Spring naar bijdragen

Approver


MegaHeks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Approvers treden op namens de .com, niet namens .nl.

Dat is ook mijn idee PeeTee en daar heb ik via de telefoon ook al eens met Geoman over gesproken. Ik vind het heel erg jammer dat het hier op het forum lijkt dat de approvers voor Nederland sowieso een functie moeten hebben bij .nl

Het is natuurlijk van de zotte dat iemand die jouw caches mag approven, ook hier op het forum jou kan aanspreken alsof hij tevens een moderator is. Een Approver kan niet met meerdere petten oplopen.

Het is toch niet nodig dat ik onder een andere naam en bij een andere provider moet inloggen om een cache ge-approved moet krijgen?

 

Zie het draadje van Hawkeyes, waarin hij zo maar ineens iets begint te roepen in de trant van: "En nu is het afgelopen, of iedereen is nu gewaarschuwd als het over punten gaat"

 

Stel ik heb hem op het forum tegen mij in het harnas gejaagd, hoe zal dat verlopen als ik een cache approved wil hebben? Een vlotte approval kun je dus gewoon wel op je buik schrijven.

Zoals ik hier op het forum geschreven heb over de arrogantie van Gimli, heb ik toch mezelf de nek omgedraaid als hij mijn cache moet approven?

 

Ik vind ook dat een approver hier op het forum helemaal geen eigen ruimte moet hebben om zijn ditjes en datjes kwijt te kunnen.

 

Ik vind ik dat een approver helemaal niets, maar dan ook niets op of met .nl te maken mag hebben.

Eigenlijk is mijn twijfel die ik had bij een Nederlandse approver waarheid geworden.

Had het maar mooi onder de hoede van de overzeese jongens gebleven. Wees eerlijk, is het er beter op geworden? Echt niet.

Een approver moet ook geen geocacher zijn. Ik heb van een aantal mensen de aanvraag gezien die ze verstuurd hebben om hun cache te approven. In een approvernote, of hoe zoiets ook mag heten, waren de coördinaten van de cache ook al vermeld om aan te tonen dat de cache op een bepaald eigenaar zijn grondgebied ligt. Tja, dan wordt het vinden van een cache nog eens een fluitje van een cent ;)

 

Ik krijg steeds minder zin in deze hobby en dat komt door al die regelneven.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk van de zotte dat iemand die jouw caches mag approven, ook hier op het forum jou kan aanspreken alsof hij tevens een moderator is. Een Approver kan niet met meerdere petten oplopen.

Ik ben het helemaal met je eens. Ook ik vind dat iemand die approver is, en als zodanig in dienst van de .com een bepaalde machtspositie bekleedt, niet ook nog eens als moderator op een forum moet willen optreden.

 

Op 3 september heb ik, n.a.v. de problemen op het forum destijds, ook al naar René een mailtje gestuurd met o.a. de waarschuwing:

Pas wel op dat de combinatiefunctie approver/moderator niet meer kwaad bloed zet. Ik vind het persoonlijk een ongelukkige combinatie die belangenverstrengeling suggereert. Ook in de communicatie met betrokkenen zul je als cacher nooit weten wie je aanspreekt: de moderator of de approver. Onduidelijkheid is het gevolg. En onduidelijkheid is in niemands belang.

 

Dat de approver op dit forum een klein hoekje heeft waar hij als approver voor Nederland zijn ei kwijt kan, daar heb ik wat minder moeite mee. Ik denk dat dat de duidelijkheid naar de Nederlandse cacher vergroot.

 

Waar ik mij het meest aan erger is dat de cache-plaatser (en laten we eerlijk zijn: zonder cache-plaatsers bestaan er geen caches! en bestaat de hobby niet!) in de beleidsbepaling geheel niet in het verhaal voorkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3 september heb ik, n.a.v. de problemen op het forum destijds, ook al naar René een mailtje gestuurd met o.a. de waarschuwing:
Pas wel op dat de combinatiefunctie approver/moderator niet meer kwaad bloed zet. Ik vind het persoonlijk een ongelukkige combinatie die belangenverstrengeling suggereert. Ook in de communicatie met betrokkenen zul je als cacher nooit weten wie je aanspreekt: de moderator of de approver. Onduidelijkheid is het gevolg. En onduidelijkheid is in niemands belang.

 

Waar ik mij het meest aan erger is dat de cache-plaatser (en laten we eerlijk zijn: zonder cache-plaatsers bestaan er geen caches! en bestaat de hobby niet!) in de beleidsbepaling geheel niet in het verhaal voor komt.

Zo is het helemaal. Ben blij dat je er net zo over denkt. Ik zou toch het idee hebben dat men jou wat serieuzer zou nemen dan mij. Ik vraag me af of er hier wel werkelijk gelezen wordt door degene die het aangaan.

Ik ben dus serieus als ik nu zeg dat ik met de beste wil van de wereld ook niet snap hoe men zoiest heeft weten te verzinnen zonder dat er over eventuele gevolgen zijn nagedacht. Ik wil eigenlijk zeggen dat het een vorm van minachting is naar ons als leden of als cachers, maar besef me dat dit niet helemaal de juiste bewoording is.

