Spring naar bijdragen

Approver


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Enne DJ Bel:  niet zeuren. Uit jouw mond is nog nooit enig vorm van kritiek gekomen anders dan ouwehoeren over mensen die een pilsje drinken en een sigaretje roken.

 

GRTZ

 

Kruimel

[MOD ON] Kruimeldief, dat er een voortdurend conflict leeft tussen DJ Bel en jou is tussen jullie. Graag via PM oplossen en niet publiek een discussie zonder doel uitlokken.

[MOD OFF]

 

DJ Bel, het is een heel epistel. Ik probeer een conclusie te trekken waarmee ik in ongeveer 1 zin de kern van je betoog kan halen. Het lukt me niet. Ik kan er een aantal insinuaties uithalen en evenzovele sneren. Is dat je bedoeling geweest?

 

Het spelletje geocachen kan uitstekend zonder gc.nl. Geocaching.nl wil EXTRA wat doen voor de geocacher in Nederland (lees Nederlandstalige cacher). En het forum is slechts een zeer klein onderdeel daarvan. M.a.w. geocaching.nl maakt geen enkel onderdeel uit van het spelletje geocachen zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De andere is dat er sowieso af en toe weer discussie over komt. In dat geval mag men eens korte metten maken en gewoon stellen wat er per punt op democratisch gehalte te verwachten valt vanuit de stichting. Dwz door geoman ofzo.

Kijk, daarom vind ik het nu jammer dat ik geen twee logins heb...

 

Dus, MODERATOR OFF:

 

Een stichting is per definitie niet democratisch. Er wordt niemand gekozen. Je doet het er maar mee, en als het je niet bevalt, heb je pech. Net als bij de werkgever.

 

Wedervraag: wat zou je graag op democratisch gehalte zien bepaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wedervraag: wat zou je graag op democratisch gehalte zien bepaald?

Stiching is stichting, klaar.

 

Maar zie het eerste berichtje van Mega in dit draadje. Dit is in de praktijk te brengen, ook voor eventuele andere functies. Of er dan één, twee of misschien wel zes mensen reageren, zien we dan wel weer. Of er een voor het bestuur acceptabele persoon tussenzit, maken ze zelf uit. Dat is nu eenmaal zo. Men weet in elk geval wat de draagkracht is van een beslissing, het gaat om de liefhebberij van velen. Er moet wel een structuur zijn waarbij "afvallers" niet openlijk worden gekwetst.

 

Er zijn zware gesprekken met SBB, of wie dan ook. Publiceer eens wanneer die zijn, welke dingen op de agenda staan, welk punt problemen kan gaan opleveren en peil eens wat in de groep. Wat waren de resultaten?

 

Dat zijn twee dingen die me zo even gauw te binnen schieten.

 

Maar goed, mijn meninkje is saai en oninteressant. Iedereen heeft zo zijn mening, en wellicht kan daar nog iets geniaals uit gehaald worden. Dat is interessanter.

 

Het hoeft ook niet allemaal NU meteen, of helemaal perfect. Het mag best een proces zijn.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja?

Wat zitten de sneren en waar zitten de insinuaties?

 

Epistel en betoog?

 

Als je het niet snapt, wat ik gezien de reactie naar Kruimel wel denk.. maar goed dat behoeft dan toelichting van jouw kant.

 

Zo als ik al zei organisaties zijn gebonden aan een wettelijk kader. En geen leden organisatie kent geen verplichtingen naar gebruikers.

 

Binnen de stichting is o.a. ruimte aan jou gegeven, iemand die veelvuldig op het forum verscheen, tenminste als jij Ronald Herbaut bent in casu Herbauthunters.

 

En indrukken staan ook vrij, daar zijn het indrukken voor, maar ik heb jou reacties regelmatig als tijdverdrijf beleeft. Dan mag. Weinig informatief vanuit het gps en geocaching, danwel organisatie ervan.

En zo zijn er meer reacties als weinig constructief ervaren, door jennen of persoonlijk of offtopic, worden gezien als tijdverdrijf. Op 5 of 6 berichten achtereen reageren met de meest onzinnige antwoorden.

Dat ervaar ik als tijdverdrijf dat mag. En in mijn beleving is de site daar in essentie niet voor bedoeld.

