Spring naar bijdragen

GPS toch niet altijd beschikbaar?


nemo's

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Lijkt me dat dit uitschakelen dan ook wel echt word gedaan als het nodig is, maar eigenlijk is het ook gewoon flauwekul, denk maar eens aan hoeveel mensen en bedrijven etc etc gps gebruiken, dat zijn er nogal wat, zo kun je wel alles gaan uitzetten, denk niet dat het veel nut heeft..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen omdat dit toch met toestemming van Europa moet. En juist daar is de eensgezindheid ver te zoeken.

 

Europa is geen Amerika en dus ook niet zo patriotisch. Voor ons is het meer een ver van mijn bed show, de pocarambaairiteit van de USA binnen de EU bewoners is tenslotte ook dalende.

 

Ik kan me nog beelden herinneren van Afghanen die tegen Russen vochten met raketten. De lanceerinstallatie hadden ze niet maar wel de raket. Er werden toen zakkammetjes als vizier gebruikt (en doeltreffend ook). Moet je dan alle kammetjes gaan verbieden omdat je hiermee een aanslag kan beramen.

 

Nee, het GPS systeem zal ongetwijfeld door blijven draaien want als de nood het hoogst is (alarmfase) dan hebben de amerikanen het zelf het meest nodig.

Dit bericht is dus gewoon gebakken lucht om de eigen Amerikaanse burgers een 'beschermd' gevoel te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, tegen de tijd dat Galileo actief wordt is Bush al lang verleden tijd. Tenminste, dat hoop ik.

 

Dat Bush de GPS in noodgevallen wil uitschakelen, vooruit dan maar. Alhoewel het zelfs in de eerste Golfoorlog niet eens is uitgeschakeld omdat de Amerikanen zelf ook met GPSontvangers uit de winkel aan de wandel moesten omdat het leger de boys niet genoeg kon voorzien.

En het wordt niet uitgeschakeld maar 10 x slechter in nauwkeurigheid. Dan wordt het cachen weer graven en ploeteren.

 

Dat Bush de zeggenschap wil hebben over Galileo kan ik me voorstellen, maar dat hij het kijgt is een ander punt.

GPS is van de Amerikaanse ministerie van Defensie.

Galileo heeft niets met welke defensie dan ook te maken in Europa.

Een van de redenen dat Galileo er komt is dat men in Europa juist niet afhankelijk wil zijn van de Amerikaanse GPS. Als ze daar aan de overkant van die grote zee weer gek in de kop worden en SA inschakelen dan wil men in Europa (en China) graag onafhankelijk gebruik maken van ons eigen navigatiesysteem.

 

Ik denk dat Bush het wel graag wil, maar tussen willen en krijgen zit toch nog wel iets verschil. Dat geldt ook voor die halve zool uit Texas.

 

GRTZ

 

Kruimel, die anders zijn sextant weer laat repareren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, tegen de tijd dat Galileo actief wordt is Bush al lang verleden tijd. Tenminste, dat hoop ik.

 

Dat Bush de GPS in noodgevallen wil uitschakelen, vooruit dan maar. Alhoewel het zelfs in de eerste Golfoorlog niet eens is uitgeschakeld omdat de Amerikanen zelf ook met GPSontvangers uit de winkel aan de wandel moesten omdat het leger de boys niet genoeg kon voorzien.

En het wordt niet uitgeschakeld maar 10 x slechter in nauwkeurigheid. Dan wordt het cachen weer graven en ploeteren.

 

Dat Bush de zeggenschap wil hebben over Galileo kan ik me voorstellen, maar dat hij het kijgt is een ander punt.

GPS is van de Amerikaanse ministerie van Defensie.

Galileo heeft niets met welke defensie dan ook te maken in Europa.

Een van de redenen dat Galileo er komt is dat men in Europa juist niet afhankelijk wil zijn van de Amerikaanse GPS. Als ze daar aan de overkant van die grote zee weer gek in de kop worden en SA inschakelen dan wil men in Europa (en China) graag onafhankelijk gebruik maken van ons eigen navigatiesysteem.

 

Ik denk dat Bush het wel graag wil, maar tussen willen en krijgen zit toch nog wel iets verschil. Dat geldt ook voor die halve zool uit Texas.

 

GRTZ

 

Kruimel, die anders zijn sextant weer laat repareren.

 

 

Een onduidelijk maar ook verontrustend bericht. Onduidelijk omdat Bush als president van de VS allang de bevoegdheid zal hebben het Amerikaanse gps-systeem te beïnvloeden of zelfs uit te schakelen.

Verontrustend is de kennelijke wens van Bush Galileo uit te schakelen als dat de Amerikanen zo uitkomt. In het artikel staat het niet met zoveel woorden, het is dus enigszins gissen, maar zo te zien wil Bush toestemming van het Congres het internationaal recht opzij te schuiven zodra hij het Europese Galileo-systeem wil saboteren. Dat zou vergelijkbaar zijn met de interne bevoegdheid van de president - enkele jaren geleden verkregen - Nederland binnen te vallen om eventuele Amerikaanse gevangenen te bevrijden uit het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Balkenende zal als fungerend EU-voorzitter dan ook wel binnenkort op zijn achterste benen gaan staan en Bush ondubbelzinnig waarschuwen.

In het betoog van Kruimel proef ik de vage hoop dat alles beter wordt als Bush maar eenmaal weg is. Ik hoop dat ook.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is net herkozen, we zitten nog vier jaar aan hem vast.  :)

Ow ;)

Ik zit niet aan hem vast hoor. Mijn stem ging naar een nederlands politicus (man is er intussen al weer vandoor, maar dat geheel terzijde) en zeker niet naar de amerikaanse politiek.

En zoals gezegd, Bush kan wel willen dat GPS-systemen uit de lucht worden gehaald, maar dan is nog niet zo dat het ook gaat gebeuren. Je moest een weten wat ik allemaal wel niet wil :huh:

Bush schijnt ook wereldleider te zijn. Toch vertegenwoordigt hij nog geen 5% van de wereldbevolking. In die zin zijn de Chinese en Indiaase president meer wereldleider.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Bush net zo snel met een krabbel weer de macht terug krijgt over de SAknop van alles GPSsatellieten, als dat Clinton met een enkele krabbel de SAknop heeft afgevoerd, dan zal de knop inmiddels wel al in de handjes van die slome duikelaar vast geklemd zitten. :)

 

En als GR gelijk krijgt met de mentaliteit van Bush dat hij ook maar zo denkt hier wat mushandelende soldaatjes uit het gerechtshof kan ontvoeren, denk ik dat hij de complete Galileokidnappingscenario al kant en klaar heeft liggen.

 

Conclusie is dus dat Bush het beste verdwenen kan zijn voordat Galileo actief wordt in plm 2007, 2008, 2009.....

 

Hebben we hiermede misschien de oorzaak van die vertraging gevonden? :(

 

Statistisch gezien overleeft Bush het de komende 4 jaren niet ....

 

Kruimel, die bang is dat zijn kennis van de statistiek niet helemaal correct is... Williiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de GPS afgezet wordt in geval van een totale National Emergency is goed mogelijk.

Maar heel konkreet, waar moeten we aan denken? Het lijkt belachelijk maar vanuit Amerikaans politiek perspectief niet : Armageddon.

Jazeker, een bijbels einde der tijden, de definitieve strijd van goed en kwaad, de wederkomst van JC , niks meer en niks minder.

De 'eindtijd christenen' hebben een zeer grote aanhang, ook in de directe omgeving van de president.

Maar gelukkig is er een Armageddon Survival-Kit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...