Barry Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Cachen met een smartphone zou ik persoonlijk afraden. De ontvangst laat simpelweg veel te wensen over, helemaal in bosrijk gebied. Laat staan de afwijking bij het inmeten van een eventuele cache die je gaat plaatsen. Een (tweedehands) GPS is niet zo duur. Wat een onzin. Dank voor je onderbouwde reactie mevrouw/meneer Mug. Ik begrijp dat je een andere mening hebt. Echter, ik vind een mening/ervaring nooit onzin, het kan niet eens als je een beetje nadenkt. Als jij het beter denkt te weten dan mijn persoonlijke ervaring, dan spijt me dat voor je. Onzinnig vind ik mensen die een mening veroordelen.
Twentse Mug Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Jouw stelling is totaal zonder enige onderbouwing. Heb je een website met testresultaten?
Barry Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Jouw stelling is totaal zonder enige onderbouwing. Heb je een website met testresultaten? Mijn eigen ervaring voldoet prima, en met dezelfde ervaringen van anderen ben ik zelfs overtuigd. Daar heb ik geen "objectieve" websites voor nodig. Vele tientallen meters tot wel honderd meters verspringen, nog nooit met mijn handheld gehad.
brouwertjes Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Volgens mij zijn er al meerdere testen geweest. Er is volgens mij zelfs al eens een draadje geweest waarbij de nauwkeurigheid bij RD meetpunten werd bepaald. Met mijn telefoon merk ik in ieder geval totaal geen verschil tov de Garmin. Ook de RD punten de ik bezocht hebben waren spot-on met de telefoon. Op basis van welke telefoon baseer jij je mening Barry?
Team Gelaen Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Ik zou cachen met een smartphone ook afraden. Hooguit om uit te vinden of je het leuk vind. Wel met andere redenen zoals kwetsbaarheid en accuduur(ja ik weet van powerbanks, die je/ik ook op een gps kunt aansluiten.) Ik kijk elke minuut bijna wel op mijn gps. Zelfs met een flinke powerbank krijg ik dan nog acculast bij een flinke wandeling van een km of 20. Gps ontvangst op de nieuwste smartphone is zeker niet slechter op een gps.
Barry Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 (bewerkt) Volgens mij zijn er al meerdere testen geweest. Er is volgens mij zelfs al eens een draadje geweest waarbij de nauwkeurigheid bij RD meetpunten werd bepaald. Met mijn telefoon merk ik in ieder geval totaal geen verschil tov de Garmin. Ook de RD punten de ik bezocht hebben waren spot-on met de telefoon. Op basis van welke telefoon baseer jij je mening Barry? Ik heb de iPhone 4s gehad en heb nu een Galaxy S5. Mijn huidige is wel een stuk nauwkeuriger dan de iPhone, maar heeft bij lange na niet de nauwkeurigheid van mijn losse GPS. Als er een boom in de buurt staat, kan ik het wel vergeten. Ik vind de GPS op smartphones waardeloos, leuk voor een ritje met de auto of een rondje wandelen, maar voor precisie voldoet het in mijn ogen niet. Net als een camera in een smartphone, het blijven doorsnee foto's, zo ook met de GPS. Men wil alles in een apparaatje en dat gaat uiteindelijk ten koste van kwaliteit en in dit geval, de ontvangst. Fijn dat jullie goede ervaringen hebben. 27 december 2015 bewerkt door Barry
Twentse Mug Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Hoe weet je welke nauwkeuriger is? Het nulpunt van een geocache hoeft niet de absolute waarheid te zijn. Die is namelijk ook met meetfouten ingemeten.
Barry Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Dat heb ik je net uitgelegd waarom ik dat denk. En naarmate iets onnauwkeuriger is (verspringt) zal het nulpunt uiteraard ook minder nauwkeurig zijn ingemeten. Dus volgens logica: een minder verspringend apparaat zal een nauwkeuriger gemiddeld nulpunt tot gevolg hebben.
Triskelle Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Uit ervaring blijkt ook dat het nuttig is om voor een dergelijke discussie enkele begrippen te definiëren. Denk hierbij aan (on-)nauwkeurigheid, (on-)betrouwbaarheid en meetfout.
Japiejoo Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 En naarmate iets onnauwkeuriger is (verspringt) zal het nulpunt uiteraard ook minder nauwkeurig zijn ingemeten. Dus volgens logica: een minder verspringend apparaat zal een nauwkeuriger gemiddeld nulpunt tot gevolg hebben. Zonder me met de discussie te willen bemoeien, wilde ik hier wel op reageren. Door het woord 'gemiddeld' te gebruiken gaat het hier fout. Als een GPS met 20 meter om het nulpunt heen springt zal dat gemiddeld hetzelfde coördinaat opleveren als een GPS die met 1 meter rond het nulpunt springt Dus (jouw) logica en wiskunde spreken elkaar hier tegen. 2
Barry Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 En naarmate iets onnauwkeuriger is (verspringt) zal het nulpunt uiteraard ook minder nauwkeurig zijn ingemeten. Dus volgens logica: een minder verspringend apparaat zal een nauwkeuriger gemiddeld nulpunt tot gevolg hebben. Zonder me met de discussie te willen bemoeien, wilde ik hier wel op reageren. Door het woord 'gemiddeld' te gebruiken gaat het hier fout. Als een GPS met 20 meter om het nulpunt heen springt zal dat gemiddeld hetzelfde coördinaat opleveren als een GPS die met 1 meter rond het nulpunt springt Dus (jouw) logica en wiskunde spreken elkaar hier tegen. Verontschuldig je niet, je bemoeit je wel degelijk met de discussie. Maar doe het dan in elk geval goed. Iedereen snapt dat ik hier met gemiddeld natuurlijk niet een gemiddelde bedoel bepaald door meerdere metingen met VERSCHILLENDE gps-en. Ik heb het over een gemiddelde van een en dezelfde GPS. Daar werkt een GPS namelijk op, het gemiddelde. Als een GPS slingert/afwijkt/springt (bij het inmeten) dan hebben ANDERE gps-en (bij het zoeken) nog meer afwijking. Snap je dit weer niet, dan krijg je van mij gelijk.
MarcoDomi Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 GCC gebruik ik al tijden naar volle tevredenheid.
Poppy Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 GCC gebruik ik graag en de app GPS Converter vind ik ook makkelijk om op de telefoon te hebben.
Triskelle Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 [...] [...] [...] Als een GPS slingert/afwijkt/springt (bij het inmeten) dan hebben ANDERE gps-en (bij het zoeken) nog meer afwijking. Snap je dit weer niet, dan krijg je van mij gelijk. Snap ik niet.
DanPan Geplaatst 28 december 2015 Geplaatst 28 december 2015 @ dhaeyer Wat heeft het "BESTE ANTWOORD" nu te maken met jouw vraag...?
Aanbevolen berichten