 

Ik heb het gevoel dat dit niet ten goede is gekomen van .nl

 

Laten we eerlijk zijn, het is een wisselwerking. Zonder cachers en caches, kan .com en dus ook .nl en .nu, de site wel opdoeken.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch het idee hebben dat men jou wat serieuzer zou nemen dan mij. Ik vraag me af of er hier wel werkelijk gelezen wordt door degene die het aangaan.

Wat het eerste betreft: ik denk dat je jezelf hier onderschat! Achter alle mogelijke kwinkslagen is jouw serieuze en oprecht gemeende mening duidelijk te herkennen.

 

Wat het tweede aangaat: ik vond het inderdaad tekenend dat Reintje een van de eersten was die zich (ten onrechte!) door de verschillende epistels aangesproken voelde. Ik hoop dat ook de anderen nog gaan reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water bij de wijn?

 

Dit draadje is gestart als uiting van het gebrek aan democratisch gehalte bij de benoeming van.......... betreffende deze site.

Als je de site ziet als een permanent event. Krijgen anderen dan ook een stem bij andere tijdelijke events? Daar staat men voor open?

Verder valt mij op dat bij de travelbugrace ook mensen afvallen die nu menen niet gehoord te worden? Megaheks?

Het komt mij een beetje dubbel over. Ik bekijk dat maar van een afstand.

Wat is democratisch?

 

Zou DJ bel ongeschonden door de approval van Kruimeldief komen als caches onder die naam gingen? De indruk heb je bij in ieder geval niet achtergelaten dat het goed kersen eten is.

 

Organisatie en verantwoordelijkheid gaan niet erg soepel als teveel mensen er zich mee bemoeien. Dat weten we allemaal.

Een herhaalde zoniet eindeloze discussie waarbij in het verleden bewust voor een platte organisatie zonder officiele bestuurlijk instellingen is gekozen.

En zal het straks en nu democratischer toegaan bij die andere site van Geogerard, meen ik, waar men zich kan aanmelden?

 

Het op dit form via allerlei draadjes toch blijven hameren op het persoonlijk niet gehoord worden, nodigt wellicht uit tot het gebruik van een andere manier met elkaar in kontakt treden over dit onderwerp danwel zich er bij neerleggen dat er geen bestuurlijke weg is en lekker gaan cachen.

 

Het gebruik maken van het forum heeft in mijn beleving ook iets van het recht van de straat terwijl je elkaar beter binnen aan tafel kunt ontmoeten en gezellige dingen doen om tot elkaar te komen.

Zo kan je bij alles roepen; ik heb jou niet gekozen, terwijl de organisatie toch geheel gratis zijn stiekende best doet. Daar hoef je het niet altijd mee eens te zijn. Soms heb je dat maar te accepteren.

Morgen weer een dag. En als er en onderwerp is waar je lekker vol in kunt gaan, geniet van de ruimte.

 

Iedereen probeert op zijn manier een bijdrage te leveren, hetzij via de organisatie, een event, hulp in draadjes grote of kleine bijdrage

en het zou beter bij de platte organisatie passen in mijn beleving als men elkaar daar wat meer de ruimte voor gaf. Ieder doet zijn ding.

Megaheks heeft haar megaevent laat anderen hun ruimte in dit type organisatie. Iedereen is te bekritiseren. En tegelijk ziet iedereen de site als een stukje van hemzelf. Daar past dan ook een ruime geest bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water bij de wijn?

 

Dit draadje is gestart als uiting van het gebrek aan democratisch gehalte bij de benoeming van..........  betreffende deze site.

Wijn ... waar??

 

Nee hoor, het is gestart als uiting van het totaal afwezig zijn van enig democratisch gehalte bij alle beleidsbeslissingen die zogenaamd in het belang van de geocaching community worden genomen.

 

Organisatie en verantwoordelijkheid gaan niet erg soepel als teveel mensen er zich mee bemoeien. Dat weten we allemaal.

 

Precies, daarom kies je in een vereniging een bestuur dat je gedurende een vastgestelde periode min of meer de vrije hand geeft.

 

Een herhaalde zoniet eindeloze discussie waarbij in het verleden bewust voor een platte organisatie zonder officiele bestuurlijk instellingen is gekozen.

 

Ik denk dat eerder voor deze organisatievorm is gekozen om in voorkomende gevallen doelbewust aan dit soort discussies voorbij te kunnen gaan, zonder dat dat verdere consequenties heeft voor het eigen functioneren.

 

Zo kan je bij alles roepen; ik heb jou niet gekozen, terwijl de organisatie toch geheel gratis zijn stiekende best doet. Daar hoef je het niet altijd mee eens te zijn. Soms heb je dat maar te accepteren.

 

Zeker, als je weet dat je na een zekere (bestuurs)periode opnieuw een kans krijgt je gelijk te halen. Maar daarvan is hier dus geen sprake ....

 

Iedereen probeert op zijn manier een bijdrage te leveren, hetzij via de organisatie, een event, hulp in draadjes grote of kleine bijdrage en het zou beter bij de platte organisatie passen in mijn beleving als men elkaar daar wat meer de ruimte voor gaf. Ieder doet zijn ding.

