Gast beding Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Stel dat de opdracht is, loop een heel eind in richting 100 graden. Hoe doe je dat. Bij mijn GPS kan ik van een waypoint wel een niewe projecteren, maar dan is ook een afstand nodig. De vraag is dus, hoe hou je de goede richting aan vanaf een bepaald punt, zonder de afstand te weten van het punt waar je naar toe gaat?
Quaerens Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Bij mijn etrex kan je als je in het kaartscherm bent, en op enter drukt, een optie kiezen (Show coursline) zodat je de rechte lijn ziet dus het punt waar je de optie gekozen had en het waypoint waar je heen gaat (Moet je dus wel eerst even een waypoint heel ver weg kiezen.) Ik heb zoiets ovirigens nooit meegemaakt)
8BG Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Draai de vraag eens om. Stel je moet 50 meter van een gegeven punt af zijn, en dat op 90 graden. Makkelijkst is dan om het gegeven punt als waypoint in je GPS te zetten en hier naar te navigeren. Nu loop je net zo lang tot het gegeven waypoint 50 meter van je vandaan is, en wel op 270 graden. Je moest naar het oosten. Door deze manier te hanteren komt het gegeven waypoint dus precies west van je te liggen. Dus altijd 180 graden optellen of aftrekken van het gegeven aantal graden.
JandeBeHanger Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Stel dat de opdracht is, loop een heel eind in richting 100 graden. Vertel 't is een van die brug caches?
Quaerens Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Stel dat de opdracht is, loop een heel eind in richting 100 graden. Vertel 't is en van die brug caches? ?
DearHunter Geplaatst 4 september 2004 Geplaatst 4 september 2004 Je kunt een waypoint projecteren zeg je al. Aantal graden in voeren, verzin een afstand, bv. 2km en loop die kant uit. Kan me haast niet voorstellen dat je meer dan 2km moet lopen tot het volgende punt en waarschijnlijk moet je onderweg op een object letten of zo?
Reintje de Vos † Geplaatst 5 september 2004 Geplaatst 5 september 2004 Draai de vraag eens om. Geen spoilers hoor vriend.
snoopy and woodstock Geplaatst 18 oktober 2004 Geplaatst 18 oktober 2004 Draai de vraag eens om. Stel je moet 50 meter van een gegeven punt af zijn, en dat op 90 graden. Makkelijkst is dan om het gegeven punt als waypoint in je GPS te zetten en hier naar te navigeren. Nu loop je net zo lang tot het gegeven waypoint 50 meter van je vandaan is, en wel op 270 graden. Je moest naar het oosten. Door deze manier te hanteren komt het gegeven waypoint dus precies west van je te liggen. Dus altijd 180 graden optellen of aftrekken van het gegeven aantal graden. Zorg wel dat je etrex op' peiling' staat en niet op 'koers' Greetings
schatzoeker Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 Draai de vraag eens om. Stel je moet 50 meter van een gegeven punt af zijn, en dat op 90 graden. Makkelijkst is dan om het gegeven punt als waypoint in je GPS te zetten en hier naar te navigeren. Nu loop je net zo lang tot het gegeven waypoint 50 meter van je vandaan is, en wel op 270 graden. Je moest naar het oosten. Door deze manier te hanteren komt het gegeven waypoint dus precies west van je te liggen. Dus altijd 180 graden optellen of aftrekken van het gegeven aantal graden. Is dat niet een beetje moeilijk? Ik zou zeggen: Zet het waypoint in je gps van waar af je die 50m en 90 graden moet lopen en projecteer vanaf dat waypoint die 50 meter met 90 graden. Je krijgt dan een nieuw waypoint en loop/navigeer daar rechtstreeks heen. Niets met 270 graden west of oost.
Woezel & Pip Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 Is dat niet een beetje moeilijk? Neuh is niet moeilijk. Is de enige manier waarop ik t geleerd heb (dank Julleke) en als zelfs ik dat kan... Nu niet moeilijk gaan doen en zeggen dat er nog meer wegen naar Rome leiden he, dan raak ik de kluts kwijt...
j-roon Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 de etrex vista heeft een functie: peil en ga. Hoef je geen afstand op te geven. Anders is inderdaad het projecteren op grote afstand een optie.
TeamTobi Geplaatst 20 oktober 2004 Geplaatst 20 oktober 2004 Onze geplunderde cache is zoiets, Gr Danny
Kruimeldief Geplaatst 21 oktober 2004 Geplaatst 21 oktober 2004 Draai de vraag eens om. Stel je moet 50 meter van een gegeven punt af zijn, en dat op 90 graden. Makkelijkst is dan om het gegeven punt als waypoint in je GPS te zetten en hier naar te navigeren. Nu loop je net zo lang tot het gegeven waypoint 50 meter van je vandaan is, en wel op 270 graden. Je moest naar het oosten. Door deze manier te hanteren komt het gegeven waypoint dus precies west van je te liggen. Dus altijd 180 graden optellen of aftrekken van het gegeven aantal graden. Zoals al eerder opgemerkt, is dat niet moeilijk doen terwijl het gemakkelijk kan? Het lijkt me zo omslachtig. Als ik de opdracht krijg op een x aantal meters vanaf een bepaalde punt te gaan lopen naar 90º dan klik ik op mijn gps op de coördinaat waar ik sta, voer in dat ik vanaf deze coördinaat 90º X aantal meters moet. Ik krijg dan een nieuwe coördinaat opgegeven of gewoon een richting. Nu begrijp ik pas dat men het moeilijk heeft met onze cache "De Schans". De cache ligt ook op zoveel meter, zoveel graden verstopt. Ik dacht dat het probleem steeds lag bij het feit dat de meeste Garmins niet op 10tallen meters kunt instellen maar op 100tallen. Volgens mij is de 76S de enige. Ik geloof dat zelfs de nieuwe 60C niet op 10tallen meters wil. GRTZ Kruimeldief "Let yourself be open and life will be easier. A spoon of salt in a glass of water makes the water undrinkable. A spoon of salt in a lake is almost unnoticed." Buddha (563?-483? BC
schatzoeker Geplaatst 21 oktober 2004 Geplaatst 21 oktober 2004 Volgens mij is de 76S de enige.Ik geloof dat zelfs de nieuwe 60C niet op 10tallen meters wil. Kruimel De 60CS kan zelfs ingesteld worden op M=meters ipv 0000,0 KM (100 meters). Wat betreft de 60C weet ik het niet!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 oktober 2004 Geplaatst 21 oktober 2004 Kan deze moeilijkheid met een niet goed instelbare afstand in dit geval (90 graden) niet simpel worden opgelost door als je er staat dan de GPSr in RD-coordinaten te zetten om vervolgens het aantal meters op de juiste manier optellen of aftrekken bij de easting (W-O) dan wel northing ?
Aanbevolen berichten