Spring naar bijdragen

Betaalde Caches?


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ga er vanuit dat de gemiddelde cacher tijdens zijn cachedag gewoon incalculeert dat die dag een paar centen kosten. Anders ging men wel leuk op zijn fietsje cachen en liet men de auto staan.

 

Tja, ik cache altijd lopend of op het fietsje.. Ik heb niet eens een auto.. :thumbup:

 

Laten we eerlijk zijn, wie heeft er geen 35 eurocent voor over om "de" cluo te krijgen om juist die cache te vinden waar je al langer dan een uur een bepaalde perceel in het bos staat te beluchten met je prikstok.

 

Zolang de ontwikkeling niet gaat in de richting van "zonder deze hint is de cache echt niet te vinden, dus je moet echt even bellen" vind ik het ook geen probleem..

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik Lorre ook voor mijn cache Ohm GCK2A0

 

Het is toch carambalig, als je het halve land af gereden hebt, om er achter te komen dat je een reken foutje gemaakt hebt.

 

Je kan ook een internetsite maken net zoals De Supermarkt GCJ8W7

Maar ik heb begrepen dat er lui zijn die dan je server proberen te kraken om zo aan de eindcoördinaten te komen. :thumbup:

 

Mogen ze van mij bij lorre ook proberen.

Duizende SMSjes met alle mogelijke coördinaten sturen.

Dan wordt ik er tenminste wijzer van. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang de ontwikkeling niet gaat in de richting van "zonder deze hint is de cache echt niet te vinden, dus je moet echt even bellen" vind ik het ook geen probleem..

 

Nico

Mee eens! De lol van het zoeken moet er niet af gaan. Spoilersites en 'hulplijnen' zijn in strijd met de geest van Geocaching.

 

Het is toch geen schande als je een cache eens niet kan vinden? Als ik al die lachebekje zie in de found lijst denk ik ... "als ik een nieuwe cache zou maken, dan nu nóg moeilijker. "

Helaas torpederen deze bellijnen en spoilersites mijn leuke en moeilijke cache zodat na een tijdje jan en alleman zonder enkele moeite de cache kan vinden. Zo gaat voor de cachelegger de lol er ook snel vanaf.

 

Slechte ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoilersites en 'hulplijnen' zijn in strijd met de geest van Geocaching.

Bliksems, dan handel ik al jaren in strijd met de geest van geocaching. Wat nu.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de genoemde reeks leuke en moeilijke caches. Maar ik kan niets vinden onder cacheowner Scorpion. Waar kan ik die caches vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zolang de ontwikkeling niet gaat in de richting van "zonder deze hint is de cache echt niet te vinden, dus je moet echt even bellen" vind ik het ook geen probleem..

 

Nico

Mee eens! De lol van het zoeken moet er niet af gaan. Spoilersites en 'hulplijnen' zijn in strijd met de geest van Geocaching.

 

Het is toch geen schande als je een cache eens niet kan vinden? Als ik al die lachebekje zie in de found lijst denk ik ... "als ik een nieuwe cache zou maken, dan nu nóg moeilijker. "

Helaas torpederen deze bellijnen en spoilersites mijn leuke en moeilijke cache zodat na een tijdje jan en alleman zonder enkele moeite de cache kan vinden. Zo gaat voor de cachelegger de lol er ook snel vanaf.

 

Slechte ontwikkeling.

Beste Scorpion, de geest van het geocachen is dat een ieder individueel een leuke tocht beleefd met zijn GPS apparaat. Moeilijk, makkelijk, leuk, minder leuk, maakt niet uit. Een ieder bepaald zelf wat hij wilt. En als nu iemand graag een spoiler wilt bekijken of een hint gebruiken, dat moet hij zelf weten, maar dat heeft niets met de geest van het geocachen te maken. Ik vind het als cache legger niet altijd leuk als mensen mijn caches niet kunnen vinden voor wat voor reden dan ook. Daarom gebruikt ik hints, of ze kunnen mij bellen of ik plaats spoiler foto's. Het is aan hun of ze het willen gebruiken.

Sommige mensen grijpen heel snel naar de hint of bellen bij het eerst geringst. De ander (zoals b.v. Dutch Locutus) gaat tot het bittere einde net zo lang door totdat hij er bij neer valt, maar vind uiteindelijk de cache.

