Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb vorige maand op Curacao een multi cache gemaakt en die is beoordeeld, rewied door een Amerikaanse reviewer.

Deze heeft van mijn multicache een misterycache gemaakt.

Heb contact met hem gehad en uitgelegd wat ik had geplaatst.

Niet mee te praten is en blijft een mistery...

Is hier wat aan te doen??

Voldoet aan de eisen van een multi en absoluut niet aan een mistery..

Hoop dat iemend mij kan helpen.

Voordat er wordt gevraagd wie onderhoud de. Cache...dat doet mijn zoon die woont daar.

Het is mijn tweede op het eiland.

den Duit

Geplaatst

Er zijn altijd wat verschillen geweest in een aantal caches die door de Amerikanen een mystery cache werden genoemd en door ons een Multi cache.

Sinds 2 oktober is er een nieuw artikel toegevoegd aan het Help Center:

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=559

Wanneer je er na lezing nog van overtuigd bent dat het type cache moet veranderen dan kun je dit altijd voorleggen aan het hoofdkwartier via appeals:

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=request

Geplaatst

Wordt de beleving van jouw cache anders als er Multi staat ipv Mystery?

Voor mij wel. Ik zou hem waarschijnlijk meteen aan de kant leggen. Ik doe nl. praktisch nooit Mystery caches.

Geplaatst

Als ze die aanvullende alinea in de guidelines hier ook strikt gaan hanteren zou ik dat maar niet meer doen Peetee :)

Geplaatst

Nee inderdaad. Het wordt er voor mijn gevoel zo niet duidelijker op. :no:

Geplaatst

Ik denk dat je de vraag beter in een Amerikaans forum kunt stellen. In Amerika worden multies en mysteries door de Amerikaanse cachers weggefillterd in de queries en dan zal dit probleem veel relevanter zijn dan hier in Nederland. Zoals Brouwertjes aangaf, het gaat in Nederland veel meer om de beleving van de cache.

Geplaatst

Wordt de beleving van jouw cache anders als er Multi staat ipv Mystery?

Standaard kijk ik naar de multi's in de buurt. Een leuke wandeling die als Mystery, of als Letterbox, geclassificeerd staat komt daarom niet altijd in beeld. Waarschijnlijk heeft de legger een publiek voor ogen dat afkomt op een multicache. Andersom, zullen er misschien liefhebbers van mystery's zijn die een thuispuzzel plus drive-in verwachten. Dan valt het misschien tegen als het eigenlijk om een multi gaat.

Geplaatst

Er zijn al langer verschillen in hoe zaken uitgelegd worden.

Ik heb mij soms bij voorbereidingen voor geocachen in Frankrijk ook wel eens afgevraagd waarom een cache een mystery cache was en geen multi.

Ik denk overigens niet dat het probleem rond een specifieke cache verhelderd wordt wanneer je het op het Engelstalige Groundspeak forum voorlegt.

Je krijgt alleen antwoorden van forumgebruikers vanuit een ander perspectief.

Hoe dan ook is het HQ die de caches (in appeals) beoordeelt en een beslissing neemt.

Je ziet de afgelopen jaren in Nederland ook wel een verschuiving ontstaan: Bijvoorbeeld bij off set caches waarbij (alleen) geprojecteerd moet worden.

In vroegere jaren waren dat per definitie multi caches, tegenwoordig kan dat projecteren vaak ook (makkelijk) vooraf thuis en kiezen zowel cacher als reviewer er ook wel voor om dit mystery caches te laten zijn.

Kijken we vanuit de nieuwe beschrijving naar (moeilijker) multi caches, waarbij niet zozeer (huis)werk vooraf gedaan moet worden zoals het beantwoorden van vragen met behulp van internet, maar wel voorbereidingen in de zin van "met een voorbereid plan op stap gaan" dan kunnen die caches nu ook benoemd gaan worden als mystery caches.

Reintje's Hoogtepunt zou zo'n cache kunnen zijn http://coord.info/GCG44G

Dat is voor ons misschien een wat vreemde verschuiving, maar elders in de wereld dus niet.

Geplaatst

goedemiddag,

even ter info...de Mistery is omgezet naar een multi.

Heb de mistery moeten archiveren en hem op nieuw online moeten zetten met de veranderingen.

Mijn reden tot omzetting was voornamelijk dat er op Curacao bijna geen ??? liggen en ik zou ook niet zo gauw een mistery doen daar ik nooit caches loop waar je van te voren op het web dingen uit moet zoeken.

Dit is dus mijn keuze van cachen.

Bedankt in het bijzonder Silvota

den Duit

Geplaatst (bewerkt)

Mooi dat het zo gelukt is.

Maar ik heb nog een vraagje: Als je in de listing gezet hebt dat je speciaal gereedschap (bv. een spiegeltje, of een magneetje) mee moet nemen. Maakt dat feit alleen al dat het een mystery cache wordt? Of gaat het enkel om zaken die je vantevoren moet uitzoeken?

bewerkt door Peetee
Geplaatst

De reden dat de multi de eerste keer werd omgezet naar een Mistery was dat het coördinaat dat links boven bij de caches naam staat niet overeen kwam met het gegeven coödinaat van waypoint 1.

Voor mij een raadsel maar die verandering maakte hem een multi.

Wat je vraag aangaat voor speciaal gereedschap...geen idee.

Ik vond het boven omschreven al iets bijzonders.

In Nederland vallen de reviewers daar waarschijnlijk niet over want ik ben het hier wel tegen gekomen.

Je ziet toch verschillen.

Ik wil het hier verder bij laten.

Groet

den Duit

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...