Spring naar bijdragen

Coordinaat Berekenen Hoe?


AvW52

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad niet de bedoeling oplossingen hier te delen en uit te werken. Had je geen concrete coord gegeven, en niet blij geroepen dat de checker op groen staat, was het een algemene vraag geweest. Nu rest mij nog de bijbehorende puzzel te vinden. Ahaah, gevonden met behulp van GSAK. Kijk, je slaat ook een heel deel van de puzzel over. Dat is nu net de bedoeling niet.

 

En dat is dus ook een van die dingen die je hier als newbie kunt leren: dat je je vraag zo stelt dat die niet herleidbaar is naar een specifieke cache.

 

Maar laten we toch vooral ook niet doen of hier een doodzonde begaan is, want het gros van de forumbezoekers zal het totaal niet interesseren om welke cache het hier gaat. De enkeling die het wel uitzoekt doet dat omdat hij of zij wil laten zien dat op grond van de verstrekte informatie zou kunnen doen, maar niet omdat hij of zij dat ook gaat doen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

helemaal juist

 

als je als beginner niet al te snugger ben, niet zelfstandig kan nadenken dat de vraag gewoon bij de cache eigenaar thuishoort (die in dit geval ook nog heel bereidwillig is, lees ik in de logs)

als je als beginner de eenvoudige navigatie beginselen niet zelfstandig wil uitzoeken dan is een forum een uitkomst

als je als beginner dan ook nog eens niet al te snugger ben dat je jou onwetendheid niet zelfstandig kan nadenken dat je de vraag zo verpakt dat hij niet te herleiden is ook een gave die weinigen bezitten

maar dat er dan meteen 2 hele ervaren alfa forum mannetjes de onnozele onnadenkende beginner niet even een seintje geeft dat de vraag zo niet gesteld moet worden en dat de cacheeigenaar eigenlijk de enige juiste informatie bron is, maar uit strelende ego veel liever hun uitmuntende kennis tentoonspreiden op elk gegeven moment aan iedere simpele die zich op het forum begeeft

natuurlijk moet dat alles ook weer eens gegoed worden, #Pamperen

raar clubbie hebben we hier

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, je schrijft: "maar dat er dan meteen 2 hele ervaren alfa forum mannetjes de onnozele onnadenkende beginner niet even een seintje geeft dat de vraag zo niet gesteld moet worden en dat de cacheeigenaar eigenlijk de enige juiste informatie bron is, maar uit strelende ego veel liever hun uitmuntende kennis tentoonspreiden op elk gegeven moment aan iedere simpele die zich op het forum begeeft
natuurlijk moet dat alles ook weer eens gegoed worden, #Pamperen"

 

Meestal lees ik jouw bericht 2 keer en dan weet ik wat je bedoelt.

Bovenstaand citaat heb ik nu 9 keer gelezen, maar ik krijg er geen grip op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo moeilijk is dat niet mijn vriend..... Er zijn in Nederland 37.384 cachers, waarvan 37.383 zukkels, stumpers en onnozelaars en 1 briljante geest, die alles scherp voor ogen heeft.... Guess who.... Als je dit voor ogen houdt begrijp je ieder bericht van Barny, hoe warrig, onbegrijpelijk en gespeend van welk begrip voor de medemens dan ook. Hij heeft echter nog een week om bewust te worden van de kerstgedachte en dus is er nog hoop.....

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, ik zie graag dat wolken overdrijven, dat hoef jij niet te doen.
Barny ziet echt niet iedereen als onhandig persoon, ik schat dat het niet meer dan 70 % van het klootjesvolk betreft.

In het door mij genoemde citaat is het mij echter niet duidelijk wie hij bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de puzzels opgelost en daarna moest ik nog de coördinaten die daaruit kwamen projecteren maar omdat ik niet wist hoe dat moest heb ik deze vraag hier gesteld

en een duidelijk antwoord gekregen ben weer wat wijzer .

Maar wat een discussie komt er daarna

Oke ik had niet de coördinaten moeten geven ook een beginnersfoutje dus.

Zal als ik weer eens iets wil leren van meer geoefende geocachers deze fout niet meer maken

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het door mij genoemde citaat is het mij echter niet duidelijk wie hij bedoelt.

