Spring naar bijdragen

Fietsstandaard van garmin


Happy Rabbit

Aanbevolen berichten

Al bijna twee jaar heb ik een Garmin Venture, die ik zeer veel gebruik en al aardig aan het "verslijten" is. :lol:

In het begin heb ik zelf een montagesysteem voor op de fiets gemaakt :rolleyes:

Werkte goed....heel goed...maar het vlot van de fiets nemen was wat omslachtig.

Dus een officieel beugeltje van Garmin aangeschaft....super...werkt prima....maar

Elke keer als ik de GPS van het beugeltje haal schakeld het apparaatje vanzelf uit :unsure: ...het lijkt erop dat het dekseltje voor dit euvel zorgd.

Maar het is moeilijk te traceren waardoor het komt.

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaringen hebben....of zal het ermee te maken hebben dat de GPS echt aan het verslijten is.

Graag uw reactie.

Groet Happy Rabbit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het klinkt alsof de batterijen niet strak genoeg tegen de contactlippen van je GPSr aangedrukt worden.

Tijdens het losnemen uit de beugel wordt het contact verbroken met de voedingsspanning, waardoor de GPSr uitvalt.

 

Probeer eerst eens de contactlipjes wat naar binnen te buigen, zodat ze meer op de batterijen drukken,

en anders wat wc-papier oid tussen deksel en batterijen te stoppen, zodat het geheel minder bewegingsvrijheid heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een fietsstandaard voor mijn al redelijk afgeleefde eMap.

Ook bij mij komt dit euvel regelmatig voor en dan valt ie zelfs uit als ik op een hobbelig wegdek fiets.

 

Regelmatig verwisselen van de batterijen heeft tot gevolg dat de contacten, zoals Pyne al omschrijft, naar binnen gebogen gaan zitten.

Probleem is inderdaad op te lossen door ze weer iets terug te buigen en een papiertje bij de batterijen te doen zodat ze wat strakker zitten. Na verloop van tijd treedt het euvel weer op en dan moet je het dus opnieuw doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een tip: als je geen papiertje neemt, maar een stukje neopreen (van onder een dikke muismat) of een stukje vilt (zoals onder een stoelpoot), dan deukt het minder, gaat langer mee, en is niet gevoelig voor vocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook aan het experimenteren geweest met een fietsbeugeltje voor mij Geko 201. Gelukkig zitten de batterijen daar behoorlijk strak in, maar ik kan mij voorstellen dat de contactlipjes na verloop van tijd 'uitlubberen'. Ik denk dat het misschien geen kwaad kan in dat geval een stukje gum (op maat gesneden met een pincet achter die lipjes te stoppen.

 

Zelf heb ik een blinkertje bij de HEMA gekocht en hiervan de achterkant van afgezaagd. Hierdoor bleef het stukje met de clip over, die ik op het aanwezige schroefgaatje kon vastzetten.

Echt een mooie oplossing die weinig kost en in een half uurtje pielen klaar is. :beerchug:

Pé-ès, ik heb er zojuist een mooie detailfoto van gemaakt, maar die kan ik hier kennelijk niet bijplaatsen....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dit euvel is nu verdwenen...

Maar nu komt het volgende gebrek aan bod, na een tijdje begint mijn display te strepen en schudden. ;)

Ik denk dat dit weing met de batterijen te maken heeft maar gewoon een GPS die aan het verslijten is. ;):ph34r:

Maar....hij valt niet meer uit.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op wat voor fiets gebruik je hem als ik vagen mag?

Ik heb namelijk het zelfde probleem gehad met een venture, die gebruikte ik op een ongeveerde ATB en waren, na een half jaar rommelen en crossen door ruig terrein de sloderingen ofzo van het display kapot van geraakt.

 

Nu heb ik een 60 CS op een geveerde ATB en dat gaat een stuk beter. ;)

bewerkt door The Crow 666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op wat voor fiets gebruik je hem als ik vagen mag?

Ik heb namelijk het zelfde probleem gehad met een venture, die gebruikte ik op een ongeveerde ATB ?

;) ...tja op een gewone huis tuin en keuken fiets....(en van die venture klopt ook.....ik heb die ook).

De fiets is al ruim op leeftijd zodat er de meeste dingen niet meer werken. ;)

Maar met cachen mijn trouwe metgezel.

Maar.....ik weet niet of dit euvel daarmee te maken heeft.

Mijns inziens kan het apparaat daar wel tegen.

 

Groeten...Happy Rabbit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik mijn legend op mijn fiets heb gehad begon hij ook te strepen. Schijnt wel veel te verduren te hebben op een fiets. Heb een andere legen omdat het knuppeltje niet meer goed werkte maar hij moet maar niet meer op de fiets. -> gezocht schokbreker voor garmin op fiets . . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik mijn legend op mijn fiets heb gehad begon hij ook te strepen. Schijnt wel veel te verduren te hebben op een fiets. Heb een andere legen omdat het knuppeltje niet meer goed werkte maar hij moet maar niet meer op de fiets. -> gezocht schokbreker voor garmin op fiets . . . . .

Mijne ook, en ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het door het fietsen komt dat die streepjescode in het scherm komt. Leve de garantie! :o:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...