Jump to content
  • 0
Peetee

Smartwatches, van nut bij het geocachen?

Question

Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben:

Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten?

image.png

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Op 10/6/2018 om 11:03 AM zei Peetee:

Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben:

Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten?

Uit een beetje noodzaak heb ik zelf zo'n ding aangeschaft maar meer om vitale functies van het lichaam te controleren. De enige meerwaarde is mijns inziens dat er een GPS in zit en zo mijn route en hoogtemeters op een kaart kan zien.

Voor de rest zie ik niet in waarom deze voor het cachen gebruikt zou kunnen worden.

• 0
1 uur geleden zei Flo van Co:

Geeft ie dan ook de coördinaten weer?

Neen, hij geeft geen coördinaten weer en heeft ook geen kaart of zoiets maar geeft wel aan wanneer je na een ronde weer op hetzelfde punt staat.

Denk dat het meer een track is die deze smartwatch bijhoud en na het uploaden op een kaart zichtbaar is.

• 0
4 uur geleden zei Flo van Co:

Geeft ie dan ook de coördinaten weer?

Ze zijn er wel, die dat kunnen! Zoals de Garmin Tactix Bravo. Maar die zijn behoorlijk aan de prijs...

pd-01-lg.jpg

• 0
Posted (edited)

Ik gebruik al een tijdje een fenix 5x oa voor Suppen en kitesurfen (ideaal) . Hij schijnt ook te gebruiken te zijn voor cachen ( kijk op YouTube fenix 5x geocaching)

Maar is nog al omslachtig zo te zien (kan vast beter als iemand een juist appje maakt). Maar mede door de fenix weer wat interesse gekregen in cachen en ik gebruik hem naast mn map60csx voor alle leuke weetjes (aantal stappen ,km fietsen , hoogtemeters , en mn hartslag ,enz) 

15469546912988746420082506768561.jpg

15469561593047167582979119577915.jpg

Edited by Polmske
  • Upvote 1

• 0

Tegenwoordig heb je dan ook nog de Garmin Instinct. Te koop voor een kleine € 300,--

pd-03-lg-9423a5e3-43c5-478c-b180-b10d1a4

Lijkt toch best wel een aardig klokje ...