Spring naar bijdragen

Betaalde Caches?


Aanbevolen berichten

Je ziet tegenwoordig een aantal caches met betaalde aanwijzingen en/of hints verschijnen. Aan de ene kant is dit handig: je kan in het veld, zonder laptop met wireless verbinding o.i.d. een hint vragen, of bevestiging krijgen. Maar kan dit niet gewoon via de cache-beschrijving en/of encrypted hint? Maar waarom ook niet? Alles mag; geocachen doe je vrijwillig.

Tegelijkertijd krijgt de maker van zo'n cache wel Eur 0.35 per bericht. Nou staat dat niet in verhouding tot de tijd en moeite die er in is gestoken, en niet te vergeten het plezier dat je beleeft aan het vinden (en de kosten van de GPS ontvanger). Maar ik vraag het me af: Is dit een goede ontwikkeling?

Enkele voorbeelden die in vond zijn 1 2 3 4 5 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het een logische ontwikkeling. De dienst is er, en dus wordt er gebruik van gemaakt. Overigens, de maker van een cache ontvangt € 0,15 per bericht, maar dit terzijde.

 

Ook ik heb sinds kort ook een sms-dienst ingericht met extra hints voor mijn caches. Deze service heeft in de meeste gevallen mijn (06-)telefoonnummer onderaan de cache-pagina vervangen.

Ik heb dat gedaan omdat ik liever niet heb (of beter gezegd: mijn baas heeft dat liever niet) dat ik tijdens kantooruren gebeld wordt om extra hints. Een sms-dienst die 24 uur per dag/7 dagen per week beschikbaar is vind ik dan een goed alternatief.

 

Ik vind het een logische ontwikkeling, zolang de sms'jes maar niet nodig zijn om de cache te vinden. Het moet te allen tijde zo zijn dat de cache oplosbaar is zonder deze sms'jes, kortom met de cache-beschrijving alleen. Mocht e.e.a. dan onverhoopt niet lukken, dan kan als laatste redmiddel de gsm worden ingezet.

 

Even ter info: ik ben de dienst in mei gestart, en totnutoe is de dienst 9x gebruikt, waarvan een keertje of 6 door mijzelf, als test.

 

Betaalde Caches?, winst of service?

 

Wat mij betreft dus: SERVICE! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Dus ik kan er op uit maken dat het geen suc6 is en

 

2. dat je er niet rijk van word. :thumbup:

1. Ik vind het wél een succes, omdat ik hiermee het doel heb bereikt dat ik er mee voor ogen had: extra info over mijn caches verschaffen zonder dat ik er zelf voor hoef te worden gestoord.

 

2. Inderdaad, rijk zul je er niet van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Ik vind het wél een succes, omdat ik hiermee het doel heb bereikt dat ik er mee voor ogen had: extra info over mijn caches verschaffen zonder dat ik er zelf voor hoef te worden gestoord.

Ik kan er best inkomen dat een baas op den duur zegt,he peetee dat bellen onder werktijd moet maar eens afgelopen zijn,of ik heb liever niet dat jij voor jou hobby steeds gebelt word onder werktijd.

 

In dat opzicht is het natuurlijk een suc6.

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, rijk zul je er niet van worden.

Maar dat is de opzet ook niet volgens mij.

Voor mij niet. De exploitant van de site zal er ongetwijfeld anders over denken.

 

Daarom zal het mij benieuwen of de dienst ook beschikbaar blijft voor gebruikers met een erg lage omzet, zoals ikzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam kan altijd gratis worden gebeld, ons telefoonnummer staat op cachepage en box. We krijgen liever af en toe een telefoontje dan dat cachers wanhopig door het bos dolen. De cache goed en duidelijk opzetten beperkt het aantal hulptelefoontjes. Het moet gezegd dat we meestal worden gebeld over caches van anderen. Ik moet nog meemaken dat de baas moeilijk gaat doen over die sporadische telefoontjes zeg. Dan wil ik ook geen telefonisch gemekker meer over werkaangelegenheden in mijn vrije tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een fantastische ontwikkeling. Je maakt een aantal caches, zet ze (gratis) op internet, zet er als extra service een SMS dienst bij en je wordt slapende rijk. Echt geweldig!!!!! :P

Ik heb de afgelopen maanden er al € 0,30 mee verdiend!! :o

 

FF serieus, de SMS dienst moet een EXTRA service zijn. Dus zoals al eerder gezegd, ook zonder de sms moet de cache te vinden zijn. Maar als je er echt niet uitkomt ter plaatse, is dit toch een prachtige manier om 24 uur per dag, 7 dagen in de week die info te krijgen die je op dat moment nodig hebt.

