Spring naar bijdragen

Approver


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Ik loop al even te denken of ik dit in forum zeg of niet, maar er zit me iets dwars.

 

Als veelvuldig forum bezoeker en niet alleen van dit forum vind ik het raar dat er een nieuwe "moderator" gevraagd word en dit allemaal achter de schermen gebeurd.

Waarom niet gewoon aanmeldingen van personen die zich graag beschikbaar stellen en stemmen van personen die dat niet willen maar wel graag forum bezoeken en stem uitbrengen.(gebeurt overigens op bijna elk ander forum op deze manier).

 

En dan een nieuwe approver (Gimli), die niet reageerd op mail, die geen forum bezoekt, die niet weet wat er leeft onder de geocachers sterker nog die een "vriend" is van de ander approver. Waarom daar ook niet een democratische stemming?

 

Ik snap het ff niet meer, enigste wat ik er bij voel dat dit heel .nl DenHaag nadoet. VriendjesPolitiek :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom daar ook niet een democratische stemming?

 

Ik snap het ff niet meer, enigste wat ik er bij voel dat dit heel .nl DenHaag nadoet. VriendjesPolitiek :(

Ik ben bang dat je daar nog lang op kunt wachten, MegaHeks. Zowel de .com als .nl zijn particuliere initiatieven en dat betekent dat men handelt naar eigen goeddunken, wetende dat men principieel aan niemand enige verantwoording schuldig is.

Men spreekt voor zichzelf en maakt keuzes voor zichzelf. Ook als men soms beweert voor de hobby, de sport of de community op te komen.

Het te voeren beleid (waaronder benoemingen) wordt bepaald door de organisaties zelf, ongeacht wat een ander daarvan vindt.

Natuurlijk zal men goede ideeën, aangedragen door bezoekers/gebruikers/hobbyisten overnemen, als die binnen het uitgedachte concept vallen.

Maar, nogmaals, men zal zich te allen tijde zeer bewust zijn van het feit dat men in essentie aan niemand enige verantwoording schuldig is voor het gevoerde beleid, behalve wellicht aan elkaar, en men vindt dat wel prima zo. Daar komt dus geen enkele democratie bij kijken (hooguit een verdwaalde poll, zo nu en dan). ;)

 

Dat kun je jammer vinden, maar het is helaas een van die "facts of life". :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel de .com als .nl zijn particuliere initiatieven en dat betekent dat men handelt naar eigen goeddunken, wetende dat men principieel aan niemand enige verantwoording schuldig is.

Is dat zo?

 

Vrijwilligers zijn vogelvrij en hebben geen verantwoordelijkheden?

 

Ook als ze inkomsten hebben met betrekking tot donatie's? D8 het niet maar hoor graag jou visie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo?

 

Vrijwilligers zijn vogelvrij en hebben geen verantwoordelijkheden?

 

Ook als ze inkomsten hebben met betrekking tot donatie's? D8 het niet maar hoor graag jou visie

Nee hoor, dat is niet wat ik bedoel. Als ik wel de indruk wekte, dan heb ik me wellicht wat ongelukkig uitgedrukt.

 

Ik heb genoeg vrijwilligerswerk in mijn leven gedaan om te weten dat vrijwilligerswerk geenszins vrijblijvend werk is. Ook vrijwilligerswerk geeft verplichtingen. Reageren op mailtjes die men uit hoofde van die functie ontvangt is volgens mij een van die plichten.

Toch heb ik geenszins de indruk dat de vrijwilligers van zowel de .nl als de .com hun taak lichtvaardig oppakken. Integendeel, ik denk dat ze hun werk buitengewoon serieus nemen, en dat ze daarmee veel bijdragen aan het feit dat veel mensen veel plezier aan hun hobby beleven.

 

Maar waar het m.i. om gaat in jouw eerste bijdrage, is de vraag of men toestaat dat beleidsbeslissingen (bv. via stemmingen) door de community worden genomen. Ik denk dat dat niet het geval is. Men neemt eigen beslissingen, naar eigen goeddunken, en die weg volgt men bewust.

 

Als ik een inschatting mag maken, dan denk ik dat men voor die formule heeft gekozen om niet voortdurend in een spagaat terecht te komen als men continu rekening moet gaan houden met alle (soms zeer tegenstrijdige!) gevoelens die er in de geocaching-community leven. Ook in de wat controversiëlere zaken (zoals het in alle gevallen toestemming vragen voor het plaatsen van een cache, en het zich keren tegen een verschijnsel als freecaching) bepaalt men het eigen beleid, los van wat een ander vindt. Hierbij verliest men natuurlijk ook het eigenbelang niet uit het oog.

Ik ben er ook van overtuigd dat men de beslissingen die men neemt, naar eer en geweten neemt. Maar dat laat onverlet dat de mening van de community er niet wezenlijk toe doet, en "democratie" speelt hierin dan ook geen enkele rol. Zo zijn bewust geen verkiezingen, en benoemingen van functionarissen binnen de club worden in onderling overleg gedaan. Daarom vindt er ook geen overleg plaats met de community, maar is er over beleidszaken enkel overleg achter de schermen.

 

Ook donaties veranderen hierin niets. Donaties betekenen m.i. niet meer dan dat een cacher aangeeft de inspanningen van het team te waarderen, maar niet dat men het per sé met alle gemaakte beslissingen eens is. Donaties zijn vrijwillig en geven verder geen rechten.

 

Maar ik ben met je eens dat e.e.a. voor ons zo wel erg ondoorzichtig is, en je vergelijking met de Haagse "achterkamertjespolitiek" kan ik dan ook goed begrijpen.

