Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

39 minuten geleden zei Peetee:

Dan krijgt u van mij nog een extra hint voor deze cache: de medewerkers bij het gemaal weten ( wisten vorig jaar ) het juiste antwoord niet. Google en u zal vinden.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Linkalovers:

Inderdaad. Ook bij ons, in de lager gelegen 'landen', staat het nodige onderwater.

Verder een leuke trail ?

Weet ik niet uit ervaring - zit zelf in het westen des lands. Maar al zwervend langs berichten over het Wouda-gemaal kwam ik dit tegen.

Voor wie het wil weten: https://overstroomik.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Na de regen van de laatste dagen, schijnt hier nu het zonnetje. Terwijl we aan de lunch zitten zien we het eerste citroenvlindertje langsfladderen. Beetje te vroeg, denk ik, zoveel bloemetjes zijn er nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nieuw Nederlands platform toont dieren en planten in de omgeving : Nature Today


"

Alle beschikbare data van de natuur in Nederland is gebundeld op een platform genaamd Nature Today. Hiermee kunnen mensen bekijken welke dieren en planten er in hun directe omgeving leven.

Plannen voor de website werden ruim een jaar geleden door de initiatiefnemers aangekondigd, waarna een crowdfundingactie werd gestart. Daarmee werd ruim 31.000 euro opgehaald.

Op het platform is op basis van de gebruikerslocatie te zien welke planten en dieren.....

"
Bron: NU.Nl

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Linkalovers:

Nieuw Nederlands platform toont dieren en planten in de omgeving : Nature Today

Leuk om eens te bekijken. Mooie manier ook om de soortnamen van de dieren en planten in jouw omgeving te leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het trouwens met jullie? 

Kunnen jullie de dagen een beetje doorkomen? Of ben je aan het thuiswerken?

En zijn jullie nog een beetje gezond?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens een bakje koffie zetten, met iets lekkers erbij, dan kunnen we even bijpraten.

Gelukkig zijn wij nog gezond. Ik moet wel even wennen aan het thuiszitten hoor. Per 1 maart stopte mijn baan, dat was natuurlijk al wennen. Dat je dan ook weinig contacten mag hebben, vind ik wel lastig. Normaal was ik in deze situatie toch wel bij familie of vrienden langs gegaan. Thuis ben ik aan het puzzelen geslagen, ik had nog twee grote puzzels liggen. Daar gaat veel tijd in zitten, dan gaat de dag lekker snel. Af en toe gaan we naar buiten, een eindje wandelen of fietsen en soms op zoek naar een cache. Zonder de maatregelen zouden we met dit weer wel vaker op pad gaan, maar die tijd komt vast wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei regenboog2:

Ik zal eens een bakje koffie zetten, met iets lekkers erbij, dan kunnen we even bijpraten.

Gelukkig zijn wij nog gezond. Ik moet wel even wennen aan het thuiszitten hoor. Per 1 maart stopte mijn baan, dat was natuurlijk al wennen. Dat je dan ook weinig contacten mag hebben, vind ik wel lastig. Normaal was ik in deze situatie toch wel bij familie of vrienden langs gegaan. Thuis ben ik aan het puzzelen geslagen, ik had nog twee grote puzzels liggen. Daar gaat veel tijd in zitten, dan gaat de dag lekker snel. Af en toe gaan we naar buiten, een eindje wandelen of fietsen en soms op zoek naar een cache. Zonder de maatregelen zouden we met dit weer wel vaker op pad gaan, maar die tijd komt vast wel weer.

Ja, ik moet ook erg wennen aan het thuis zitten Regenboog. Daarnaast vond ik het vooral de eerste dagen best wel spannend allemaal. Echt zo'n onbestemd gevoel van "wat gaan we nu toch meemaken?".

Dat is nu gelukkig wat beter. Wat daarbij zeker helpt is dat ik overdag thuis werk. Dat leidt aardig af. Ik werk als ondersteuner op een ROC, een mbo-college, en we zijn dus verleden week overgestapt op het versneld aanbieden van online leren. Alle docenten en studenten zitten thuis nu en hebben via de computer contact met elkaar. 
Als collega's onderling houden we zo ook contact. Zowel via de mail en de chat als via videobellen. 

Na het werk ga ik vaak even een blokje om, om zo toch even buiten te zijn geweest. Dit buiten het boodschappen doen natuurlijk. Maar ik had me het voorjaar heel anders voorgesteld! Het is even niet anders.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...