MCMike Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Ik zat zelf te brainstormen over het gebruik van streepjescodes als waypoint.Er is software die getallen en tekst kan omzetten naar een streepjescode/barcode als printbaar plaatje. Bestaat er ook een alternatieve manier (software?) die die dingen kan lezen? Dus omgekeerd: van plaatje met sreepjes naar tekst en getallen? Gelukkig wel, anders heb je er weinig aan. Wordt vooral veel gebruikt in kassa's en zo. Je hebt alleen wel een stukje hardware nodig, nml. een barcode scanner. Lijkt me niet echt geschikt om caches mee uit te rusten...
dmace Geplaatst 1 september 2004 Auteur Geplaatst 1 september 2004 Ik zat zelf te brainstormen over het gebruik van streepjescodes als waypoint.Er is software die getallen en tekst kan omzetten naar een streepjescode/barcode als printbaar plaatje. Bestaat er ook een alternatieve manier (software?) die die dingen kan lezen? Dus omgekeerd: van plaatje met sreepjes naar tekst en getallen? Meestal kan dezelfde software dat. Het probleem zal meer zijn dat het gelezen moet kunnen worden. Hiervoor zul je een scanner o.i.d. moeten hebben, en die heb je niet zomaar mobiel bij de hand.
Quaerens Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Ik zat zelf te brainstormen over het gebruik van streepjescodes als waypoint.Er is software die getallen en tekst kan omzetten naar een streepjescode/barcode als printbaar plaatje. Bestaat er ook een alternatieve manier (software?) die die dingen kan lezen? Dus omgekeerd: van plaatje met sreepjes naar tekst en getallen? Meestal kan dezelfde software dat. Het probleem zal meer zijn dat het gelezen moet kunnen worden. Hiervoor zul je een scanner o.i.d. moeten hebben, en die heb je niet zomaar mobiel bij de hand. Dat maakt het des te uitdagender, verschil moet er zijn zal ik maar zeggen. Niet alle caches hoeven door iedereen gevonden te worden (Maar dat moet van te voren wel duidelijk zijn natuurlijk) groets
schatzoeker Geplaatst 2 september 2004 Geplaatst 2 september 2004 Een scanner of barcode lezer voor onderweg zou niet nodig hoeven te zijn. Een digitale camera en een PPC of PDA zou ook voldoende kunnen zijn. Maak van de streepjescode met je digicam een foto en laad deze onderweg in de PPC/PDA. De juiste software in de PPC en je kunt de barcode lezen. Moet Digitale Camera en PPC wel hetzelfde uitwisselbaar medium (bv compact flashcart) hebben. Beide samen zijn wel wat duurder dan een scanner, maar bij een scanner moet ook nog minimaal een laptop.
Heirbaut Hunters Geplaatst 2 september 2004 Geplaatst 2 september 2004 Volgens mij was er ergens al een cache met een streepjescode. Als ik het me goed herinner moet je dan een winkel in alwaar die "wat kost het product wat ik nu vast heb" scanners staan. Weet alleen niet hoe die heet. Amersfoort/Utrecht ergens meen ik.
Heirbaut Hunters Geplaatst 2 september 2004 Geplaatst 2 september 2004 Ik wil ergens in het veld kleurtjes aanbrengen. Op lantarenpalen, achterkant van bankjes, onder bruggen etc. Een soort onoogelijke graffity. Verboden, volgens de nieuwe richtlijnen die ik met enige moeite heb doorgeworsteld. En als ik nu eens "willekeurig" labels en stickers etc ga ophangen? En Lupardi maakt daar dankbaar gebruik van? No problemo lijkt me zo. Ik kan hooguit door oom agent voor grafitti worden bekeurd (als het maar een heterdaadje is). Nee, zoals ik al vaker schreef, regels zijn leuk, maar je moet ze wel kunnen controleren anders zijn ze zinloos.
Crow & Éowyn Geplaatst 2 september 2004 Geplaatst 2 september 2004 Volgens mij was er ergens al een cache met een streepjescode. Als ik het me goed herinner moet je dan een winkel in alwaar die "wat kost het product wat ik nu vast heb" scanners staan. Weet alleen niet hoe die heet. Amersfoort/Utrecht ergens meen ik. klopt inderdaad dat is Deze cache.
