Spring naar bijdragen

Smartwatches, van nut bij het geocachen?


Peetee

Aanbevolen berichten

Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben:

Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten?

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op 10/6/2018 om 11:03 AM zei Peetee:

Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben:

Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten?

Uit een beetje noodzaak heb ik zelf zo'n ding aangeschaft maar meer om vitale functies van het lichaam te controleren. De enige meerwaarde is mijns inziens dat er een GPS in zit en zo mijn route en hoogtemeters op een kaart kan zien.

Voor de rest zie ik niet in waarom deze voor het cachen gebruikt zou kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Flo van Co:

Geeft ie dan ook de coördinaten weer?

Neen, hij geeft geen coördinaten weer en heeft ook geen kaart of zoiets maar geeft wel aan wanneer je na een ronde weer op hetzelfde punt staat.

Denk dat het meer een track is die deze smartwatch bijhoud en na het uploaden op een kaart zichtbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik gebruik al een tijdje een fenix 5x oa voor Suppen en kitesurfen (ideaal) . Hij schijnt ook te gebruiken te zijn voor cachen ( kijk op YouTube fenix 5x geocaching)

Maar is nog al omslachtig zo te zien (kan vast beter als iemand een juist appje maakt). Maar mede door de fenix weer wat interesse gekregen in cachen en ik gebruik hem naast mn map60csx voor alle leuke weetjes (aantal stappen ,km fietsen , hoogtemeters , en mn hartslag ,enz) 

15469546912988746420082506768561.jpg

15469561593047167582979119577915.jpg

bewerkt door Polmske
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 8 months later...

Als ik zo snel Google, dan lijkt de prijs mee te vallen ( +/- €150,-  ). Maar echt handig voor geocachen lijkt mij het niet, vooral omdat je steeds je pols moet draaien om er op te kijken en het dan nog een heel klein schermpje is.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Linkalovers:

Als ik zo snel Google, dan lijkt de prijs mee te vallen ( +/- €150,-  ). Maar echt handig voor geocachen lijkt mij het niet, vooral omdat je steeds je pols moet draaien om er op te kijken en het dan nog een heel klein schermpje is.

Ik vind het ook niet echt een mooi horloge, eerlijk gezegd. Een beetje speelgoed-achtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de smartwatches over het algemeen niet zo mooi. Deze is met een ander bandje eraan vast veel minder speelgoedachtig.

Het grootste nadeel vind ik toch wel het kleine scherm. De informatie over de cache lees ik nog steeds het liefste op papier, dan kun je onderweg ook aantekeningen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei regenboog2:

Het grootste nadeel vind ik toch wel het kleine scherm. De informatie over de cache lees ik nog steeds het liefste op papier, dan kun je onderweg ook aantekeningen maken.

Helemaal mee eens. Ben niet anders gewend :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...