 

Voor mij geld het volgende: als ik een (moeilijke) cache vind zonder hints of spoilerfoto dan kick ik er het meest op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de Smurfen hebben een SMSLorre geocache hint systeem in de lucht. Geheel additioneel aan de GSM hulplijn, die alleen tijdens werktijd (vaak) en in het buitenland (kostbaar) ongewenst is. En de SMS hint is nooit nodig, maar wel erg handig.

 

Overigens: score tot nu toe in 4 maanden 34x gebruikt, a 0,14 (er wordt 0,01 ingehouden wegens ingcalculeerd oninbare kosten...). En de Smurfen kopen van de opbrengsten Travel Bugs in de shop, dus de opbrengsten vloeien terug naar de gc gemeenschap. Helaas kon het systeem niet zonder opbrengsten voor de Smurfen en minder kosten voor de gebruiker... dat heeft Grote Smurf nagevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch juist de sport om ze te vinden ? Ik ben bang dat je straks cach krijgt die je alleen maar kunt vinden door te bellen/smsen. Ik zou zeggen zoek zelf vindt het zelf en voel je zelf goed dat het gelukt is.

 

en niet ik ben blij dat ik kan smsen!! Ik ben laatste 3 dagen bezig geweest om 1 te vinden en dan een hoop internet speur werk en een hoop wandelen en het was een geweldig gevoel dat we hem toch gevonden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben laatste 3 dagen bezig geweest om 1 te vinden en dan een hoop internet speur werk en een hoop wandelen en het was een geweldig gevoel dat we hem toch gevonden hebben.

Hoi bpje,

 

Dat is voor de meeste ook zo, maar er zijn altijd cachers die het alleen maar voor de score doen en

het kan natuurlijk voorkomen dat er iets met een waypoint gebeurt is of dat je ergens onderweg

niet uitkomt, terwijl je er speciaal bijvoorbeeld 100km voor gereden hebt, dan is het toch fijn

om alsnog de cache te kunnen loggen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Kreeg net een telefoontje van Sn@g die in de achterhoek aan het cachen is en ook een sms verstuurde naar 2020 "LORRE SINGRAVEN1 CACHE" en kreeg als antwoord "je bericht is niet begrepen stuur help voor info over een dienststuur geef of hulp voor een donatie aan de slachtoffers in Azie"

Dat is natuurlijk ook een goede actie maar volgens mij niet de opzet van het geheel, hij verwachte een coord maar kreeg dus niks.

Dit is dus alleen maar geldklopperij.

 

 

 

Gr Twinlife :w00t2:

 

(ps misschien dat iemand hem kan helpen aan een coord van singraven1, bel mij of mail mij dan even)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg net een telefoontje van Sn@g die in de achterhoek aan het cachen is en ook een sms verstuurde naar 2020 "LORRE SINGRAVEN1 CACHE" en kreeg als antwoord "je bericht is niet begrepen stuur help voor info over een dienststuur geef of hulp voor een donatie aan de slachtoffers in Azie"

Dat is natuurlijk ook een goede actie maar volgens mij niet de opzet van het geheel, hij verwachte een coord maar kreeg dus niks.

Dit is dus alleen maar geldklopperij.

 

 

 

Gr Twinlife  :w00t2:

 

(ps misschien dat iemand hem kan helpen aan een coord van singraven1, bel mij of mail mij dan even)

 

De dienst is inderdaad gewijzigd. Al enige tijd is het nummer gewijzigd in 4411 en het commando is "GO SINGRAVEN1 CACHE", hoewel "LORRE SINGRAVEN1 CACHE" ook nog zou moeten werken.

 

De eigenaar van de cache had het nummer even moeten aanpassen in de cachetekst. Maar goed, hij/zij zal daar niet van op de hoogte zijn geweest.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eigenaar van de cache had het nummer even moeten aanpassen in de cachetekst. Maar goed, hij/zij zal daar niet van op de hoogte zijn geweest.

 

 

Dat had hij zeker even moeten doen, er is nu 4x 0.70 euro aan betaald.

En er is maar 1 die er om lacht, en dat is/zijn de mensen achter nummer 2020

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels zag ik net dat de eigenaar van Sinkgraven de tekst aangepast heeft en geen verwijzing meer geeft naar de sms service. :thumbup:

 

Het heeft mij dan wel 1.40 euro gekost maar dit probleem is uit de wereld.

En ja ik ben een zunnige Grunniger. ;) voordat daar weer een reactie op komt.

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...