Peetee Geplaatst 6 oktober 2018 Share Geplaatst 6 oktober 2018 Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben: Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harrie Geplaatst 6 oktober 2018 Share Geplaatst 6 oktober 2018 Op 10/6/2018 om 11:03 AM zei Peetee: Gewoon een vraagje omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben: Je ziet tegenwoordig steeds meer smartwatches verschijnen in allerlei modellen, mogelijkheden en specificaties. Zijn er cachers die hiervan gebruikmaken bij het geocachen. Ik bedoel: voegt het iets toe? Of zijn ze eigenlijk alleen maar zinvol als trainingshulpmiddel bij het sporten? Uit een beetje noodzaak heb ik zelf zo'n ding aangeschaft maar meer om vitale functies van het lichaam te controleren. De enige meerwaarde is mijns inziens dat er een GPS in zit en zo mijn route en hoogtemeters op een kaart kan zien. Voor de rest zie ik niet in waarom deze voor het cachen gebruikt zou kunnen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flo van Co Geplaatst 6 oktober 2018 Share Geplaatst 6 oktober 2018 7 uur geleden zei harrie: een GPS in zit Geeft ie dan ook de coördinaten weer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harrie Geplaatst 6 oktober 2018 Share Geplaatst 6 oktober 2018 1 uur geleden zei Flo van Co: Geeft ie dan ook de coördinaten weer? Neen, hij geeft geen coördinaten weer en heeft ook geen kaart of zoiets maar geeft wel aan wanneer je na een ronde weer op hetzelfde punt staat. Denk dat het meer een track is die deze smartwatch bijhoud en na het uploaden op een kaart zichtbaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 6 oktober 2018 Auteur Share Geplaatst 6 oktober 2018 4 uur geleden zei Flo van Co: Geeft ie dan ook de coördinaten weer? Ze zijn er wel, die dat kunnen! Zoals de Garmin Tactix Bravo. Maar die zijn behoorlijk aan de prijs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harrie Geplaatst 7 oktober 2018 Share Geplaatst 7 oktober 2018 Dat is nogal een smartwatch. Ligt ver boven mijn budget ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 7 oktober 2018 Auteur Share Geplaatst 7 oktober 2018 Ja, zeker ook boven dat van mij. Hier heb je nog de Garmin Fenix 5X, te leveren met een topokaart van Europa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harrie Geplaatst 7 oktober 2018 Share Geplaatst 7 oktober 2018 Ik hou het voorlopig wel bij deze https://www.polar.com/nl/producten/pro/V800 en is ook duur genoeg ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Polmske Geplaatst 8 januari 2019 Share Geplaatst 8 januari 2019 (bewerkt) Ik gebruik al een tijdje een fenix 5x oa voor Suppen en kitesurfen (ideaal) . Hij schijnt ook te gebruiken te zijn voor cachen ( kijk op YouTube fenix 5x geocaching) Maar is nog al omslachtig zo te zien (kan vast beter als iemand een juist appje maakt). Maar mede door de fenix weer wat interesse gekregen in cachen en ik gebruik hem naast mn map60csx voor alle leuke weetjes (aantal stappen ,km fietsen , hoogtemeters , en mn hartslag ,enz) 8 januari 2019 bewerkt door Polmske 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 15 maart 2019 Auteur Share Geplaatst 15 maart 2019 Tegenwoordig heb je dan ook nog de Garmin Instinct. Te koop voor een kleine € 300,-- Lijkt toch best wel een aardig klokje ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 november 2019 Auteur Share Geplaatst 18 november 2019 Ik kwam zojuist een filmpje over dit horloge tegen, dat o.a. gebruikt kan worden voor het geocachen: Heeft iemand hier al ervaring mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 18 november 2019 Share Geplaatst 18 november 2019 (bewerkt) Als ik zo snel Google, dan lijkt de prijs mee te vallen ( +/- €150,- ). Maar echt handig voor geocachen lijkt mij het niet, vooral omdat je steeds je pols moet draaien om er op te kijken en het dan nog een heel klein schermpje is. 18 november 2019 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 19 november 2019 Auteur Share Geplaatst 19 november 2019 14 uur geleden zei Linkalovers: Als ik zo snel Google, dan lijkt de prijs mee te vallen ( +/- €150,- ). Maar echt handig voor geocachen lijkt mij het niet, vooral omdat je steeds je pols moet draaien om er op te kijken en het dan nog een heel klein schermpje is. Ik vind het ook niet echt een mooi horloge, eerlijk gezegd. Een beetje speelgoed-achtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
regenboog2 Geplaatst 20 november 2019 Share Geplaatst 20 november 2019 Ik vind de smartwatches over het algemeen niet zo mooi. Deze is met een ander bandje eraan vast veel minder speelgoedachtig. Het grootste nadeel vind ik toch wel het kleine scherm. De informatie over de cache lees ik nog steeds het liefste op papier, dan kun je onderweg ook aantekeningen maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harrie Geplaatst 20 november 2019 Share Geplaatst 20 november 2019 12 minuten geleden zei regenboog2: Het grootste nadeel vind ik toch wel het kleine scherm. De informatie over de cache lees ik nog steeds het liefste op papier, dan kun je onderweg ook aantekeningen maken. Helemaal mee eens. Ben niet anders gewend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden