Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ook ik had me enkele jaren geleden aangemeld voor CCC in de verwachting er mogelijk ooit zelf gebruik van te kunnen maken. Dat is niet gebeurd.

Mijn slimme telefoon was niet slim genoeg en ikzelf kennelijk ook niet.

Wel ben ik meerdere malen gebeld door mij onbekende cachers voor een hint bij een bepaalde cache. Met uitzondering van caches die tot mijn verbeelding spraken en die ik me daarom herinnerde, heb ik de betreffende cacher niet verder kunnen helpen.

Met de computer in de buurt, opzoeken en het lezen van de eigen log zou het dan misschien komen bovendrijven. Duurt waarschijnlijk te lang, dus niet effectief.

CCC onlangs gedeactiveerd. Toch wel een geruststelling.

Geplaatst

ik begrijp niet waarom nu elke cache gevonden moet worden, soms is het niet anders maar dan heb je wel genoten van de omgeving

en dat is wat mensen aangeven wat voor hun belangrijk is als ze weer eens een koker in het bos hebben geraapt

dus de meerwaarde van je naam op een papiertje schrijven begrijp ik niet zo, misschien kan iemand dat even uitleggen

vroeger (Pakweg 8 tot 13 jaar geleden) maakte ik wel eens gebruik van een hulplijntje, die bestond maar uit een paar mensen en zeker omdat de GPssen ietswat onnauwkeurig waren, was dat een probaat middel tegen 20 4 kante natuur uitpluizen, tegenwoordig gebruik ik geen hulplijntjes meer,

ook de afstand van huis tot cache, de gedaane opofferingen is voor mij geen reden om hulplijntjes in te schakelen,

als ik zeker weet dat ik zelf niets fout gedaan heb of dat mijn verstandelijke vermogens heel anders zijn dan van de plaatser dan schrijf ik een Not Found waar ik mijn beleving in kwijt kan, weet ik niet zeker of mijn verkregen coords goed waren en zie ik niets bekends in de foto's als ik tuis eenmaal ben dan schrijf ik niks en blijft het een herinnering alleen voor mij zelf

kort om, als mensen mij proberen te overtuigen dat rechtstreeks naar correctet coords lopen vals spelen zou zijn, hoe noem je dan als je alleen de cache kan vinden aan het (telefonische) handje van de CO iemand die de cache al eerder heeft bezocht?

Barny

Geplaatst

Duh, Barny!

Als het gebruiken van een database (waarbij dus alle wp's al voor je zijn uitgedokterd) niet onder hulplijn valt... wat dan wel???

Een hulplijn gebruik ik, en ik denk in de meeste gevallen anderen ook, om het volgende punt of de eindlocatie te vinden.

De cache zelf lukt meestal wel (hoewel ook niet altijd).

• Top! 6
Geplaatst

ik vraag me ook af waarom sommige mensen geocachen, het gaat heel vaak niet om de cache word hier vaak genoeg beweerd (verdedigt)

mensen bellen elkaar om het minste geringste, om maar verder te kunnen (want het is zo ver van hun huis, ze hebben er al zoveel voor "gedaan", energie ingestoken, het is zo zieluuuuug voor de meezeulende faal-larfen, die ze notabene zelf gereproduceerd hebben) of welke smoes ze ook gebruiken om "hints" te bedelen

zelfs als de cache net uit is, lees de schaamstaal eens (Als de nieuwbakken co al niet kwijlend uit de mondhoeken van opwinding bij de cachelokatie klaarstaat om de stumpers op te vangen)

geocachen draait toch gewoon om de geocache, de rest wat er allemaal omheen gebouwd is simpel gezegd "onzin"

als jij het leuk vind om die onzin er bij te doen, ga je gang maar met geocachen heeft het niet veel te doen

enkele mensen vinden die onzin juist leuk, en interesseren zich niet voor de cache en loggen ook als er geen cache gevonden is, ze hebben het rondje gelopen, ze hebben toch alle planken geteld? ze willen hoe dan ook een found, die mensen vinden zich zelf ook "geocacher" maar snappen het spelletje niet helemaal ben ik bang.

Barny

Geplaatst

Als het tot nu toe nog niet duidelijk was ... Barny heeft zijn geheel eigen manier van cachen en daar heeft hij vast zijn eigen redenen voor. Moet je vooral doen joh, alleen mensen die het anders bekijken en doen niet meteen zo afbranden. Ook zij hebben er vaak hun eigen redenen voor.

• Top! 1
Geplaatst

Mijn lieve Barny, ik bedoel dit: waarom cache JIJ dan nog als het jou gaat om de wandeling (niet, je loopt naar de eindlocatie), of alleen de mooie plekjes (daar heb je geen kist met logboek voor nodig)?

