Spring naar bijdragen

Tb Stempels Discoveren


Woodwhisperer

Aanbevolen berichten

Goede....

Ik heb een vraag over TB stempels die je in logboekjes tegenkomt. Deze zijn te discoveren. Als ik dezelfde (stempel-) TB weken later weer tegenkom in een ander logboekje

weet ik zelf niet precies of ik deze ooit al eens gediscoverd heb. Houdt de groundspeak Database dit bij, en krijg ik dan een melding, of is het mogelijk dat ik twee keer dezelfde

TB discover en deze "gewoon" meegerekend wordt bij je totaal? Wie weet hier het fijne van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat de discover gewoon meegerekend wordt bij het totaal. Toevallig ben ik een 'gewone' TB twee keer tegengekomen met een tussenpoos van twee maanden. Welliswaar had ik hem twee keer retrieved, maar dit werd gewoon meegeteld. Aan de ene kant is dat wat vreemd, maar aan de andere kamt heb ik hem natuurlijk gewoon gevonden en verplaatst.

Voor mij was het een opvallende TB met een mooie opdracht, dus gemakkelijk te onthouden, maar bij een stempel lijkt het me veel lastiger om bij te houden of je deze al eens tegengekomen bent. En de kans dat je verschillende keren dezelfde ziet lijkt me best groot als je vaak in logboekjes zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tweede keer discoveren van een TB-stempel wordt inderdaad gewoon meegeteld bij het totaal aantal TB-founds. Er wordt op de TB-pagina nergens aangegeven dat je hem al gevonden hebt, zoals dat op een cache-pagina wel het geval is.

 

Off topic:

Als je het goed beschouwt dan is het TB-stempel eigenlijk een beetje een apart fenomeen. Want het is immers geen reizende TB, zoals je dat van een TB gewend bent. Elke keer dat een stempel in een logboek wordt gezet is er als het ware een TB bijgekomen die het zelfde nummer draagt als het stempel. Als de cacher bv. op een gegeven moment de stempel 100x gebruikt heeft, dan kan hij (de TB) op 100 verschillen plekken (lees: logboekjes) gediscovered worden, zonder dat het werkelijk gereisd heeft. Het is enkel de cacher (met stempel) die gereisd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een TB stempel anders dan een "normale" TB code dan? Want normaal wordt meerdere keren discoveren van een TB niet meegeteld in het totaal.

Meerdere keren loggen van een tb wordt wel meegeteld in het totaal, dacht ik.

Maar ik vraag me af waarom die "totalen" bij trackables überhaupt belangrijk zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De totalen zijn alleen maar belangrijk voor wie dat zelf belangrijk vindt. Of voor mensen die er challenge cache mee willen loggen.

Ik heb zelf al eens een TB twee keer gevonden, met een flinke tussenpoos. Ik vond dat best leuk, heb gewoon twee keer de gevraagd opdracht uitgevoerd, met een mooie log erbij en dan mag het ook best twee keer tellen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat bij enkele van mijn geocoins bekeken, omdat het in sommige landen een gewoonte lijkt te zijn om de geocoin eerst te "discoveren" en daarna te "grabben" of "retrieven".

Geen van de geocachers had een dubbeltelling van dezelfde geocoin op zijn/haar profiel staan.

De enige keer dat er bij een geocoin van mij, in een log, kenbaar werd gemaakt dat het de tweede keer was dat dezelfde geocacher een verplaatsing deed, werd de geocoin ook niet dubbel geregistreerd op het account.

Dat maakt i.i.g. dat ik denk dat logs niet dubbel geteld wordt op hetzelfde tracking nummer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota, ik denk dat je gelijk hebt. Als ik in mijn publieke profiel kijk, zie ik ook maar één keer de betreffende TB staan, alleen de laatste verplaatsing is zichtbaar.

Ik moet echt zoeken op mijn eigen cachepagina onder statistieken en dan logs van verplaatste TB's om te zien dat ik hem werkelijk twee maal gevonden en gedropt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...