Spring naar bijdragen

Geen Banners Meer Zichtbaar Bij Mijn Profiel


dewijntjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Meestal wordt in beide gevallen dezelfde titel ingevuld. (bijv. Naam van de cache)

Title is ondubbelzinnig en laat de titel zien als je met je muis over het plaatje gaat.

alt (alternatief) is bedoeld om zichtbaar te worden als de link naar de afbeelding nier meer werkt.

Title en alt worden in sommige gevallen zelfs beiden toegevoegd.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een attribuut waarmee degene die de link gebruikt ervoor zorgt dat de vorige pagina 'gedwongen' wordt verlaten.

Normaal kun je eenvoudig terug naar de vorige pagina.

In mijn ogen is het een onzinnige toevoeging, die in de meeste gevallen onbewust is overgenomen.

Nee, het is een zeer zinnige toevoeging.

Dit zorgt ervoor dat de bewuste pagina/url in een nieuw venster of nieuw tabblad wordt geopend.

Dit wordt doorgaans gedaan wanneer je de huidige domein (in dit geval geocaching.com) verlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iemands profiel bekijkt en je wilt een gevonden cache bekijken en je wilt daarna terug naar het profiel dan volstaat in dat geval esc. niet. Ik vind dat ergerlijk.

Het kan in een aantal gevallen voordelen hebben, maar voor mij niet op een profielpagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over het alt attribuut. Het valt mij op dat dit in veel gevallen wordt weggelaten en zelfs in voorbeelden van 'goede code' niet wordt gebruikt (zo ook hierboven).
Toch is het zo dat dit het enige attribuut is naast src dat officieel verplicht is binnen de img tag. Dat in tegenstelling tot alle andere attributen zoals bijvoorbeeld het title attribuut.
Dus officieel zou je altijd zowel het alt als het src attribuut moeten gebruiken. Het title attribuut (en alle andere) is optioneel.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

... dan volstaat in dat geval esc. niet. ...

Maar dan volstaat Ctrl+W of Alt+F4, om de nieuwe tab of het nieuwe venster te sluiten, of zelfs Ctrl+Tab of Alt+Tab, om tussen tabs/vensters te switchen zonder het te sluiten. Ook precies 1 handeling.

[ik neem aan dat je Backspace bedoelde (vorige pagina) en niet Esc. (laden stoppen)]

Uiteraard is het verder puur een kwestie van wat je zelf fijn vindt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde inderdaad Backspace.

Je ziet wel meer codes die af en toe (nog) voorkomen zoals border="0". Ik sloop ze er allemaal uit.

Hoe simpeler een code is hoe beter,wat mij betreft.

Dat alt="..." verplicht is, is mij niet bekend.

Ik krijg ook geen foutmeldingen, ook niet bij de website die ik beheer en is opgezet in html.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op internet vond ik dit:

 

Buiten dat een alt-tekst als verplicht is bestempeld – wat niet zo is, dus lees vooral verder! – is het zinvol om te begrijpen waar een alt-tekst voor dient, omdat je daarmee veel logischer gebruik zult maken van dit attribuut. Alt-teksten dienen simpelweg ter alternatief van een afbeelding voor gebruikers die de afbeelding om welke reden dan ook niet kunnen bekijken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Gebruikers met een visuele beperking
  • Gebruikers met een trage internetverbinding (cq. mobiele gebruikers) waarbij afbeeldingen langzaam of niet laden
  • Zoekmachines, die feitelijk doof, blind en motorisch beperkt zijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet wel meer codes die af en toe (nog) voorkomen zoals border="0". Ik sloop ze er allemaal uit.

Top! Want het border attribuut wordt in html5 niet meer ondersteund. Je dient dit nu via CSS (of het style attribuut) te doen.

(Overigens kunnen browsers hier verschillend mee omgaan, een tijdje terug heb ik eens gemerkt dat als je de border niet definieerde Chrome en Firefox geen rand lieten zien, terwijl IE dan wel een rand toonde. Ik weet niet of dat nog zo is.)

 

Hoe simpeler een code is hoe beter,wat mij betreft.

Dat alt="..." verplicht is, is mij niet bekend.

Ik krijg ook geen foutmeldingen, ook niet bij de website die ik beheer en is opgezet in html.

 

Verplicht ... de html moet wel erg mank zijn om als resultaat iets onleesbaars te krijgen.

 

Html is gewoon een taal, die l staat er niet voor niks op het einde. Als ik hier een zin neer zet met allemaal taalfouten snap je hem nog steeds, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is. Dat geldt ook voor html, sommige dingen accepteert de browser gewoon en zullen niet als fout aangemerkt worden, dat wil niet zeggen het het volgens de 'spelling en grammatica' regels van de taal correct is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door bezig te zijn geweest met de banners van DeWijntjes heb ik gezien dat een code heel snel verkeerd wordt overgenomen of al bij voorbaat niet helemaal compleet is.

 

Voor het doel van het laten zien van de profielpagina en het evt. doorsturen naar de cachepagina bij een banner denk ik dat de meest eenvoudige code ook de meest doeltreffende is.

Beter dat dan dat er een brei aan code ontstaat waardoor de beoogde link niet meer werkt of heel traag wordt.

 

Veel cachers die banners op hun profiel plaatsen hebben goede bedoelingen maar begrijpen niet waarmee ze bezig zijn.

Dat is absoluut geen onwil. Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voordat ik foutjes in codes kon herkennen.

 

Sinds het gebruik van Notepad++ is het een fluitje van een cent. Lekker overzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens. Maar ik vind wel dat als je een voorbeeld geeft dit gewoon moet kloppen. Meer opmaak dan nodig is zeker niet de bedoeling, ingewikkelder dan nodig al zeker niet, maar wel gewoon nette code.

Hier ook Notepad++, ideaal! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de discussie over html gaat vind ik 'm interessanter dan toen het over banners ging.

Het grote voordeel van html, dat de code niet 100% juist en volledig hoeft te zijn om toch iets aanvaardbaars op het scherm te produceren, is gelijk het grootste nadeel. Want het is niet zoals bij zoveel andere programmeertalen, dat ieder vergeten puntje of extra haakje meteen een foutmelding en zero output oplevert. Kortom, zorgvuldigheid loont niet altijd en daarom doen mensen maar wat. Is er nergens een site die een standaard stukje banner-html levert waar je alleen nog maar de url van je plaatje in hoeft te plakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan deze pagina daarbij helpen? De inhoud gaat niet specifiek over banners en is ook al wat "op leeftijd", maar misschien toch wel handig.

 

V.w.b. banners zijn hier nog wel wat handige tips te vinden.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...