Spring naar bijdragen

Geocaching en Erfgoed


barny

Aanbevolen berichten

daar is geocachen niet voor, en als er een beetje serieuze reviuwer naar kijkt zal zo een cache ook nooit door de aproef komen

even doorgelezen, en weer afgesloten, staat voor een geocacher niets interessants in   

Barny

(geocachend zonder ongein) 

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1 uur geleden zei barny:

daar is geocachen niet voor...

Ach, er zijn genoeg multi's die je de mooiste plekjes/monumenten/beelden/... in een stad laten zien. Om maar één te noemen ( maar er zijn natuurlijk veel meer in Nederland ) b.v. Gast in Groningen. Gezien het aantal favorieten wordt de multi ook zeer gewaardeerd.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Linkalovers:

ook een cache waarbij er een geocacher langskomt, en dus wel verstand van zaken heeft, een needs archief opschrijft en de cache ook word gearchiveerd omdat hij niet aan de richtlijnen voldoet 
met geocachen mooie plekjes laten zien is wat anders dan "reclame cache" voor wat voor een erfgoed dan ook 

Barny

(die zo af en toe het idee heeft dat niemand weet waarmee men mee bezig is) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Icemen4:

Is een leuke cache om te doen....

geloof ik meteen, maar daar gaat het niet over
deze Gast in Groningen cache voldoet gewoonweg niet aan hetgeen waar wij met z'n alle (vrijwillig) mee akkoord zijn gegaan, en geen 1 van de 1200 bezoekers doen wat ze moeten doen
dat vind ik raar

Barny 

(geocachen is leuk, maar niet alles wat leuk is, is geocachen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat de vraag om de enquête "Geocaching en Erfgoed" in te vullen wat ondersneeuwt door de hierover ontstane discussie koppel ik deze hier even los van. Dus hier graag doorgaan met reageren. Reacties op de enquête zelf kunnen in het andere draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei barny:

hetgeen waar wij met z'n alle (vrijwillig) mee akkoord zijn gegaan, 

Ook hiermee ben je akkoord gegaan Barny:

image.png
en

image.png

en

image.png

en als je er helemaal niet mee kunt verenigen, dan is dit misschien wel de uiterste consequentie:

image.png

Oftewel (vrij vertaald): Als je het er niet mee eens bent, dan ...

Ik weet het: het is de reguliere dooddoener van elke website ...  Maar de wereld verandert! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei barny:

...en geen 1 van de 1200 bezoekers doen wat ze moeten doen
dat vind ik raar

1 op 1200.  I rest my case Don Quichot.


Ach, laat ik ook maar eens een spreuk van de scheurkalender vermelden: Geocaching is ook gezellig samen met hobbygenoten bezig zijn, maar niet alle hobbygenoten zijn gezellig.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Peetee:

de reguliere dooddoener van elke website ...  Maar de wereld verandert!

ik neem graag de consequentie dat mijn logs en account door GS elke keer weer worden verwijdert, omdat vrijheid van meningsuiting mij lief is, ik me dus niet door GS laat bepalen wat ik als geocacher op Facebook en twitter schrijf 
de wereld verandert, maar iedereen bepaalt of hij de veranderingen volgt of niet, 
als iemand denkt dat bij het bezoeken van enkel lucht, dan meent een geocache gevonden te hebben, dan weet die iemand gewoonweg niet wat een geocache is,
maar van mij mag die dat gerust denken,  
als iemand, een Amerikaan in Seattle laat bepalen wat hij mag en moet denken, en zich er naar gedraagt, is die (wat mij betreft) niet helemaal lekker in zijn bovenkamer, maar van mij heeft hij die vrijheid,
maar ik ga niet mee in die fake geocache beleving 
laat mij mensen maar dwaas vinden die zich zo laten besturen 
dan ga ik gewoon door geocachen volgens de geocache beginselen en behoud mij zelfrespect 


 

Citaat

1 op 1200.  I rest my case Don Quichot.

idd te treurig voor woorden, de desinteresse die men tegenwoordig in het hele simpele spelletje geocaching heeft 

Barny

(de wereld verandert, maar een kip blijft een kip, een ei blijft een ei, een geocache blijft een geocache)


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Genhenk:

...Evolutie is niet alleen op kippen en hun eieren van toepassing, maar ook op geocaching.

Echter, uitzondering bevestigen de regel. Ik ( denk ) 1 persoon te kennen die niet evolueert en waarvoor de aarde waarschijnlijk nog steeds plat is.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Genhenk:

Evolutie is niet alleen op kippen en hun eieren van toepassing, maar ook op geocaching

de kip is in alle jaren niet verandert, het ei ook niet
geocachen ook niet,


De mensen veranderen, de interesse in het spel is weg, net als het zelfrespect,
het egoïsme is er voor in de plaats gekomen  

Barny

(Liever ongeliefd dan onoprecht)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...