DearHunter Geplaatst 2 september 2004 Geplaatst 2 september 2004 Ook zat ik te denken aan versleuteling van de coordinaten (bijv. morse, spiegelbeeld, calculatie, etcetcetc). Morse heb ik gebruikt voor mijn cache AllStars bij de stad Groningen. Laat je niet weerhouden om ook zoiets te doen. Stada, even terzijde, wanneer is All Starts hersteld? We zitten nog steeds in de startblokken. Overigens vond ik het een zeer orginele manier om achter het coordinaat te komen via een morse code.
stada Geplaatst 3 september 2004 Geplaatst 3 september 2004 Stada, even terzijde, wanneer is All Starts hersteld? We zitten nog steeds in de startblokken. 1) Het was niet mijn bedoeling dat men met een scanner op pad zou moeten. Ik zat idd te denken aan het nemen van een digifoto en die later/thuis te laten lezen door de software die ook gebruikt wordt om de barcode te genereren. Zal 's kijken of dat kan. Misschien allemaal wat bewerkelijk maar je moet wat als je je wilt onderscheiden met je cache tussen al die andere originele... 2) AllStars: ik heb het missende WP klaar maar dat ding moet nog in het midden van de Hoornsche Plas gedumpt worden met mijn rubberbootje. (hint) Wordt een heikele onderneming wat de boot vertoonde laatst zomaar een enorme bult. Dat komt ervan als je een boot koopt die goedkoper is als de peddels. Houd de cache-page maar in de gaten.
Gast bas Geplaatst 9 september 2004 Geplaatst 9 september 2004 The Crow 666 heb jij ervaring met scoutingtechnieken? bas
Vinnie1 Geplaatst 8 januari 2005 Geplaatst 8 januari 2005 Als ik mag reageren..... Het logo van the matrix is van die naar beneden vallenden tekentjes Als je nu een sheet maakt een strook letters BV e v b Vervolgens weer tweede sheet met een tweede strook BV e o e enz. En leg op het eind van de cache de sheets op elkaar dan krijg je een voor beeld beter laat dan helamaal geen reactie ;-) groet, Vinnie1
buxx Geplaatst 11 januari 2005 Geplaatst 11 januari 2005 Morse heb ik gebruikt voor mijn cache AllStars bij de stad Groningen... Die is niet meer? Ik kan hem iig niet meer vinden.
World-Wind Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Ik zat zelf te brainstormen over het gebruik van streepjescodes als waypoint.Er is software die getallen en tekst kan omzetten naar een streepjescode/barcode als printbaar plaatje. Bestaat er ook een alternatieve manier (software?) die die dingen kan lezen? Dus omgekeerd: van plaatje met sreepjes naar tekst en getallen? Ook leuk idee. Denk dat je dan met een laptop en scanner op pad moet. Of eerst de buurtsuper moet ontdoen van een kassa. Kortom, ik denk dat er enige hard&software voor vereist is... Zijn barcodes te ingewikkeld voor handmatige decodering (lineaal erlangs bv)? Groeten, World-Wind
blazez Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 (bewerkt) Een barcode is wel te vinden als truetype font voor windows. ik weet alleen niet zo een site die een free version beschikbaar heeft. Een gekochte versie loopt nogal in de papieren. Verder zijn er wel programma's om het om te zetten. Ik heb een tijdje geleden nog wel met barcodes gewerkt. Voor het getrainde oog is een barcode uit te lezen. Hou er maar eens een paar naast elkaar en dan zie je om te beginnen een standaard "open" en "sluit" code (ja aan het begin en aan het einde). Verder is een barcode gewoon een tekenset (net als morse zeg maar). Je start altijd met een "open" code, en ieder karakter heeft zijn eigen code in lijnen en lijndiktes (aantal pixels dik) gescheiden door een (ssort van) spatie en aan het einde sluit je de barcode af met een "sluit" code. Er zijn overigens in het verleden nog wel een paar verschillende "talen" barcodes geweest. Ik heb geen idee of daar inmiddels een standaard in gemaakt is. ps, kleine update. een google search op "windows font barcode free" levert je wel sites op voor een basis windows font. 2 januari 2007 bewerkt door blazez
De Roode Loper Geplaatst 2 januari 2007 Geplaatst 2 januari 2007 Je kunt ergens gratis downloaden Free 3of9 als lettertype voor Word. Maar ik kon het niet als lettertype kwijt op de cachepagina, alleen als plaatje (en dat wou ik niet).
Aanbevolen berichten