het ook "automatisch destructief" als er wat mis is.

Afgelopen week heeft een paar (ik denk 2) een niet compatibel script gelopen. Daardoor zijn van zo'n 50 caches de logs niet "up to date".

De oplossing daarvoor zit het in het aanvragen van de gemiste logs op de DHZ pagina. Als een aantal mensen zich daar massief op storten, kan dat ook even duren.

 

Als het goed is, zou alles het nu weer moeten doen en moeten de caches vanzelf van de kaart verdwijnen. Is dat nu niet het geval, stuur dan even een mailtje met cache waypoint en de naam van de log die volgens jou ontbreekt. Ik zal dat dan even onderzoeken naar mogelijk nog steeds aanwezige fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is, zou alles het nu weer moeten doen en moeten de caches vanzelf van de kaart verdwijnen. Is dat nu niet het geval, stuur dan even een mailtje met cache waypoint en de naam van de log die volgens jou ontbreekt. Ik zal dat dan even onderzoeken naar mogelijk nog steeds aanwezige fouten.

Hoewel ik er geen gewoonte van wil maken mijzelf te quoten, moet dat weer.

Ik heb inmiddels meerdere mails gekregen waaruit blijkt dat het nog steeds niet werkt.

De vorige oplossing heb ik te snel gemaakt. Ik ga nu dus even goed kijken voordat ik wat doen.

Het heeft even geen zin om gemiste logs aan te vragen.

Als alles weer werkt geef ik wel een brul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alles weer werkt geef ik wel een brul.

:thumbup: Doe ik het weer: mezelf quoten.

 

Ik denk wederom dat alles in orde is.

Ik heb heel veel updates binnengekregen voor gemiste logs. Ik heb die verwerkt vanaf 21 januari. Alles wat van voor die tijd nog mist moet je maar even opnieuw aanvragen.

 

Leuk om te vertellen is nog even een probleemtje in mijn mail-client: Daar zit een automatische junk detectie in. En ik kreeg zoveel update log mail dat mijn mail-client dacht dat het allemaal junk was. ;)

 

Via deze pagina kun je overigens zien welke caches als gevonden op je kaart komen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag: de laatste tijd worden de kaarten met gevonden caches in toenemende mate vervuild met oude gevonden caches. Dit vindt ook plaats bij andere cachers. Inmiddels zijn het er zoveel, dat ik er niets meer mee kan.

Ook de statistiek pagina op .nl geeft 2001 aan, maar bedoelt 2005.

 

Ligt de boel op zijn gat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat die vraag gesteld wordt. Ik maak wel niet zoveel gebruik van die kaarten, maar het was me inderdaad ook al opgevallen dat caches die we al gevonden hadden weer verschijnen op de kaart "nog niet gevonden". Ik heb me van de week "suf" gezocht in het forum, omdat ik meende dat dat ergens zelf te regelen was. Maar helaas dus. Wat ons betreft niet zo'n punt, meer een schoonheidsfoutje. Maar toch jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...