Spring naar bijdragen

Hellup code gevonden maar wat nu?


sterjamie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

gaan we werkelijk elk WP van de (Naam van de cache verwijderd-Peetee) behandelen,,,,,,,,,,,
De cache eigenaar is bijna elke dag online, contact hem of beter, lees je in en begin aan een cache die je wel kan afronden

je moet eerst leren lopen voordat je kan gaan rennen 

Barny

bewerkt door Peetee
Naam van de cache verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

20 uur geleden zei sterjamie:

 

PS is hier geen beginners SOS lijst van welke coordinaten er zijn en de (puzzels) die daarbij horen? Als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Op www.meelhopper.nl heb ik al het een en ander gevonden aan rekenpuzzels etc. Het zou makkelijk zijn als er een overzicht is van hoe mensen die multicaches maken de coordinaten als puzzels kunnen geven en hoe je die dan kan berekenen.

Als jullie snappen wat ik bedoel.

In ieder geval heel erg bedankt...

 

Geen idee of daar een lijst van is, zou wel handig zijn. Zelf kijk ik altijd onder de instellingen van de GPS, daar staat een flink aantal coördinaatstelsels en dan kijk ik of er iets is wat lijkt op de info die ik in het veld gevonden heb. Dan pas ik het gebruikte systeem in de GPS tijdelijk aan en kan weer verder.

Ik ben helemaal niet bekend met mobieltjes en de app. Maar misschien staan er ook verschillende coördinaatstelsels in de app en kan je ook op deze manier te werk gaan?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was wellicht niet handig om zonder ervaring aan een 4-sterrenmulti te beginnen, maar ik moet zeggen: ik bewonder het doorzettingsvermogen van deze beginnende cacher meer dan dat van ervaren cachers die de eindcoördinaten van een multi uit een database halen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8/24/2018 om 1:19 AM zei barny:

....(Naam van de cache verwijderd-Peetee) ....

....mmmm.... een D4 cache met 13 onbekende wp's. Daar moet je toch al behoorlijk wat ervaring voor hebben ( wij zouden 'm niet doen, wij zijn wandelaars en geen puzzelaars :unsure: ).

Misschien toch iets te veel hooi op de vork?

Aan de andere kant, het is een kwestie van prio's stellen. Zolang je kan blijven genieten van de omgeving en het niet een teleurstelling laat worden, dan kan het altijd nog een leuke wandeling zijn.

bewerkt door Peetee
Naam van de cache verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8/24/2018 om 1:19 AM zei barny:

gaan we werkelijk elk WP van de (Naam van de cache verwijderd-Peetee) hier behandelen,,,,,,,,,,,
De cache eigenaar is bijna elke dag online, contact hem of beter, lees je in en begin aan een cache die je wel kan afronden

je moet eerst leren lopen voordat je kan gaan rennen 

Barny

Volgens mij is een forum om vragen te stellen toch? Mocht ik je irriteren met mijn vragen reageer dan niet, dit is niet verplicht.

Ik ben blij met de mensen die mij wel willen helpen.

Ik vraag niet om complete WP points, Ik vraag ook niet waar de cache ligt of waar ik die moet zoeken.

Ik krijg cijfers en vraag alleen hoe ik dit kan berekenen naar coordinaten die ik kan gebruiken. Ik herken de soorten coordinaten nog niet en dit had bij elke cache kunnen zijn. Ik wil het gewoon graag leren zodat ik in de toekomst meer caches kan vinden.

bewerkt door Peetee
Naam van de cache verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is niet de plek om oplossingen te geven en te vragen van WP's, daar zijn speciale site's voor die hier niet genoemd mogen worden
dat ik met een klik heb kunnen achterhalen waar je mee bezig ben is al voldoende, 
maar je heb geluk hier word met regelmaat met 2 maten gemeten, daar val jij nu ook in,,,,, en zeker nu ik dit aanhangig gemaakt heb :)
en wat is je probleem om geen contact op te willen nemen met de cache eigenaar, wat al meerdere malen is opgemerkt?
er liggen in Nederland meer dan 30.000 cache's, dus keuze zat om in de toekomst iets te kunnen bezoeken zonder dat deze cache hier openbaar word opgelost