Dat Barny zijn geheel eigen wijze heeft dat weet ik en ook over zijn manier van communiceren hebben we het al vaak samen gehad ;-)

Je hebt zeker in dit draadje voor mij nog niet duidelijk weten te maken wat nu de meerwaarde is van geocachen, zeker aangezien het jou kennelijk niet gaat om de find of de mooie waypoints maar om de ervaring van het in de natuur zijn.

Geplaatst

De laatste jaren hebben we onszelf in de wandelvakanties de 5-minutenlimiet gesteld.

Dat is wel een mooie regel, maar...wat zou ik dan veel caches niet gevonden hebben!

Ik ben niet altijd zo'n snelle (lees slimme) vinder. Ben ik thuis, lees ik in logjes 'snel gevonden, komt de stoom bijna uit m'n oren.

Maar vaak ben ik wel een koppige volhouder en als je het dan over cachebeleving hebt... dan voel ik me toch wel trots.

Geplaatst

Natuurlijk gebruik ik af en toe een hulplijn!

Ik wil weten wat ik fout doe; waarom ik iets niet kan vinden.

En ik wil verder met de tocht die de CO voor me bedacht heeft.

Ik wil graag de rest van de route zien.

En ik hoop het eindpunt te vinden.

Loggen is van ondergeschikt belang.

Ant

Geplaatst (bewerkt)

@ regenboog:

Zo hebben wij in Zwitserland inderdaad heel wat caches niet gevonden. Maar ja, als je op een tocht die sowieso al meer dan 10 uur in beslag neemt, ook nog twee keer een uur gaat zoeken, wordt het allemaal een beetje teveel van het goede. En soms maken we een uitzondering hoor, als de cache echt op een heel bijzondere plek ligt.

bewerkt door Team Aragorn
Geplaatst

Voor ons geen hulplijn, we bezitten ook geen database met telefoonnummers en ook niet zozeer de behoefte toe.

Meestal gaan we met z'n allen op pad en nemen ruim de tijd. Resultaat kan zijn een hele dag "kwijt" aan een top Multi, maar wel op eigen kracht!

Uitzondering was recent toen ons tool letterlijk vastliep bij een waypoint en de co dus moesten benaderen.

Geplaatst (bewerkt)

Wij houden van ( niet te moeilijke ) multi's en dus hebben we zelden een hulplijn nodig. Natuurlijk maken we af en toe een foutje ( en zo nu en dan misschien een blundertje ) en soms is er een andere oorzaak waardoor we niet verder kunnen. Aan CCC doen we niet, een Noodlijst hebben we ook niet en ook collega cachers bellen we niet. We hebben wel een aaifoon en kunnen dan de C-O mailen. Ach.......bijna altijd vinden we de kers op onze taart en anders zijn we blij met een taart zonder.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Do,

waarom ik al meer dan 13 jaar doosjes wil vinden en het ook nog volhoud? goeie vraag :)

ik heb die dan ook gesteld aan iemand die het kan weten, en die kwam tot de conclusie dat ik een zwerver ben

eigenlijk denk ik voor mij zelf dat het een soort tijdverdrijf is,

als ik dan toch tijd te verdrijven heb doe ik dat liever op een aangename manier

door een cache te bezoeken wil ik, op een of andere manier, vermaakt worden

mijn ervaringen schrijf ik dan op als een dagboek, ook als ik de cache niet mag vinden van de co,

als de co faalt in het mij laten loggen van de cache kan ik er niet zo mee zitten, het ligt eenvoudig niet aan mij

Barny

Geplaatst

Ik ken meer cachers die hun hele dag vastleggen in logs van gevonden caches.

Een van hen beschrijft het 's morgens opstaan, ontbijten, kinderen naar school brengen en weer ophalen, enz., enz..

Het liefst moet ze dan natuurlijk per dag wel tenminste een cache kunnen vinden, anders stokt het verhaal.

Zij schroomt niet om hints te vragen en ze deelt ze overigens ook uit.

Ze nam wel direct contact met me op toen er iets mis was met een van onze caches. Meteen er naartoe gereden en toen voor de eerste keer kennis gemaakt.

Een spontane vrouw. Heel open en enthousiast. Onlangs weer gesproken op een event. Nog steeds heel enthousiast.

Sommige cachers gruwelen van haar omdat ze de hints ook ongevraagd weggeeft.

Wat mij betreft: Ik hoéf er geen gebruik van te maken. Dat is mijn eigen keuze. Een ander is er kennelijk wel blij mee. Mooi heen laten doen, denk ik dan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...