 

Ook ik vind het jammer dat je als cacher t.a.v. het gevoerde beleid feitelijk niks te melden hebt. :(

Maar het feit ligt er ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al had dat korter gemogen  :(

Skuus voor dat het er allemaal wat omslachtig uitkomt. ;)

 

Ach, je moet maar zo denken: hij bedoelt het allemaal niet verkeerd, al komt het er dan soms wat krom uit ... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, je moet maar zo denken: hij bedoelt het allemaal niet verkeerd, al komt het er dan soms wat krom uit ...  :(

Het zij je vergeven ;)

 

Maar dan nog blijft mijn vraag

 

wat is hun drijfveer...... de geocachers ? of iets anders..??

 

Monopolie..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kan natuurlijk niet voor anderen bepalen wat hun drijfveren zijn. Daar kunnen ze alleen zelf uitleg over geven.

 

Maar dat er sprake is van een monopolie-positie van de .com lijkt mij wel duidelijk, ja. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het monopolie van de .com duidelijker dan dat van .nl.

 

Ten eerste omdat ook .nl zich in hoge mate (althans zo lijkt het) heeft moeten conformeren aan het beleid van de .com, en ten tweede omdat er binnen Nederland t.a.v. site en forum een uitwijk naar .nu mogelijk is.

 

Approvers treden op namens de .com, niet namens .nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Approvers treden op namens de .com, niet namens .nl.

"Ze" (de .nl approvers) treden in mijn ogen (die bijna dichtvallen) niet helemaal eerlijk op. Ze claimen te approve namens .nl volgens.com

 

Wat ik al eerder zei Natte Vinger Werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als veelvuldig forum bezoeker en niet alleen van dit forum vind ik het raar dat er een nieuwe "moderator" gevraagd word en dit allemaal achter de schermen gebeurd.

Waarom niet gewoon aanmeldingen van personen die zich graag beschikbaar stellen en stemmen van personen die dat niet willen maar wel graag forum bezoeken en stem uitbrengen.(gebeurt overigens op bijna elk ander forum op deze manier).

 

Om eerlijk te zijn heb ik daar geen ogenblik aangedacht. Dat was inderdaad een optie geweest. Of het op bijna elk ander forum gebeurt

betwijfel ik, maar goed, dat even terzijde.

 

We hebben een aantal reacties gehad, waarvan er twee echt uitsprongen door een uitgebreide onderbouwing van hun motivatie. Met

die twee personen, die ik (volgens mij, of het moet vluchtig op een evenement zijn geweest) verder persoonlijk nog niet kende, gaan

Geoman en ik morgen een cache lopen. Om elkaar wat beter te leren kennen, het één en ander door te spreken etc.

 

Meer nieuws volgt.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan nog blijft mijn vraag
wat is hun drijfveer...... de geocachers ? of iets anders..??

Monopolie..??

Macht?

Dat jij voor een ander kan bepalen wat wel en niet mag.

Dat jij mag bepalen of iemand z'n mening mag uiten of dat hij zich stil moet houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan nog blijft mijn vraag
wat is hun drijfveer...... de geocachers ? of iets anders..??

Monopolie..??

Macht?

Dat jij voor een ander kan bepalen wat wel en niet mag.

Dat jij mag bepalen of iemand z'n mening mag uiten of dat hij zich stil moet houden.

Even tijd om te reageren, want de rede dat ik een groot deel van mijn tijd in deze site steekt is niet ingegeven door macht.

 

Ik ben zo'n onhandig persoon die anderen wil laten mee profiteren van zijn werkzaamheden. Ik zie mijn werk aan de site als een leuke invulling van een van mijn hobby's: rommelen met computers. En bijvoorkeur rommel ik in een gebied waarin ik zelf belang heb. In dit geval een andere hobby: Geocachen.

De resultaten van mijn gefreubel stel ik vervolgens beschikbaar voor een ieder die dat wil gebruiken, want waarom voor mezelf houden? Ik zie het zelf ook als een soort studie object. Je leert pas echt iets over een onderwerp door een niet triviaal probleem aan de gang te krijgen en te houden.

 

Wat ik maak bedenk ik vaak zelf. Het is mij opgevallen dat veel mensen heel tevreden zijn met wat ze hebben. Ik zit altijd te fantaseren wat er dan nog meer zou kunnen/handig zijn. En ik ga het dan proberen te maken.

Af en toe komen er ook suggesties van anderen. En dan is er wel enige vorm van macht in het spel. Als ik het volkomen niets vind, komt het er niet. In ieder geval niet door mij gemaakt. Ik beslis immers wat ik met mijn tijd doe.

Overigens loopt het niet storm van aanbiedingen voor hulp. Een recente oproep op het forum voor een klein beetje hulp bij de travelbug race leverde een reactie op: "Sorry, ik ga nu op vakantie"

 

Zoals PeeTee al aangeeft is het ook niet vrijblijvend. Ik voel me verantwoordelijk om te zorgen dat de boel goed blijft draaien. Ondanks het feit dat het vrijwilligers werk is.

 

Mijn drijfveer: "Ik vind het leuk".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Reintje,

 

Even een reactie op de hulp roep, ik heb het gelezen maar

waarschijnlijk wordt het opgemerkt? Maar zo niet de laatste

2 weken heb ik nogal onregelmatige werktijden. En dan ben

ik blij dat ik gewoon relaxed. Eventjes forum kan lezen maar

vooral even voor de tv hangen. Zo ook nu.. ik heb nu

weekend:)

 

Maar vindt het wel jammer hoor.. want ook ik vindt het leuk.

Nah heb je meer hulp nodig.. gooi het in de groep.

Waarschijnlijk dat ik je dan wel kan helpen???

 

De wil is er :( Of ik het kan? is een tweede ;)

 

Groet, Zero CooL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...