Spring naar bijdragen

Advies hengel Kopen voor hengel caches


canoy

Aanbevolen berichten

Misschien is deze vraag al wel eens eerder gesteld maar kon het zo snel niet vinden. Omdat er steeds meer hengelcaches komen ben ik opzoek naar een hengel om deze caches te doen.

Maar welke hengel zouden jullie adviseren en welke lengte zou je adviseren. Een link naar website zou fijn zijn. Het zou fijn zijn dat de transport lengte niet al te lang is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik adviseer Marktplaats. Moderne vissers hebben een voorkeur voor carbonhengels omdat deze een stuk lichter zijn, maar ze buigen ook meer door. Een glasvezelhengel koop je voor een prikkie en heb je voor geocachen veel meer aan, vooral als het een beetje waait.
Heb er zelf pas weer een gekocht van 7 meter (vorige was jammerlijk in de strijd gebleven) voor het bedrag van €5.-
Fijne hengel, al weer heel wat caches mee binnengehengeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-12-2020 om 20:03 zei Berenboot:

Ik adviseer Marktplaats. Moderne vissers hebben een voorkeur voor carbonhengels omdat deze een stuk lichter zijn, maar ze buigen ook meer door. Een glasvezelhengel koop je voor een prikkie en heb je voor geocachen veel meer aan, vooral als het een beetje waait.
Heb er zelf pas weer een gekocht van 7 meter (vorige was jammerlijk in de strijd gebleven) voor het bedrag van €5.-
Fijne hengel, al weer heel wat caches mee binnengehengeld 

Bedankt voor je reactie.

Ik lees geregeld dat je soms ook hengels van 12 meter moet hebben omdat de caches soms zeer hoog in de boom zitten. wat is hier jou ervaring mee?

verder vind ik op marktplaats niet echt een geschikte hengel(of ik kijk verkeerd) bij Decathlon zie ik dat je rond de 10 euro ook hengels kunt kopen en zijn compact om mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei canoy:

...Ik lees geregeld dat je soms ook hengels van 12 meter moet hebben omdat de caches soms zeer hoog in de boom zitten...

12 meter hoog? Zijn dat dan geen klimcaches?


Overigens, maar dat is geheel Off-Topic en persoonlijk: alleen voor een trailtje met wat hogere caches ( tot 3-4 m. ) wil ik extra 'tools' meenemen, hoger laat ik gewoon hangen. Ook enkele caches die hoger zijn opgehangen dan 2,5 meter, laat ik lekker hangen.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Linkalovers:

12 meter hoog? Zijn dat dan geen klimcaches?


Overigens, maar dat is geheel Off-Topic en persoonlijk: alleen voor een trailtje met wat hogere caches ( tot 3-4 m. ) wil ik extra 'tools' meenemen, hoger laat ik gewoon hangen. Ook enkele caches die hoger zijn opgehangen dan 2,5 meter, laat ik lekker hangen.

Precies, mijn hengel van €5.- is 7 meter en als het nog hoger moet dan wordt de hengel toch onbestuurbaar. Alle caches waar je een helikopter of een duikboot voor nodig hebt laat ik ook met alle plezier voor degenen die daar plezier in hebben. Ik ga echt niet met klimtools op stap om een cache uit een veel te hoge boom te halen. Er liggen nog genoeg andere.

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een mooie Caperlan hengel gekocht voor 17 euro:
TELESCOPISCHE HENGEL VOOR STATISCH VISSEN LAKESIDE-1 TRAVEL 600 6 METER

In de reviews is te zien dat deze heel veel gebruikt wordt door geocachers. De verkoper in de winkel (fervent sportvisser die mij zou adviseren) was erg teleurgesteld toen ik het doel van de hengel vertelde.:D

 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei spoekie:

Ik heb zelf een mooie Caperlan hengel gekocht voor 17 euro:
TELESCOPISCHE HENGEL VOOR STATISCH VISSEN LAKESIDE-1 TRAVEL 600 6 METER

In de reviews is te zien dat deze heel veel gebruikt wordt door geocachers. De verkoper in de winkel (fervent sportvisser die mij zou adviseren) was erg teleurgesteld toen ik het doel van de hengel vertelde.:D

 

Heb vroeger ook wel eens een hengel gekocht. Niet om te cachen?? maar gewoon om te vissen en wel op het strand. Ik begrijp de reactie van de verkoper best wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De BetaStick EVO wordt normaal gebruikt door klimmers, maar voldoet ook prima voor de meeste hengelcaches. Ze zijn goed te krijgen via de klimwinkel in 3 verschillende lengtes, misschien wel een beetje prijzig voor de meeste geocachers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...