Daar is al eens eerder voor verwezen naar een chatbox van iemand.

 

Evenals het voortdurend openen van draadjes over net benoemde mensen zoals approvers, die in een normale situatie eerst de kans krijgen te functioneren of het gedoe rond de ######.

Dat mag best eens stoppen.

 

Ik weet niet wat je verder niet begrepen hebt. Probeer anders een pm-tje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De approvers gebruiken dit medium wel voor mededelingen en richtlijnen, ipv de site van .COM.

Dat is toch mooi? Dan kan het in het nederlands ipv engels en heb je de info dichterbij.

Nog even een aanvulling.

Op het forum van .com is voor ieder land een plekje om in zijn eigen taal te communiceren. Nederland staat daar helaas niet bij. Misschien een optie om dat eens voor elkaar zien te krijgen? Lijkt me een kwestie van aanvragen.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MOD ON] Kruimeldief, dat er een voortdurend conflict leeft tussen DJ Bel en jou is tussen jullie. Graag via PM oplossen en niet publiek een discussie zonder doel uitlokken.

[MOD OFF]

:blink:

 

Het verschil is, ik noem het beestje gewoon bij de naam en zit niet stiekem steken onder water te geven zonder namen te noemen. Als ik schrijf weet men waar ik het over heb en over wie ik het heb :D En nee, ik heb geen zin in PB van deze man omdat het op spam gaat lijken. Hij houd niet meer op. Voor je het weet zit je PBbox stampens vol en is er geen ruimte voor zinnige PBtjes.

 

maar huh, goed gemodereerd hoor. En nee, 2 logins was nu al weer omslachtig geworden.

 

Ik ga nog even een draadje opzoeken waar ik weinig constructief, door jennen of persoonlijk of offtopic, mijn tijd ga verdrijven, aldus de stiekeme steken onder water van.... juist.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En indrukken staan ook vrij, daar zijn het indrukken voor, maar ik heb jou reacties regelmatig als tijdverdrijf beleeft.  Dan mag.  Weinig informatief vanuit het gps en geocaching, danwel organisatie ervan.

En zo zijn er meer reacties als weinig constructief ervaren, door jennen of persoonlijk of offtopic, worden gezien als tijdverdrijf.  Op 5 of 6 berichten achtereen reageren met de meest onzinnige antwoorden.

Dat ervaar ik als tijdverdrijf dat mag.  En in mijn beleving is de site daar in essentie niet voor bedoeld.

Daar is al eens eerder voor verwezen naar een chatbox van iemand.

 

Evenals het voortdurend openen van draadjes over net benoemde mensen zoals approvers, die in een normale situatie eerst de kans krijgen te functioneren of het gedoe rond de ######.

Dat mag best eens stoppen.

 

Ik weet niet wat je verder niet begrepen hebt. Probeer anders een pm-tje.

[MOD ON]

Het is me helemaal helder. Ik ben echter wel bang dat iedereen zijn eigen beleving heeft rond het fenomeen forum. Ik lees nog weleens wat op chelloo.com. Dat gaat vaak al helemaal nergens meer over; dan is het hier nog een club mensen van heilige boontjes.

 

Een chatbox is op zich wel leuk (persoonlijk vind ik daar geen bal aan), maar daar is de doorlooptijd van berichten veel hoger.

 

Al nieuwe moddereter denk ik ook na over hoe het anders zou moeten of kunnen zonder de hele zaak op de kop te zetten. Ik denk dat het handig is om bepaalde draadjes zuiver te houden, zeker als het over informatie gaat betreffende caches en GPS'en (waar jij altijd voortreffelijke informatie levert :blink: ; mag ook wel eens gezegd worden). Maar dan mogen er wat mij betreft ook draadjes zijn waar in er oud-hollands gezeken en gezeverd mag worden. Je mag ze lezen, hoeft niet.

 

Ik wil me als mod meer gaan bemoeien met het on-topic houden van discussies (was ik als HH ook erg goed in :D ) en wat mij betreft ook het wissen van berichten met enkel puntjes, "laat maar" en dat soort ongein, hoewel wissen eigenlijk tegen de policy van gc.nl is.

