Spring naar bijdragen

Hellup code gevonden maar wat nu?


sterjamie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zou het kunnen zijn dat deze cijfers enkel de laatste drie cijfers vormen van het coördinaat, en dat dus de andere cijfers dezelfde zijn als in het vorige bepaalde coördinaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei sterjamie:

.......Kan iemand de Tip van Peetee bevestigen dat dit correct is.

Het is niet nodig PeeTee te controleren, hij weet hoe Geocaching werkt!!!!

Wat wel een probleem kan zijn, dat we te weinig informatie hebben ( of een gedeelte missen ) om een juiste inschatting te maken.
 

31 minuten geleden zei sterjamie:

N273 E234

Dat lijkt me niet wat PeeTee bedoelt. Hij bedoelt waarschijnlijk N xx° xx.273 en E 00x° xx.234 ( bij de 'x' de cijfers invullen van de vorig coördinaat/wp ). Dat is vaak de/een standaard oplossing, als je 2 reeksen van 3 cijfer als 'oplossing' krijgt.

Als je problemen hebt met een wp, of als je denkt dat je informatie mist, dan kan/mag je natuurlijk altijd hier hulp vragen. Echter wij ( = het forum ) weten natuurlijk niet met welke cache je bezig bent. Wij 'zien' natuurlijk ook niet welke en hoe je de nieuwe gegevens vindt.
De eerste persoon die je bij problemen altijd kan/mag mailen is de C-O ( = Cache Owner = de legger van de cache ). Zijn/haar naam staat altijd bovenaan de cachepagina en als je daarop klikt kom je vanzelf bij zijn/haar ( email ) gegevens uit. Maar natuurlijk heeft een C-O ook een privé leven en het kan dus gebeuren dat een C-O niet direct reageert.
De C-O weet natuurlijk exact over hoe & wat van de cache. Als je de C-O mailt, vergeet dan niet te vermelden om welke cache het gaat en mail gewoon alle ('gevonden') gegevens die je hebt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Linkalovers:

Dat lijkt me niet wat PeeTee bedoelt. Hij bedoelt waarschijnlijk N xx° xx.273 en E 00x° xx.234 ( bij de 'x' de cijfers invullen van de vorig coördinaat/wp ). Dat is vaak de/een standaard oplossing, als je 2 reeksen van 3 cijfer als 'oplossing' krijgt.
...

De eerste persoon die je bij problemen altijd kan/mag mailen is de C-O ( = Cache Owner = de legger van de cache ). Zijn/haar naam staat altijd bovenaan de cachepagina en als je daarop klikt kom je vanzelf bij zijn/haar ( email ) gegevens uit. Maar natuurlijk heeft een C-O ook een privé leven en het kan dus gebeuren dat een C-O niet direct reageert.
De C-O weet natuurlijk exact over hoe & wat van de cache. Als je de C-O mailt, vergeet dan niet te vermelden om welke cache het gaat en mail gewoon alle ('gevonden') gegevens die je hebt.

Klopt precies. Dat is wat ik bedoel. Maar of dat inderdaad de bedoeling is van de CO kunnen we hier inderdaad niet beoordelen. Dat kun je inderdaad het beste aan de CO vragen.

Natuurlijk kun je ook een mede-cacher vragen eens samen met jou de cache te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is, wat mij betreft, een fijne lijn tussen iemand helpen en samen de waypoints van een hele cache doornemen, omdat de geocacher er zelf niet uitkomt.
Helemaal wanneer dan ook nog wordt gevraagd om behulpzame antwoorden te bevestigen.
Wanneer je niet verder komt met de suggesties die hier worden geleverd, dan lijkt het mij een beter idee om te erkennen dat je voor deze cache misschien iets meer ervaring nodig hebt en je bijvoorbeeld eens wat beter in moet lezen over verschillende coördinatenstelsels en gps technieken en hoe daar in het veld mee om te gaan.

Daarna de cache opnieuw doen lijkt mij bevredigender dan bij iedere stap, met de handen in het haar, om hulp vragen…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sivota:

......... Wanneer je niet verder komt met de suggesties die hier worden geleverd, dan lijkt het mij een beter idee om te erkennen dat je voor deze cache misschien iets meer ervaring nodig hebt en je bijvoorbeeld eens wat beter in moet lezen over verschillende coördinatenstelsels en gps technieken en hoe daar in het veld mee om te gaan.