 

Mijn multi-caches zijn zeer eenvoudig te vinden met zeer duidelijke aanwijzingen. Maar als er toch iets mis gaat of er is iets mis met 1 van de tussenpunten, wil ik graag dat de cachers de eindlocatie kunnen vinden, thats all.

Ik had eerder ook mijn telefoonnummer onder mijn caches staan, maar ik ben te weinig beschikbaar om ze te beantwoorden, dus is dit een mooi alternatief. En het is vrijwillig, je hoeft niet te sms-en.

 

En alles wat nieuw is (en zo nieuw is het trouwens niet) wordt kritsch bekeken, zeker op dit forum.

Dat mag. Maar in dit geval lijkt het me duidelijk dat hier niemand rijk van gaat worden. Dus nogmaals: Een zeer goede ontwikkeling :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden jullie, toen jullie ermee kwamen hier op het forum, er ook niet over dat eventuele "winst" naar een goed doel zou gaan?

 

Ook mijn KralenCache "jaagt" eventuele hunters op kosten. Men moet mij namelijk steeds bellen op mijn mobiele om de positie van dat moment te krijgen.

 

Ik ga er vanuit dat de gemiddelde cacher tijdens zijn cachedag gewoon incalculeert dat die dag een paar centen kosten. Anders ging men wel leuk op zijn fietsje cachen en liet men de auto staan.

 

Laten we eerlijk zijn, wie heeft er geen 35 eurocent voor over om "de" cluo te krijgen om juist die cache te vinden waar je al langer dan een uur een bepaalde perceel in het bos staat te beluchten met je prikstok.

 

Groetjes

 

Fee

 

PS, waarschijnlijk is de KralenCache aanstaande zaterdag te hunten in de Provincie Groningen. Vanaf stad Groningen tot de Waddenzee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden jullie, toen jullie ermee kwamen hier op het forum, er ook niet over dat eventuele "winst" naar een goed doel zou gaan?

 

Dat klopt, het is mogelijk om het "verdiende" geld op elke willekeurige rekening te laten storten. Het wordt uitbetaald bij een minimum van €5,- dus in dit tempo duurt dat in mijn geval nog een jaar of twee!!

Het lijkt me een goed idee om de winst te laten storten op rekening van geocaching.nl. Hebben we er allemaal nog wat aan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, ik ben ook niet per definitie negatief hier over. Deze ontwikkeling viel me op, en ik was benieuwd naar reacties. Ik ben het er mee eens dat het zeker geen vereiste moet zijn om een cache te kunnen vinden, en soms is het lastig om bij een multi-cache halverwege een bevestiging te geven dat men op de goede weg is, maar dat moet ook altijd op een andere manier kunnen. Maar laten we nog even lekker door-discussieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS, waarschijnlijk is de KralenCache aanstaande zaterdag te hunten in de Provincie Groningen. Vanaf stad Groningen tot de Waddenzee.

Dan word het dan eens tijd om de kralenphone te bellen.

Of het moet net zo uitkomen dat wij in het land van Bartje zijn om te cachen,en dat zou best eens Emmen kunnen zijn.

 

 

Gr Twinlife :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Eastwood Team wist nog niet af van deze service :thumbup:

maar is wel handig, ALS SERVICE.

 

We hebben het nu toegepast op onze Molentocht, per sms zijn

alle antwoorden of direct de eindcoördinaten op te vragen

(dat laatste voor degene die echt vals willen spelen)

 

Ik had ook mijn gsm-nummer er bij staan, maar had niet altijd de

antwoorden bij de hand, of het kwam niet gelegen vanwege vergaderingen

of andere zaken waarbij ik niet gestoord kon worden.

 

Dit is een prima oplossing, ik ben er ook van overtuigd dat je er niet rijk van wordt,

maar nu hoeft niemand te wachten tot ik bereikbaar ben, als ze vast lopen.

En het is ieders vrije keuze om gebruik ervan te maken, het is niet nodig voor de

oplossing van de cache, eigenlijk moet je de sms-service zien als 'spoiler'-service.

 

En wie het snel en simpel wil doen, moet betalen! De andere wandelen/fietsen/rijden

zoals het hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS, waarschijnlijk is de KralenCache aanstaande zaterdag te hunten in de Provincie Groningen. Vanaf stad Groningen tot de Waddenzee.

Dan word het dan eens tijd om de kralenphone te bellen.

Of het moet net zo uitkomen dat wij in het land van Bartje zijn om te cachen,en dat zou best eens Emmen kunnen zijn.

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

Tja, en wij waren bezig met Toxopeus en zijn graf.

 

Groetjes

 

Fee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...