Spring naar bijdragen

Van gpx file met geocaches een fiets/wandeltrack maken


hannes1969

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Bart:

Alleen jammer dat Map source de GPX files niet meer wil openen, GDB bestanden wil hij wel openen. Dit alles icm Base camp op de PC. Ik kan maar niet aan base camp wennen en werk veel liever met MS.

Ook ik ben een fan van Mapsource. Ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van .gpx bestanden of het als .gpx opslaan. .loc files kan ik niet openen, dat is soms wel jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

7 uur geleden zei Bart:

Alleen jammer dat Map source de GPX files niet meer wil openen, GDB bestanden wil hij wel openen...

Krijgt u een fout melding of start BaseCamp als u op een *.gpx dubbelklikt?

Als BaseCamp standaard start, dan eens rechtsklikken op een *.gpx bestand en dan "Open met" aanklikken. Staat MapSource er dan niet bij, dan via "Meer apps", naar een grotere lijst. Staat MapSource er dan nog niet bij, dan helemaal ( in de lijst ) naar beneden scrollen  en de explorer starten om MapSource.Exe aan te wijzen. Vergeet dan niet, ook het vinkje aan te zetten zodat *.gps default wordt geopend door MapSource.

Ps. Mijn Windows is Engelstalig, dus weet ik de exacte namen van de opties/knoppen niet.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bart:

Als ik een GPX file aanklik en zeg openen met MS dan krijg ik een error, als ik MS open en klik op  : open bestand........gpx  in mijn map dan kan ik hem wel openen.


Dat zit er waarschijnlijk een foutje in het Windows Registry gedeelte, waar o.a. omschreven wordt, welk programma gestart moet worden als men op een *.Gpx file dubbelklikt. Echter, mocht u geen Windows kennis hebben, dan is de Registry NIET de locatie om wat te gaan proberen/testen.


Misschien kunnen we het anders oplossen: welke foutmelding krijgt u?

 

Hebt u het onderstaande al geprobeerd?

15 uur geleden zei Linkalovers:

...dan eens rechtsklikken op een *.gpx bestand en dan "Open met" aanklikken. Staat MapSource er dan niet bij, dan via "Meer apps", naar een grotere lijst. Staat MapSource er dan nog niet bij, dan helemaal ( in de lijst ) naar beneden scrollen  en de explorer starten om MapSource.Exe aan te wijzen. Vergeet dan niet, ook het vinkje aan te zetten zodat *.gps default wordt geopend door MapSource...



Ook dit kan u controleren:
- Selecteer in het Startmenu  de optie Instellingen  > Apps > Standaard-apps. ( Default Apps ).
- Scroll dan naar beneden en klik op "Choose default apps by file type"
- Zoek naar de .GPX extensie
- Welke programma staat gekoppeld aan *.GPX?

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een C++ error, die kan overal vandaan komen en kost waarschijnlijk veel/meer uitzoekwerk, dan wat via tekst/website kan.

Ik vrees dat u het via de omweg zal moeten doen. Eerst MapSource openen en dan de *.gpx file erheen slepen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bart:

Ik mocht Dankjewel schrijven van "PeeTee" Dankjewel !!

;)

Off topic:
Korte verklaring: Er is/was een probleempje met de website waardoor een backup terug gezet moest worden. Hierdoor verdween Bart's laatste reactie, en die heeft Bart nu teruggeplaatst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Bart:

Ik mocht Dankjewel schrijven van "PeeTee" Dankjewel !!

:lol1:

 

24 minuten geleden zei Peetee:

;)

Off topic:
Korte verklaring: Er is/was een probleempje met de website waardoor een backup terug gezet moest worden. Hierdoor verdween Bart's laatste reactie, en die heeft Bart nu teruggeplaatst. 

PeeTee onderhoudt niet alleen deze website, maar is ook aanjager ( letterlijk ) ^^. Vaak gebeurt dat zonder dat men het merkt, achter de schermen, maar soms klapt iemand uit de school :107:.

Vaak mag je wat :yes:, soms moet je wat :o en heeeel soms mag je niet :nono:.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Linkalovers:

...PeeTee onderhoudt niet alleen deze website, maar is ook aanjager ( letterlijk ) ^^. Vaak gebeurt dat zonder dat men het merkt, achter de schermen, maar soms klapt iemand uit de school :107:.

Vaak mag je wat :yes:, soms moet je wat :o en heeeel soms mag je niet :nono:.

Bovenstaande bijdrage was geheel vrijwillig, zelf bedacht en niet in opdracht van ...... :wistling:

 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...