Jip en Janneke Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 na lange tijd niet heel actief te zijn, zijn we weer een beetje actief geworden. echter wat moet je tegenwoordig een beetje mee nemen om caches te loggen. voorheen was de gps genoeg al snel was er een bootje nodig. zie nu dat je ook klimuitrusting nodig heb. maar ook de kleinere dingen zoals touw of stok met magneten er aan. is er al een lijstje met dit soort tools of nog niet en wat kommen jullie zoal tegen.
StefandD Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 Tegenwoordig ligt er standaard in mijn auto: Telescopische ladder Waadpak Hengel 13m Ik heb ook altijd een klein tooltasje bij me met: Magneetstok Spiegeltje Reservepen en -potlood Pincet Verder heb ik een rugzak met o.a.: Powerbank met diverse usb-kabels voor smartphone en Garmin Zaklamp Uv-lamp Magneet aan een touw Vliegertouw Haakje Batterijen (1x 9V; 4x AA; 4x AAA) Duct tape Setje schroevendraaiers Bahco Multitool Zakmes Lock-picking setje Een uitdraai van Mijn Codeboek 3.1 Flesjes water en Bifi-worstjes Verder heb ik nog een rubberbootje met een luchtcompressortje die op 12V werkt. Die neem ik alleen mee als ik van tevoren weet dat ik een vaarcache zal gaan doen. En ook nog een rugtas met klimuitrusting. Die gebruik ik echter nooit meer bij gebrek aan een klimmaatje. Op mijn wenslijst staat nog een kano maar daar heb ik geen ruimte voor in huis. Misschien als ik ooit verhuis... 3
Peetee Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 Tjonge! Dan ga ik toch een stuk armoediger op stap ... Dat blijft bij een gps, de cache beschrijving, een pen en daarnaast natuurlijk wel allerlei geotooltjes op mijn smartphone. Daarnaast heb je op je telefoon natuurlijk sowieso een hoop extra's zoals zaklamp, camera, QR code lezer, natuurgidsje, etc. etc. etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een appje voor. Wat dat betreft heb ik nog wel een aardige tip voor herkenning van bomen, planten e.d. en dat is de app OBSIdentify. Dat is een app die zelfstandig bomen, bloemen, paddenstoelen, insecten etc. kan herkennen aan de hand van zelfgemaakte foto's. De app had wat een moeilijke start, maar wordt absoluut steeds beter.
StefandD Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Peetee: Tjonge! Dan ga ik toch een stuk armoediger op stap ... Ha ha, ik ook hoor. Meestal heb ik alleen het tooltasje bij me. De rest neem ik alleen mee als ik van tevoren weet dat ik het nodig zal hebben. En als ik de rugzak meeneem (meestal voor de wat langere multi's) haal ik de spullen eruit die ik hoogstwaarschijnlijk niet zal gebruiken. Ik ga geen hernia kweken als het niet nodig is! Natuurlijk wel altijd gpsr, smartphone met apps en notitieboekje bij me. 22 november 2019 bewerkt door StefandD 1
Linkalovers Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 (bewerkt) Oh oh, tegen de tijd dat ik een verhuizer moet regelen om te gaan cachen , dan........ Wij hebben niet zo veel ( maar soms denk ik, waarom hebben we dat nodig ? ) in onze rugzak: Magneetstok Spiegeltje Reserve pen Teken-Pincet Zaklamp/Uv-lamp Touwtje 2 Spijkers Reserve batterijen Stukje ijzerdraad 2 poncho's Ergens onderin waarschijnlijk de nodige broodkruimels, een 'verloren' pen, oude snoepjes of de papiertjes daarvan. 22 november 2019 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 2 uur geleden zei Linkalovers: Magneetstok Spiegeltje Ja, die heb ik ook bij me. En natuurlijk wat versnaperingen.
harrie Geplaatst 22 november 2019 Geplaatst 22 november 2019 In de zakken een GPS, telefoon voor foto's, cachebeschrijving en pen. In de rugzak alleen versnaperingen en drinken. Meer is echt niet nodig als je de goede (echte) caches eruit filtert.