2 hele ervaren alfa forum mannetjes = forumleden met een talenpakket

de onnozele onnadenkende beginner = de topic starter

cacheeigenaar = de beheerder van een pusseloplosklubbie

de enige juiste informatie bron = spoilerrechthebbende

strelende ego = forumleden met meer dan 20 berichten

sneue lui = bezoekers van besloten faceboekgroepen

iedere simpele die zich op het forum begeeft = iedereen met minder dan 21 berichten

pamperaar = degene die iemand in bescherming neemt tegen Barny

 

Zo moeilijk is dat toch niet?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, ik zie graag dat wolken overdrijven, dat hoef jij niet te doen.

 

 

Er drijven meer dan genoeg wolken over de Alblasserwaard, maar waar die wolken van jou overdrijven is mij niet duidelijk.... Apeldoorn? In de hersenpan? Boven de pan met het overheerlijke stoofpotje, waar jij zo beroemd mee bent geworden en waarvoor wij graag naar Apeldoorn rijden?

 

Het is mij trouwens überhaupt niet duidelijk, waarom iemand zich druk maakt over de vraagstelling in dit draadje en de antwoorden daarop. Waar is een forum anders voor? Zolang er niet BEWUST expliciet om oplossingen gevraagd wordt, is er niets aan de hand. Daarvoor ga je gewoon naar Geol eaks....En dat iemand, die zelf op pad gaat met een rugzak vol met boekwerken met bij elkaar gebietste coördinaten van multi's en mysteries zich opwindt over zoiets basaals is me al helemaal niet duidelijk. Het is kennelijk nodig je zelf aangemeten autoriteit - op welk niveau dan ook - regelmatig ook zélf te bevestigen als de anderen het niet doen.... En dat schijnt alleen te kunnen door termen als zukkels, prutsers, onbenullen en onnozelaars te hanteren..... Daar past slechts één woord voor, dat hem goed bekend is en dat ik nog in de opsomming vergeten ben..... sneu!

 

Laten we hopen dat Barny zijn absoluut aanwezige kennis in 2016 eens gaat aanwenden om ons, althans in DIT forum - zonder gebruikmaking van zijn gebruikelijke terminologie - daarvan deelgenoot te maken en ons uitleg te gaan verschaffen over zaken die ons op het gebied van geocaching bezighouden. Dat zou een mooi toekomstperspectief zijn.... :-) En als hij toch niet verder kan leven zonder dagelijks de genoemde termen te moeten bezigen, dan heeft hij daar altijd nog zijn rariteitenhoekje voor op Facebook compleet met een kleine serie fans.... 2016 wordt een goed geocaching jaar.... Ik zweer het jullie!!! :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch wel grappig, er word een oplossing van een pusselcache gevraagd

2 door hormonen aangejaagde gasten duikelen bekans over elkaar heen om hun superioriteit in getalletjes tentoon te spreiden

affijn na 2 antwoorden was de vraagstelster tevreden en kon heerlijk nog meer achterover leunen in al haar eenvoudigheid

een ingewikkelde puzzel was niet te moeilijk, zelf even google raadplegen om de beginselen van een navigatie spelletje te ondervangen was een hele grote brug te ver

 

dan kom ik (omdat niemand anders de vraag der vragen stelde)

1 vraag, of het "hier een pusseloplos klubbie" is?

met twee opmerkingen er bij gestoeld uit mijn ervaringen, juist zo als Team Tabak het graag ziet

daarna komen er 2 bladzijden met opmerkingen van anderen over de opmerkingen van anderen, over opmerkingen van weer anderen

ook dat is een forum, net zo als Team Tabak op dit forum al meer al meer come back's heeft gehad dan Dennie Christian in zijn hele loopbaan.

 

dagwacht als ik "ie" ben mag ik je gerust stellen, met elke been die ik uit bed steek is de goeie been

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 25 keer berichtjes te hebben gelezen met de woorden "prutser", "onnozelaar", "sneu" en nu zelfs "door hormonen bezwangerde medegebruikers" van dit forum heeft een mens volgens regel 21 abc van dit forum recht op een sabatical van ten minste 3, maar maximaal 22 weken. Je kent de regels niet prutser..... :-) Ik wel en ik maak er graag gebruik van!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...