 

[MOD OFF]

PM'etjes ga ik bij jou niet meer proberen. Heb al meer dan een jaar concrete vragen bij je open staan en nog steeds geen antwoord op gehad. Waarom zou ik ze dan nu wel krijgen? Of moet ik die vragen nog eens publiekelijk stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil me als mod meer gaan bemoeien met het on-topic houden van discussies (was ik als HH ook erg goed in :blink: ) en wat mij betreft ook het wissen van berichten met enkel puntjes, "laat maar" en dat soort ongein, hoewel wissen eigenlijk tegen de policy van gc.nl is.

 

[MOD OFF]

Die kleine pruttelberichtjes komen in mijn ogen ook vaak heel stekelig of ophitsend over. Ik vind wel dat berichten door de schrijver leeggehaald, mag je gerust verwijderen.

Zie je collega, die heeft wel 100 berichten met alleen maar .......... Ik denk dat hij niet meer achter die berichten staat. Maar ja als lid op dit forum zijn we niet in staat om ons eigen bericht te deleten. Er moet wat staan als je het enmaal gepost hebt.

 

GRTZ

 

Kruimelpunt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Nog even een aanvulling.

Op het forum van .com is voor ieder land een plekje om in zijn eigen taal te communiceren. Nederland staat daar helaas niet bij.  Misschien een optie om dat eens voor elkaar zien te krijgen? Lijkt me een kwestie van aanvragen.

GRTZ Kruimel

Laat ik de aanvulling even verder aanvullen.

 

Er is inderdaad op gc.com forum een Belgische afdeling.

Maar sinds het bestaan van een eigen Belgische forum is daar weinig activiteit. Op 9 februari startte een draadje met de naam: "Waar Zijn Alle Belgen ??? ". Sindsdien zijn er wel nieuwe draadjes gestart met titels:

Easy Belgium Caches

Caches Between Brugge And Aachen

Travel Bug , How to get it in Belgium

Rescue My Usa-based Travel Bug From A Netherlands

 

Dus ik concludeer: een Nederlandse afdeling zou bij gc.com forum weinig gebruikt worden; de Belgische afdeling werd door zo'n 4 buitenlanders in 10 maanden bezocht.

Maar ik kan mij vergissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik concludeer: een Nederlandse afdeling zou  bij gc.com forum weinig gebruikt worden; de Belgische afdeling  werd  door zo'n 4 buitenlanders in 10 maanden bezocht.

Maar ik kan mij vergissen.

Ik denk niet dat je je vergist. De .NL site biedt veel, ook naast het forum trouwens.

Het forum hier zal altijd goed bezocht worden, om dat iedereen hier komt. Een ander forum erbij, hmm nee.

 

Maar er kan op de .com site wel een officiele NL-approval issues ruimte worden ingericht, om de onafhankelijkheid van de approvers van gc.nl te bewerkstelligen. Op die manier kan een willekeurige Nederland-approver los van de geocaching.nl faciliteiten opereren. Het kan een statement zijn, een echt giga-voordeel zie ik er verder (nog) niet in.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik concludeer: een Nederlandse afdeling zou  bij gc.com forum weinig gebruikt worden; de Belgische afdeling  werd  door zo'n 4 buitenlanders in 10 maanden bezocht.

Maar ik kan mij vergissen.

 

Je vergist je dus wel :blush:

 

Als het algemeen bekend zou zijn dat je voor approvalvragen op het Nederlandse gedeelte van .com moet zijn dan zou dat daar bezocht worden door iedereen die iets wil weten te aanzien van het approven in Nederland.

Was .nl meteen verschoond van alle aantijgingen en alle verwarring dat men op het forum heeft ten aanzien van .nl versus het Approven en de Approvers.

 

Als je hier een Gimli en een Hawkeyes als administrator tegenkomt dan mag je aannemen dat .nl in zijn geheel met het approven van caches te maken heeft.

Vooral omdat Gimli alleen maar administrator is geworden op .nl nadat hij approver is geworden op .com. Het een was het gevolg van het ander en geen toeval. Ervoor was Gimli bij velen niet bekend hier en had hij het forum zelf al meer dan een jaar niet bezocht.

 

Het is maar wat voor functie je geeft als .com en als approver aan een Nederlandstalig plekje op het forum van .com.