 

Klopt ook. Alleen wordt de bijdrage van sommigen wat ongenuanceerder aan de ander opgedrongen, waarbij deze tegelijkertijd het recht wordt ontnomen in een aantal zaken de eigen verantwoordelijkheid te nemen.

 

Ieder doet zijn ding.

 

Klopt ook. Alleen krijgt dat wat de een doet wat meer gewicht dan dat wat de ander doet.

 

Als de dingen die je doet, voor anderen qua beleving van de hobby redelijk verstrekkende gevolgen hebben dan mag je door de laatsten zo nu en dan best eens ter verantwoording worden geroepen. Daar is niks mis mee. Domweg niet reageren omdat dat (wettelijk) niet hoeft lijkt me dan niet de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de approver op dit forum een klein hoekje heeft waar hij als approver voor Nederland zijn ei kwijt kan, daar heb ik wat minder moeite mee. Ik denk dat dat de duidelijkheid naar de Nederlandse cacher vergroot.

Lijkt mij totaal overbodig.

 

Hier worden weer de functies van .NL en .COM door elkaar gehaald.

 

Als Approver van .COM communiseer je maar via het forum van .COM

Ik kan we niet voor stellen dat ze daar bij .COM niet een hoekje voor in het forum gereserveerd hebben.

 

Het heeft dan dus ook geen enkele meer waarde om een Approver van .COM de status van Reviewer te geven op het forum van .NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier worden weer de functies van .NL en .COM door elkaar gehaald.

 

Als Approver van .COM communiseer je maar via het forum van .COM

Ja precies! Dat is helaas de praktijk op .nl!

 

Maar ik kan me een situatie voorstellen waarin de approver van .com de gelegenheid wordt geboden om via dit forum met zijn/haar doelgroep te communiceren, zonder dat deze verder een rol speelt op het forum. Maar ook andersom: zonder dat .nl een rol speelt bij het wel of niet approven van caches.

 

Dat nu de rollen teveel doorelkaar lopen is m.i. wel duidelijk. Met alle verwarring en onduidelijkheid als gevolg.

 

Communiceren via het forum van .com? Natuurlijk zou dat kunnen, maar ik moet je zeggen dat ik er nooit kom. En dan kan de approver communiceren tot ie een ons weegt, maar mij bereikt hij niet ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in de wat controversiëlere zaken (zoals het in alle gevallen toestemming vragen voor het plaatsen van een cache, en het zich keren tegen een verschijnsel als freecaching) bepaalt men het eigen beleid, los van wat een ander vindt. Hierbij verliest men natuurlijk ook het eigenbelang niet uit het oog.

Ik ben er ook van overtuigd dat men de beslissingen die men neemt, naar eer en geweten neemt. Maar dat laat onverlet dat de mening van de community er niet wezenlijk toe doet, en "democratie" speelt hierin dan ook geen enkele rol. Zo zijn bewust geen verkiezingen, en benoemingen van functionarissen binnen de club worden in onderling overleg gedaan. Daarom vindt er ook geen overleg plaats met de community, maar is er over beleidszaken enkel overleg achter de schermen.

Willen ze dan ook per direct stoppen met zicht te profieleren als organisatie voor alle geocachers !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier worden weer de functies van .NL en .COM door elkaar gehaald.

 

Als Approver van .COM communiseer je maar via het forum van .COM

Ja precies! Dat is helaas de praktijk op .nl!

 

Maar ik kan me een situatie voorstellen waarin de approver van .com de gelegenheid wordt geboden om via dit forum met zijn/haar doelgroep te communiceren, zonder dat deze verder een rol speelt op het forum. Maar ook andersom: zonder dat .nl een rol speelt bij het wel of niet approven van caches.

 

Dat nu de rollen teveel doorelkaar lopen is m.i. wel duidelijk. Met alle verwarring en onduidelijkheid als gevolg.

 

Communiceren via het forum van .com? Natuurlijk zou dat kunnen, maar ik moet je zeggen dat ik er nooit kom. En dan kan de approver communiceren tot ie een ons weegt, maar mij bereikt hij niet ... ;)

Waar het mij om ging is dat Approvers de status van reviewer krijgen op het .nl forum zodat zij in een afzonderlijk hoekje (waar jij en ik niet kunnen komen) met elkaar kunnen communiseren.

 

Dit lijkt mij over bodig, dat kunnen ze wel op .COM doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willen ze dan ook per direct stoppen met zicht te profieleren als organisatie voor alle geocachers !

Of ze dat expliciet zo doen, dat weet ik niet. Maar je hebt gelijk: als je niet of nauwelijks overlegt met je "achterban" verlies je daarmee ook het recht namens hen afspraken te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat de 'functies van .nl en .com door elkaar worden gehaald'. Het moet zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat .com zijn zaken in NL geheel laat behartigen door .nl. De praktijk wijst uit dat het .nl-team kennelijk carte blanche heeft. De een zal dit toejuichen, de ander niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...