Spring naar bijdragen

Van gpx file met geocaches een fiets/wandeltrack maken


hannes1969

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

In een ver verleden had ik een programma waar ik een gpx bestand met geocaches in kon inporteren en die maakte daar een track of route van.

Ik heb geen idee meer hoe dat ging en kan het ook niet meer vinden. Basecamp heb ik nooit gebruikt.

 

Weet iemand een eenvudige manier om dit voor elkaar te krijgen. Ik hoor het graag.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

31 minuten geleden zei Flo van Co:

Map Source?

Kun je zo vinden ... even zoeken op internet.

MapSource is vervangen door BaseCamp.

Volgens mij is het daarin zo gedaan. Alle *.gpx files laden ( gewoon erin slepen ) en dan links alle cache selecteren en rechtsklikken om een route te laten berekenen.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nu in Basecamp gedaan.  Wel handmatig. Alle 53 caches eerst met een gpx bestand erin te zetten. Dan een nieuwe route maken. Beginpunt selecteren en dan steeds de cache toevoegen waar je langs wilt rijden. Tenslotte omgezet naar een track en deze in mijn garmin gezet.

Misschien niet de makkelijkste manier maar ik kan nu morgen wel op pad. :-)

Als er nog tips of handigheidjes zijn om het beter/ sneller te doen hoor ik dat natuurlijk graag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

35 minuten geleden zei hannes1969:

...Wel handmatig. Alle 53 caches eerst met een gpx bestand erin te zetten. Dan een nieuwe route maken. Beginpunt selecteren en dan steeds de cache toevoegen waar je langs wilt rijden. Tenslotte omgezet naar een track en deze in mijn garmin gezet...

Als u Premium Member ( PM ) bent, dan kan u van dat gebied gewoon een Pocket Query ( PQ ) maken, waarin alle caches staan en deze gpx file in BaseCamp laden. Dan staan alle caches er in één keer in.
1817004609_2020-05-0823_00_01-Geocaching_GeocachingMaps1.thumb.png.741083525f04a92e89c2fbadd6c8d5cc.png


U kan natuurlijk ook gewoon alle caches in de gps laden, de volgorde van caches op een 'papiertje' schrijven ( en daarop kan u eventueel ook onderweg nog enkele hints opschrijven voor het maken van de logs ). En zo het lijstje afwerken.Zo doen wij dat ook altijd.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maken van pq's en gpx bestanden is geen probleem. Mijn Garmin laad ik altijd met GSAK dat werkt prima.

Maar snel een logische fietsroute te maken langs de caches die je wilt doen kost nog veel tijd vindt ik.

Maar ach het blijft een hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei hannes1969:

Het maken van pq's en gpx bestanden is geen probleem. Mijn Garmin laad ik altijd met GSAK dat werkt prima.

Maar snel een logische fietsroute te maken langs de caches die je wilt doen kost nog veel tijd vindt ik.

Maar ach het blijft een hobby.

Ik laad de PQ's ( ik heb er standaard maar 4 ) gewoon rechtstreeks op de GPS. GSAK heb ik er wel bij, maar meer als extra 'speeltje'.

Ik plan de volgorde van caches altijd gewoon op "Browse Map" en schrijf de GC-codes in volgorde op een papiertje. En ach, iets omrijden is toch niet erg? Wilt u beslist niet omrijden, dan vanaf een gevonden cache de gps in auto-navigatie ( met de juiste kaart ) zetten en die laat dan de kortste route naar de volgende cache zien. Daarna de gps terugzetten naar b.v. "Geocaching" ( met Topo kaart ) en daarna vooral niet te veel op dat ding kijken. Dan mist u alles.

Vooral niet stressen om te gaan geocachen. Mocht u een cache vergeten te plannen, dan verschijnt die onderweg vanzelf op uw GPS.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Berenboot:

In Chrome kun je daarvoor ook Geoprinter gebruiken. Kun je caches uitzoeken, eventueel de volgorde wijzigen GPX maken en evt. een kaatje afdrukken.

Dat heb ik er al wel opstaan maar moet nog even uitzoeken hoe dat werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei hannes1969:

Ik heb het nu in Basecamp gedaan.  Wel handmatig

In Map Source kun je door het selecteren van de gewenste te bezoeken caches, hierna de rechtermuis knop: "route maken met de geslecteerde waypoints"

afbeelding.png.acac4db99fa34cccd729ad6302e113a5.png

Met de pop-up die je dan krijgt, kun je de route aanpassen enz.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mapsource is te oud voor Windows 10. Er is een omweg om het wel goed werkend te krijgen.

Je download bij Garmin de Basecamp software en installeert die. Vervolgens bij garmin MapSource software version 6.16.3 downloaden en installeren (deze 'patch' werkt alleen als je Basecamp geinstalleerd hebt). Je hebt nu een volledig werkende Mapsource. Basecamp kun je desgewenst deinstalleren.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen jammer dat Map source de GPX files niet meer wil openen, GDB bestanden wil hij wel openen. Dit alles icm Base camp op de PC. Ik kan maar niet aan base camp wennen en werk veel liever met MS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...