 
Barny 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei barny:

hier is niet de plek om oplossingen te geven en te vragen van WP's, daar zijn speciale site's voor die hier niet genoemd mogen worden
dat ik met een klik heb kunnen achterhalen waar je mee bezig ben is al voldoende, 
maar je heb geluk hier word met regelmaat met 2 maten gemeten, daar val jij nu ook in,,,,, en zeker nu ik dit aanhangig gemaakt heb :)
en wat is je probleem om geen contact op te willen nemen met de cache eigenaar, wat al meerdere malen is opgemerkt?
er liggen in Nederland meer dan 30.000 cache's, dus keuze zat om in de toekomst iets te kunnen bezoeken zonder dat deze cache hier openbaar word opgelost

 
Barny 

aahh oke, oke nu snap ik het wilde de eigenaar niet lastig vallen en dacht dat het op een formum makkerlijker zou zijn om de techniek te leren zeg maar.

Ik zal jullie niet meer lastig vallen.....maar ik ga hem wel vinden ?

bedankt voor jullie hulp ben zeker al een stuk wijzer geworden de wereld van coordinaten.

bewerkt door sterjamie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei barny:

hier is niet de plek om oplossingen te geven en te vragen van WP'.....

Vragen die rechtstreeks te maken hebben met een bestaande cache, mogen inderdaad niet op dit forum.

Dus zolang niet bekend is om wel cache het gaat, zijn vragen geoorloofd mits daaruit niet ter herleiden is om welke cache het gaat. Dat Barny de naam van de cache verklapt, is gewoon flauw van hem.

Algemene vragen mogen natuurlijk wel:
- Hoe doe ik dit of dat ?
- Wat wordt er bedoeld met .... ?
- Hoe maak je een projectie ?
wat moet ik hier invullen ?
- ik heb 2 series van 3 cijfers gevonden, wat moet ik daarmee ?
- ik vindt de getallen 
0xxx237 en 5xxx162, wat moet ik daarmee ?
- ......


Kort gezegd, de wijze waarop je de vraag stelt, bepaald of deze hier legaal of illegaal is. Of je antwoord krijgt is natuurlijk een ander verhaal.

Ook is het natuurlijk niet de bedoeling, dat we hier een hele multi gaan oplossen, maar een enkele wp('s) is geen probleem.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de naam van de cache binnen een muisklik kan achterhalen, dan kan iedereen dat,  niets flauws aan, meer een waarschuwing en een herhaalde herinnering dat je als eerste de cache eigenaar moet contacten als je vast loopt bij een cache
als de cache eigenaar zijn gasten niet wil helpen moet hij geen cache plaatsen, en vooral geen 4 ster moeilijkheid 

 

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet de bedoeling dat hier gezamenlijk caches of specifieke cache-vragen worden opgelost. En ik kan me wel voorstellen dat het daar in dit draadje zo langzamerhand wel een beetje op gaat lijken. Het is natuurlijk wel toegestaan om uit te leggen hoe zaken in zijn algemeenheid werken.

Deze cache lijkt voor de topic starter inderdaad gewoon te hoog gegrepen. En dan is het advies terecht om eerst eens met wat simpeler caches te starten en zo ervaring op te doen.
Misschien moet je zelfs wel concluderen dat sommige caches met een smartphone niet op te lossen zijn, of in ieder geval moeilijker dan met een gps. De cache plaatser geeft in dit geval al aan dat je je gps goed moet kennen om deze multi op te lossen. En dat lijkt hier niet het geval. Dus daar ligt volgens mij de eerste opdracht bij het oplossen van deze cache.

Alleen, na lezing van de cache beschrijving is het mij een volslagen raadsel hoe Barny  met één muisklik bij deze cache uitkomt. Want werkelijk NIETS van wat in dit draadje besproken is, is volgens mij ook direct te herleiden naar de beschrijving op de cachepagina. Want daarop staat m.i. geen enkel vraagstuk genoemd dat in dit draadje is besproken. Het kan dus niet anders dan dat Barny de cache kent (misschien zelf gelopen?) of dat hij daar op een andere manier mee in aanraking is gekomen, en deze daarom herkende.
In die zin zie ik de schadelijkheid van dit draadje ook niet zo. Want geocachers die de cache nog niet hebben gelopen kennen de vraagstukjes niet, en ze hebben daarom ook al helemaal geen idee over welke cache het gaat.

Ik heb de naam van de cache daarom ook uit Barny's bijdragen verwijderd. Om personen die de cache nog niet hebben gelopen niet op dat spoor te zetten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...