Daarna de cache opnieuw doen lijkt mij bevredigender dan bij iedere stap, met de handen in het haar, om hulp vragen…

Inderdaad.


Echter, met vragen van multi's ( dus meerdere onbekende wp's in het 'veld' ) heb ik geen problemen. Het is natuurlijk wat anders, als alle coördinaten/wp's bekend zijn of als het een cache met 1 wp betreft, b.v. een tradi of mystery.

Ik denk dat het iedereen die ook multi's doen, wel is overkomen: de eerste paar wp's los je zonder problemen op, maar dan loop je vast. Je vindt niets of krijgt een vraag/opdracht waar je het antwoord niet van weet en ook niet kan vinden op het internet. Hoe los je dat dan op? Je kan de CO mailen, maar die heeft ook een privé leven, waardoor deze niet 'direct' kan/wil reageren.

Sommige mensen hebben een uitgebreid netwerk, waar soms zelfs de oplossing(en) al worden besproken/gedeeld, voordat de cache gezocht/gelopen wordt. Als beginneling heb je dat netwerk vaak niet en je moet het op die wijze natuurlijk ook ( nog ) leuk vinden. Sommigen gaan ( na het lezen van de cachepagina, controle van T/D en logs ) gewoon op pad en laten zich verrassen.

Het is en blijft een hobby, die je voor je plezier doet. En als ik daarin iemand ( binnen de regels ) mee kan helpen, zal ik het niet laten.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie mee denken. Ik ben aan deze multi begonnen omdat hij lekker dichtbij is maar idd over het hoofd gezien dat het een 4sterren multi is.....oeps

maar zo nieuwschierig als ik ben en tikkeltje eigenwijs ben ik toch begonnen. Vind het super leuk maar ik mis idd heel veel ervaring ik dacht dat er maar een soort coordinaat was en had niet verwacht dat er zoveel mogelijkheden en puzzels waren om hier te komen. Ik heb nu al heel veel geleerd wat SUPER! is want dat kan ik vast goed gebruiken om andere cache's te vinden. Dit is een super leuke hobby en je ziet nog eens wat, en het helpt mij om meer te bewegen...

Iedereen heeft dit toch ook een keer moeten leren? Dus bedankt voor het mee denken en ga met de tip van peetee verder...

Het wp ervoor was een omschrijving van het aantal meters lopen dus denk dat ik idd het deel aanvul met de begin coordinaten. De code die ik heb stond op een alluminium plaatje verder geen beschrijving etc. Vandaar mijn vraag.....

Ik benoem expres de multi niet omdat ik het niet voor andere wil verklappen. Ik wil graag leren welke puzzels er allemaal zijn om tot een coordinaat te komen die ik kan invoeren in mijn app.

Bij de code miste ik een hoop en wist dus niet of ik het moest aanvullen met nullen of dat ik deze ook moest converteren etc.

Ik had vroeger miss toch op scouting moeten gaan ;)

PS is hier geen beginners SOS lijst van welke coordinaten er zijn en de (puzzels) die daarbij horen? Als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Op www.meelhopper.nl heb ik al het een en ander gevonden aan rekenpuzzels etc. Het zou makkelijk zijn als er een overzicht is van hoe mensen die multicaches maken de coordinaten als puzzels kunnen geven en hoe je die dan kan berekenen.

Als jullie snappen wat ik bedoel.

In ieder geval heel erg bedankt...

 

bewerkt door sterjamie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Peetee het is gelukt ?? Super bedankt! 

Durf het bijna niet te vragen maar zit weer vast. 

Nu deze nummers zonder beschrijving waarvan ik dacht dat het een x en y coordinaat was. Niet het geval komt niet in de buurt uit. 

Kan er wederom geen logica van maken. 

0x4x2xx

x7x5x62

iemand een idee ??

bewerkt door Peetee
Coordinaten aangepast, omdat dat de plek van de cache kan aangeven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...