Team Aragorn Geplaatst 23 november 2019 Geplaatst 23 november 2019 Wat ik nog nergens zie in de lijstjes, en wat standaard in mijn rugzak zit (bij alle wandelingen trouwens): zo'n ouderwetse plastic draagtas. Weegt bijna niks en is handig om op te zitten tijdens pauzes of bij het puzzelen; ook makkelijk om materiaal dat je bij opdrachten onderweg tegenkomt of in de cache schoon en droog te houden, etc. etc. Extra tip van een vroegere cachecollega die ook veel nachtcaches deed: gebruik een lichtgekleurde plastic tas, die valt beter op in het donker. 1
Bandiet Geplaatst 23 november 2019 Geplaatst 23 november 2019 (bewerkt) 17 uur geleden zei harrie: In de zakken een GPS, telefoon voor foto's, cachebeschrijving en pen. In de rugzak alleen versnaperingen en drinken. Meer is echt niet nodig als je de goede (echte) caches eruit filtert. Hier hetzelfde. Wij proberen met zo weinig mogelijk spullen op pad te gaan. Vergeet niet dat je die telefoon zomaar voor méér nodig kunt hebben dan alleen voor het cachen (cachebeschrijving, cache-app, lamp). Namelijk voor contact met hulpdiensten indien nodig. Mijn jongste zoon viel ooit, toen we in de bergen aan het cachen waren, achterover van een rotsblok: gat in het hoofd en een uur lopen van de bewoonde wereld af... Zelf ben ik ooit, bij het zoeken naar een cache op een steile berghelling in Luxemburg, uitgegleden ondanks mijn prima bergschoenen. Ik dacht dat ik zo de afgrond in ging glijden die aan de andere kant van het bergpaadje lag. Heb nog nooit zo de schrik in mijn benen gehad. Daarom hebben wij ook altijd wat ehbo-spullen bij ons: pleisters, rekverband e.d. 23 november 2019 bewerkt door Bandiet 1
Jip en Janneke Geplaatst 23 november 2019 Auteur Geplaatst 23 november 2019 bedankt voor de berichten zitten een aantal mooie tips bij die ik zekker zal mee nemen.zekker het app linkje zal ik wel kunnen gebruiken. zijn er nog meer van dit soort handige appjes die handig zijn om te gebruiken.
Linkalovers Geplaatst 23 november 2019 Geplaatst 23 november 2019 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Jip en Janneke: ...zekker het app linkje zal ik wel kunnen gebruiken... Goed dat u het vermeldt. Ik had er overheen gelezen. Op 11/22/2019 om 3:26 PM zei Peetee: ...Wat dat betreft heb ik nog wel een aardige tip voor herkenning van bomen, planten e.d. en dat is de app OBSIdentify. Dat is een app die zelfstandig bomen, bloemen, paddenstoelen, insecten etc. kan herkennen aan de hand van zelfgemaakte foto's... Prima tip ! 23 november 2019 bewerkt door Linkalovers
Semmyb Geplaatst 24 november 2019 Geplaatst 24 november 2019 Leuk om zo allemaal te zien wat er mee gaat. Heb zelf ook altijd een kleine rugzak bij me met de nodige zaken ,vooral omdat we nog al eens afgelegen zitten. Heb er dus ook een gewoonte van gemaakt om me altijd eerst goed te verdiepen in het gebied waar we naar toe gaan. Zijn er verharde wegen , paden , rivieren , hoe lopen ze , grote hoogte verschillen etc. Wij nemen mee zoals, * gps + mobiel * kompas * ehbo tasje + wat pijnstillers * plastiek tas voor op te zitten en voor evt afval * uv lamp + gewone * Magneet aan een touw + op een telescoop * telescoopspiegeltje + pincetten * pen + potlood + notitieblokje * reserve baterijen van verschillend kaliber + blokbatterij * ijzerdraad op een rolletje + touw * poncho's * multitool +zakmes * aluminium warm houd folie * drinkfles met water * vezelrijke en voedzame luchtdicht verpakte bicuits * waterdicht kokertje met lucifers Als we in een nogal natte omgeveging gaan cachen ,na regenval of in waterig gebied , meestal ook extra sokken bij.
Blade21 Geplaatst 24 februari 2020 Geplaatst 24 februari 2020 Ik neem de volgende zaken meestal mee. Mes Multitool klein zwitsers zakmes met pincet Water Magneet aan touwtje Ductape Spiegeltje Reserve pen Hoofdlamp Uv-zaklamp Touw Spijkers Reserve batterijen IJzerdraad Kleine EHBO set Verder nog wat ziplock zakjes om logboekzakjes te vervangen. Overigens loop ik meestal met gedownloade queries. Ik sluit klim-, vaar-, zwemcaches uit dus die kom ik nooit tegen. Ik heb er ooit over gedacht op marktplaats een hengel te kopen maar met een mes kun je meestal wel een provisorische hengel maken met wat ductape. Ik heb er geen moeite mee een flinke tak af te snijden als ik elke week weer zie hoe weinig scrupules SBB heeft om hun biomassa quotum te halen.
bynature@petra Geplaatst 3 maart 2020 Geplaatst 3 maart 2020 Ik sinds jaren ook weer wat begonnen. Toen met GPS nu met foon. Gaat best. Maar tools ja.. vuilniszakken mee om op te zitten en bij onverwachte regenbui kan dat ook wel wat doen. Eten, drinken. Pen, papier. Extra sokken, hoewel ik ook eens zonder sokken verder moest. Kan óók. In feite kan alles. Ik kon caches zelfs vinden zonder GPS. Dát vond ik nog het leukste. Maar ja. Ik begin weer en dank jullie voor de tips. Die app vind ik ook leuk.
Aanbevolen berichten