Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ontvang de laatste weken flink wat meer logs van geocachers die mijn caches hebben gevonden. Opvallend is hierbij dat er een groot aantal cachers tussen zitten die enorme aantallen caches hebben gevonden (meer dan 10.000 en soms 40.000). Omdat een aantal van mijn caches best lastige puzzels zijn valt het op dat deze allemaal als gevonden worden gelogd zonder opmerking over de oplossing. Het heeft de schijn dat als je samen op een camping staat het uitwisselen van coördinaten eenvoudig is. Ook daar heb ik geen probleem mee, omdat iedereen zelf bepaalt of het tijd stopt in het oplossen van een lastige puzzel of daar zo wie zo geen zin in heeft.

Het zou dan wel netjes zijn om dan even in je log te vermelden dat je geholpen ben met het coördinaat of de oplossing. Als CO geeft dat immers ook informatie of je puzzels wel of niet gemakkelijk oplosbaar zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere CO's :rolleyes:.

Geplaatst (bewerkt)
43 minuten geleden zei Catweezle2:

...Opvallend is hierbij dat er een groot aantal cachers tussen zitten die enorme aantallen caches hebben gevonden (meer dan 10.000 en soms 40.000). Omdat een aantal van mijn caches best lastige puzzels zijn valt het op dat deze allemaal als gevonden worden gelogd zonder opmerking over de oplossing...

Het zou dan wel netjes zijn om dan even in je log te vermelden dat je geholpen ben met het coördinaat of de oplossing. Als CO geeft dat immers ook informatie of je puzzels wel of niet gemakkelijk oplosbaar zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere CO's :rolleyes:.

Natuurlijk niet, het gaat bij dit soort mensen vaak alleen maar om de punten en de status die ze daaraan denken te kunnen opeisen. Dan ga je er toch niet bijzetten, dat je alleen maar direct naar de eindlocatie bent gelopen ( of liever nog, gewoon met de auto, want dat gaat het snelste ), pfffff.

Voor alle anderen die veel minder gevonden caches hebben: natuurlijk zullen er ook mensen zijn, die ( misschien geheel onbekend met geocachen ) daardoor misschien wel plezier hebben gehad van de wandeling en uw cache(s).

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Wat betreft het aantal gevonden caches heb ik er ook wel eens mijn bedenkingen bij, maar ik ken ook mensen die er iedere dag op uit trekken. Weer of geen weer. Dan lopen de cijfers natuurlijk sneller op.

Dat mensen niets over het oplossen schrijven, komt dat misschien ook doordat er tegenwoordig zoveel eenheidslogs geschreven worden?

Geplaatst

Naarmate de puzzelgraad oploopt kun je (ver)wachten dat de oplossingen via chat, whatsapp, etc gedeeld gaan worden. Het liefst los ik puzzels zelf op, maar vanaf D=2,5 ga je dikwijls sparren als je de clou niet ziet en (recente) logjes je geen extra hint geven hoe te werk te gaan.

Een puzzel waarvan puzzel en locatie / verstopmethode een duidelijke samenhang vertonen blijven bij mij uberhaupt meer hangen - dan is het schrijven van een logje stukken makkelijker. Een K-pop puzzel bij een willekeurig paaltje of hek uit duizenden is vragen om een copy-paste log; ik ken cachers die bij puzzels standaard enkel "TFTC" melden.

Zoveel mensen, zoveel manieren van loggen - je kunt niet verwachten dat die allemaal aan jouw standaard voldoen.

Geplaatst (bewerkt)

Als ik een puzzel niet kan of wil oplossing ( wij zijn overigens slechte puzzelaars ), dan is de ignore-bak een prima oplossing voor die caches. Soms hebben puzzels ( of de CO's ) zulke kronkels of is b.v. het aantal puzzelstukjes zo belachelijk hoog ( > 300 ), dat ik me wel eens afvraag wat de bedoeling is van de betreffende CO m.b.t. geocachen. Dus waarom die cache dan alsnog via-via oplossen en dan loggen?

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

De ignore bak is idd een dankbaar magazijn voor onmogelijke puzzels en caches. Een puzzel mag best wat tijd kosten en wat denkwerk vereisen, maar moet wel oplosbaar zijn. Zelfde geldt m.i. voor idiote multies, die vrijwel niet meer gevonden worden en waar iedereen waypoint 77 of 78 niet meer kan vinden. 

Verder gaan bij mij scuba caches en klimcaches die bak in, daar heb ik op mijn leeftijd echt geen zin meer in. En wandeltrails waar mijn trouwe viervoeters niet mogen komen? Dan zoek ik wel wat anders. Maar wie er wel zin in heeft, ga je gang!

• Leuk 1
  • 2 years later...
Geplaatst

Ik heb wel eens zitten kijken naar de statistieken van sommige cachers en ben tot de conclusie dat ze onmogelijk zijn. Had er laatst één die gedurende zo.n vijftien jaar gemiddeld elke dag 16 caches heeft gelogt. Lijkt me volstrekt onmogelijk. Dus het zijn of hele groepen die allen onder één naam loggen of er wordt gelogt zonder er te zijn geweest. Snap de lol daarvan niet helemaal

Geplaatst (bewerkt)

Tja, het gaat niet om geocachen ( in welke vorm dan ook ), het gaat om aantallen. Of dat nu caches, challenges, matrix, alle dagen, alle soorten of welke andere mogelijkheid ook, het gaat om wie de meeste heeft. Blijkbaar is dat zo belangrijk, dat men er alles voor doet en/of de regels er voor aanpast.

Ondanks dat ze het geo spelletje heel anders spelen dan ik ( maar wie ben ik ? ), zolang ze mij en de sociale gemeenschap niet in de weg zitten, spelen ze het spel maar zoals ze willen en als ze er nog plezier mee hebben, dan is dat m.i. prima. Toch ?

bewerkt door Linkalovers
  • 1 month later...
Geplaatst

Als CO moet je je ook realiseren dat puzzelen nu eenmaal niet ieders hobby of sterkste punt is. Dat jij het leuk vindt om een puzzel van jouw cache te maken betekent natuurlijk niet dat een ander het ook leuk vindt om hem op te lossen. En dat iemand de coördinaten elders verkrijgt en/of simpel logt betekent nog niet dat ze geen plezier aan het bezoeken van jouw cache hebben gehad. Zoveel mensen, zoveel manieren, zoveel voorkeuren.

Verstuurd vanaf mijn Xiaomi met Tapatalk

• Leuk 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...