 

GRTZ

 

kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stichting is per definitie niet democratisch. Er wordt niemand gekozen. Je doet het er maar mee, en als het je niet bevalt, heb je pech. Net als bij de werkgever.

Om maar weer even terug te komen op de mate van inspraak: de community kan niks eisen van de stichting, maar niettemin kan het instellen van een bepaalde mate van inspraak wel een keuze zijn van een stichting in het algemeen. Omdat het hier om een belangeloze hobby gaat lijkt me dat zelfs voor de hand te liggen. Het is ook niet onmogelijk natuurlijk, en er worden ook daadwerkelijk af en toe pogingen ondernomen, die ik alleen maar kan toejuichen.

 

Een voorbeeld is dit draadje, gestart door Hawkeyes. Tevens is dit er een voorbeeld van dat "het approval gebeuren", "uitfigulieren van toekomstig beleid" en "verbindtenis met gc.nl" dicht bij elkaar liggen. Dit werkt weliswaar vertroebelend, maar ik vind het niet noodzakelijkerwijs verkeerd, voor wie het wil weten.

 

Je ziet dat hier een hele discussie op gang kwam, met veel deelnemers. Er is dus wel degelijk een bredere belangstelling voor beleidszaken van buitenaf, en de discussie is (lovenswaardig!) opgestart van binnenaf. Er valt dan wel wat af te dingen op de keuzemogelijkheden die hier werden geboden en het resultaat dat haalbaar zou zijn, maar goed het is wel iéts.

 

In discussies als bovengenoemd, vallen geregeld harde woorden. Ik denk dat een belangrijke oorzaak ligt in het feit dat de mening van de individuele geocacher uiteindelijk toch niet mee blijkt (of lijkt) te doen in de uiteindelijke besluitvorming. Ook duurt het vaak een poos voordat er een "officiele" reaktie komt. De gemakkelijke weg die voor de individuele geocacher dan nog rest is totale onverschilligheid en wegblijven uit dit soort discussies, of een soort algehele scepsis, of een soort "laten we alsjeblieft geen ruzie maken en wat anders gaan doen" reaktie. Uiteindelijk geeft dat geen voldoening voor het bestuur en andere vrijwilligers, maar ook niet voor de rest van de forumleden.

 

Mijn vragen zijn dus: Is er ueberhaupt een soort officieuze inspraak van de community op het beleid gewenst door de stichting, of liever niet? Kan er t.z.t. iets gevonden worden dat in de praktijk nog werkt ook? Ik vind dat het tijd is om daar toch eens verder over na te denken om de negatieve wendingen die in de discussies ontstaan, eindelijk eens te kunnen minimaliseren door betrokkenheid groter te maken.

 

Groetjes,

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stichting is per definitie niet democratisch. Er wordt niemand gekozen. Je doet het er maar mee, en als het je niet bevalt, heb je pech. Net als bij de werkgever.

Om maar weer even terug te komen op de mate van inspraak: de community kan niks eisen van de stichting, maar niettemin kan het instellen van een bepaalde mate van inspraak wel een keuze zijn van een stichting in het algemeen. Omdat het hier om een belangeloze hobby gaat lijkt me dat zelfs voor de hand te liggen. Het is ook niet onmogelijk natuurlijk, en er worden ook daadwerkelijk af en toe pogingen ondernomen, die ik alleen maar kan toejuichen.

 

Een voorbeeld is dit draadje, gestart door Hawkeyes.

Er was in dit draadje geen sprake van inspraak, er werd alleen gevraagd om meningen.

 

Ik heb eens zitten lezen in het beveiligd forum, hoe een en het ander in zijn werk is gegaan. :(

De schellen zijn mij echt van de ogen afgevallen.

Er is geen enkele inspraak van de individuele geocacher, het wordt van bovenaan geregeld! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf aub goed in de gaten houden waar het draadje over gaat. Hoewel de titel al twee zaken door elkaar haalt, namelijk approver en moderator.

Het ene (approver) is een functie van geocaching.com en daar hebben we denk ik weinig in te brengen.

De moderator is een functie bij geocaching.nl en daar wordt inbreng van buitenaf al makkelijker dan bij geocaching.com.

 

Inbrengen van ideeen is altijd goed. Maar je mag nooit van te voren verwachten dat aan alle verwachtingen wordt voldaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...