Spring naar bijdragen

Adventures app


Team FeHa

Aanbevolen berichten

Hallo Geochachers

Zijn er hier cachers bekend met de Adventures app, wij wilden ons daar vandaag een in verdiepen, bij ons de buurt bevinden zich er een paar, dus naar toe de eerste 3 ging nog, maar is het normaal dat je 15 min. moet rondlopen als een blind paard om precies op het nulpunt moet komen.

Wij hadden een filmpje van een blogger gezien en daarin was te zie dat hij rustig nog een paar meter van het antwoord verwijderd kon zijn om reactie te krijgen.

Nou bij ons was dat niet het geval.

Dus mijn vraag aan jullie:

Is er een instelling die de reikwijte van geofencing kan aanpassen of is het de Cache eigenaar die dit  in stelt.

Ik zie met verwachting jullie antwoorden tegemoet.

Met vriendelijk Cachegroet

Team FeHa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De CacheEigenaar stelt dat in bij het maken van de app. Het is inderdaad behoorlijk vervelend als dat op maar 3 meter ingesteld staat. Gezien de beperkte nauwkeurigheid kan het dan lang duren voor je precies in de zone bent.

Overigens kun je dan vaak beter gewoon stil blijven staan. Door de afwijking van de GPS kom je dan vanzelf binnen de grens van het gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 14-4-2021 om 19:01 zei kalkendotters:

De CacheEigenaar stelt dat in bij het maken van de app. Het is inderdaad behoorlijk vervelend als dat op maar 3 meter ingesteld staat. Gezien de beperkte nauwkeurigheid kan het dan lang duren voor je precies in de zone bent.

Overigens kun je dan vaak beter gewoon stil blijven staan. Door de afwijking van de GPS kom je dan vanzelf binnen de grens van het gebied.

 Sta je maar op 3 meter! zelfs als de afstand op 1 meter staat dan wordt er nog niet gelogd. Kijk je dan op; blijk je op 20 meter van het object te staan( midden op de straat) Zelfs als je de lokatie opzoekt met Google Maps klopt het niet. En dit niet met één device, maar met meerdere en op verschillende tijden. Hierover iets melden kan pas als alle objecten gelogd zijn.

Knap waardeloos dus. De app dan ook zo snel mogelijk verwijdert.

bewerkt door Tabaqui
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd is het erg vervelend dat de afstand te kort ingesteld is door de CO. Te meer omdat deze app op de telefoon draait met doorgaans een beroerde GPS functie. Tot overmaat van ramp liggen de meeste Adventures binnen de bebouwde kom met alle reflecties door bebouwing.

Als je binnen bereik bent van de zone bent, wordt er niet automatisch gelogd, je moet dan eerst nog een vraag beantwoorden.

Omdat het kompas op mijn telefoon grote gelijkenis vertoont met een roulette tafel, gebruik ik om van zone naar de volgende zone te lopen mijn GPS.
Staat er dan b.v, voor de volgende zone 275m. NNW, dan gebruik ik "Pijl en Ga" van de GPS. Kom je veel makkelijker op het volgende punt. Ben ik dan bijna bij zone2 dan pak ik pas de telefoon weer om e.e.a. af te ronden. En zo weer naar de volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Berenboot:

...Omdat het kompas op mijn telefoon grote gelijkenis vertoont met een roulette tafel...

:lol1:


En dan hebben we het nog niet eens over, hoe de CO e.e.a. heeft ingemeten en waarmee dat gedaan is.
 

Op 10-1-2014 om 18:56 zei Linkalovers:

...Als de Gps-pijl weer eens blijft tollen en je, door woede en wanhoop gedreven, bijna je GPS het bos in slingert, denk dan…..heeft de Cache-legger ook op die ‘draaikont’ gelet, toen hij de cache verstopte?

:bag:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal kun je aan het onderwerp van de "zone" wel bepalen wat de bedoeling is. 

E.e.a. geldt natuurlijk voor iedere CO die zijn caches verstopt met behulp van een telefoon of een slechte GPS. Bij mij in de buurt weet ik van de meeste CO's wel of ze erg precies zijn met uitmeten of dat je in een wat ruimere cirkel moet zoeken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...