Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal

ik heb nog een tracker uit een auto liggen. Deze module houdt via een GPS zijn positie, snelheid en hoogte bij.

Ook zit er een SIM in met antenne

Als je het nummer belt dan geeft hij zijn actuele positie door via het gsm netwerk.

Je krijgt binnen een paar seconden antwoord door een SMS met de coördinaten van de actuele positie.

Loop al een poosje na te denken of ik hier een cache kan van maken.

Echter moving caches worden niet meer toegelaten daar een heleboel cachers destijds de actuele coördinaten niet doorgaven.

Bij mijn module hoeft dat niet want hij geeft het zelf door.

Heeft iemand suggesties om deze module of tracker in een cache te verwerken?

gr Montebaldo

Geplaatst

Doe zoals de Belgen

Lieg tegen de revieuwers dat er ergens een cache ligt

En dan zeg je dat de coördinaten op je wagen leesbaar zijn,

Eigenlijk zeg je tegen diegene die je wagen gevonden heeft dat hij die cache mag loggen via het logboek wat je bij je auto heb

Jij schrijft dan zogenaamd hun naam in het logboekje van de (nietbestaande) cache

Er staat namelijk nergens geschreven wie de log in het cacheligboek moet schrijven

Barny

Geplaatst

@rend, de vraag was niet of het mocht, dus graag wel even ontopick blijven #Foei :)

je ergens bij neerleggen is een teken van gebrekkige fantasie

er is altijd wel een weg beschikbaar waar je naar toe wil

Barny

Geplaatst

Maak een "reverse cache": Cache ligt afgesloten met een elektronisch slot op gegeven locatie en moet meegenomen worden naar een bepaald coördinaat om het slot open te laten springen. Pas op: Iets dergelijks bestaat al dus als je het uitvoert ben je wel een na-aper., maar het is een idee.

Geplaatst

Maak een "reverse cache": Cache ligt afgesloten met een elektronisch slot op gegeven locatie en moet meegenomen worden naar een bepaald coördinaat om het slot open te laten springen. Pas op: Iets dergelijks bestaat al dus als je het uitvoert ben je wel een na-aper., maar het is een idee.

Dank voor het meedenken

Dat zou een na-aper van de eerste orde zijn.

Ligt vlak bij ons en heb de proefloop gedaan

gr Montebaldo

Geplaatst

Nou ja na-aper, die caches waren er in het buitenland al, en bovendien is er ook nog een crowdfund project wat deze doosjes maakt.

Geplaatst

Waarmee weer eens bewezen is dat een echte na-aper beter kan zijn dan nano-apers en micro-apers, en natte-cache-rol apers.

Geplaatst

Hallo allemaal

Het is dus niet mogelijk dus het draadje kan gesloten worden.

wellicht komen we anders in Artis etc uit.

gr Montebaldo

Geplaatst

Ik heb hem zelf niet gedaan, maar ik meen dat er een cache was waar je een auto moest tracken om op die auto de cachecoördinaten te vinden. M.a.w. de cache reisde niet, maar het waypoint dat naar de cache verwees. Zou dat mogelijkheden kunnen bieden?

Geplaatst

Ik heb hem zelf niet gedaan, maar ik meen dat er een cache was waar je een auto moest tracken om op die auto de cachecoördinaten te vinden. M.a.w. de cache reisde niet, maar het waypoint dat naar de cache verwees. Zou dat mogelijkheden kunnen bieden?

Deze bedoel je denk ik: http://coord.info/GC26FGC

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...