Spring naar bijdragen

Wie Wil Voor Mij Een Geocach Maken?


Fedor

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Fedor,

Welkom op dit forum.

Misschien kun je je vraag iets verduidelijken.

Wil je een route met opdrachten, een behuizing, een puzzel?

En waar in het land wil je een cache?

En wat mij vooral interesseert; waarom?

Antarctica

Hoi Antarctica! Bedankt voor je reactie. Er is mij gevraagd om voor een klant een geocache te verzinnen en uit te voeren. Ik ben er zelf totaal niet in thuis, dus ik weet niet waar ik moet beginnen. Het zou een puzzle cache moeten worden zodat zowel kinderen en volwassenen in een vrij klein gebied een puzzle kunnen oplossen. Eigenlijk zoek ik iemand met ervaring die dat kan organiseren. Hartelijke groet, Fedor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede cache maken kost inspiratie, energie, tijd en geld.

Bovendien moet je toestemming regelen, route uitzetten, controleren, laten proeflopen, waypoints maken, cachecontainer kopen, logboekje, en nog veel meer dingen waar je misschien niet over nagedacht hebt.

Eigenlijk maken de meeste cachers een cache om die door andere cachers te laten zoeken en vinden.

Dat is toch iets anders dan een (commerciële) cache maken voor een opdrachtgever.

Ik ben benieuwd of iemand zin heeft om serieus op je vraag in te gaan.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet zo goed wat er raar aan is dat ik vraag of iemand mij tegen betaling kan helpen voor op een eigen terrein een cache op te zetten. Als het goed is ben ik hier toch op de juiste plek? Of is het een soort "not done" om daar iets mee te verdienen binnen "de geocache wereld"? @Antarctica, bedankt voor je reactie. Dat zijn precies de punten die ik wel had bedacht, maar dus hulp bij nodig heb. Hartelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet het een geocache zijn die ook voor het algemene publiek te vinden is (en dus op een openbare site zoals geocaching.com) moet komen te staan of gaat het om iets geheel in eigen beheer op eigen terrein dat alleen voor klanten van jouw klant te vinden moet zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet zo goed wat er raar aan is dat ik vraag of iemand mij tegen betaling kan helpen voor op een eigen terrein een cache op te zetten. Als het goed is ben ik hier toch op de juiste plek? Of is het een soort "not done" om daar iets mee te verdienen binnen "de geocache wereld"? @Antarctica, bedankt voor je reactie. Dat zijn precies de punten die ik wel had bedacht, maar dus hulp bij nodig heb. Hartelijke groet.

Hallo Fedor

 

Het was waarschijnlijk beter geweest om meteen meer informatie te geven, zoals dat de cache op eigen terrein komt en voor wie deze te vinden is. Je hebt het al 'geraden', caches met een commercieel doel mogen in principe niet. Als het de bedoeling is dat het voor een bepaalde groep mensen is, zoals collega's of een feest of iets dergelijks, kun je eigenlijk van alles bedenken. Dan wordt het niet openbaar via de geocaching sites gepubliceerd. Op het lijstje van Peetee vind je al verschillende opties, je zou ook eens kunnen denken aan de technieken die de scouting gebruikt wat betreft codes/geheimtaal etc. Je kunt dat gemakkelijk op internet vinden. Deze technieken zijn gemakkelijk te verwerken om een aanwijzing te geven om op een volgende coördinaat te komen en/of om een cache te vinden.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...