Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Barny, dat bedoelde ik dus ook. Als ik in mijn kistje twee logboeken plaats, dan is er toch niets mis mee?

En wat betreft boomklimmen, de cache kan een aanleiding zijn, maar dat hoeft niet. Als klimmer geeft het een veilig gevoel dat er al een andere gek is geweest om de boom in te gaan, dus je weet dat de takken jou kunnen dragen. Alhoewel, de legger en zoeker hebben wellicht een verschillend gewicht.

Geplaatst

Je kunt een cache ook met een touw en katrol bevestigen. Degenen die niet de boom in willen laten het touw zakken. Degenen die wel de boom in willen laten hem gewoon boven hangen.

Al is het niet wat Antarctica bedoelde, in vind het antwoord van Brouwertjes het beste. :clown:

Geplaatst

Daar ben ik het niet mee eens. Ik weet hoe het dikwijls gaat met klimcaches. De klimmer logt voor alle landrotten. Dat is ongetwijfeld niet wat Antarctica voor ogen heeft. Zoals Dagwacht al aangeeft, het is niet wat Antarctica bedoelt, dus hoe kan dan het antwoord van brouwertje het beste zijn?

Geplaatst

Dat mag natuurlijk. Niet iedereen gaat de uitdaging aan om te gaan boomklimmen. Hieronder mijn log bij De Uutkiek T5.

Als je de mogelijkheid hebt wil toch nagenoeg iedereen proberen of het lukt om boven te komen. Lukt het niet, dan was de intentie goed. Ook Zonnetje zou er geen problemen mee hebben gehad als we alle drie hadden gelogd zonder daadwerkelijk boven te zijn geweest.

2.png Found it
18/04/2015

Zo'n maand geleden was er een onderwerp over boomklimmen op het forum van geocaching.nl. Voor de grap gaf ik aan dat ik dat misschien ook nog op mijn bucket list zou moeten zetten, net als zweefvliegen die er al op staat. Kort daarna kreeg ik een telefoontje van Frans van de Wijntjes dat hij een uitnodiging had van de CO om deze cache te gaan doen. Zonnetje zou ook zorgen voor alle benodigde klimattributen.
Vandaag was het zover en werd ik zelfs opgehaald door Frans en VerikBrabant om samen richting het Limburgse land te rijden.
Het was even zoeken welk weggetje we moesten hebben om de locatie te bereiken, maar ongeveer op het afgesproken tijdstip waren we ter plaatse. Zonnetje stond ons al op te wachten en vrij snel stonden we om beurten proberen een touwtje om de gewenste tak te schieten. Bij mij was het al snel raak, alleen... het was de verkeerde tak. Het moest nog hoger.icon_smile_big.gif
Na meerdere keren proberen lukte het Frans om raak te schieten.

Nu begon het volgende onderdeel: De voorbereidingen en de uitleg over het klimmen.
Met veel passie vertelde Zonnetje hoe een en ander werkt en VerikBrbant zou als eerste gaan klimmen. Dat viel nog niet mee en het stokje werd overgedragen aan Frans. Dat ging als een speer en vol bewondering zag ik dat hij het logrolletje bereikte. Het was vochtig en werd daarom mee naar beneden gebracht. Terwijl het te drogen lag werd ik aangetuierd, want het rolletje zou toch ook weer teruggeplaatst moeten worden.

Ik had goed opgelet tijdens de vorige klimpogingen en met wat hulp tijdens het stijgen - mijn spierkracht is toch wat minder dan ik verwachtte - bereikte ook ik het kokertje en kon ik het logrolletje terugplaatsen.
Daarna weer rustig naar beneden, waarna ook VerikBrabant nog een poging wilde doen. En ook dat lukte.

Zo, dat kunnen we ook van ons lijstje afschrijven. Het bleek dat zowel mevrouw Dagwacht als de egaa van Frans zich zorgen hadden gemaakt over onze escapades. Woorden als 'Ouwe gek' en 'Hoe ouwer hoe gekker' en 'Ge bent nie wijs' waren ons deel. Nou, ik kan iedereen verzekeren dat veiligheid boven alles gaat. Met behulp van een hulplijn zou Zonnetje een klimmer naar beneden kunnen laten zakkken als dat nodig mocht zijn geweest.

Zonnetje, bedankt voor de erg prettige samenwerking en bedankt dat ik erbij mocht zijn.
Ik heb er heel erg van genoten en ben geen seconde bang geweest. Hier laat ik met heel veel plezier een favo achter.
VerikBrabant en Frans, bedankt voor het vervoer en de conversatie.

Geplaatst

Mmm, moeilijke vraag Antartica.

De richtlijnen draaien per cache echt om één container met logboek per cache pagina/listing.
Ook de ruimte voor D/T waardes en attributes zijn niet op meerdere caches afgestemd.

Wil je met meerdere containers gaan werken dan zul je m.i. de andere container(s) als een fysiek waypoint moeten benoemen onder de huidige richtlijnen (en als te loggen mogelijkheid, wanneer dit wordt toegestaan).
Je maakt dan een route met meerdere waypoints en op het afgesplitste en apart te berekenen voorlaatste waypoint en eveneens op de afgesplitste final location zijn allebei containers met logboeken te vinden.
Zelf zou ik deze optie eerst, via appeals, aan Groundspeak voorleggen, want of zo'n idee kans maakt...?

@Dagwacht: Leuke log :)

Geplaatst (bewerkt)

, ik heb ook zo iets gehad, een mooie uitdagende cache voor de held, en een potje voor de schandpaal logger,

het werkte totdat de laatste (onderste) schandpaal logger een klacht indiende en dat in combinatie van een falende revieuwer zijn macht misbruikte en daarmede de heleboel onterecht archiveerde

hier allemaal te lezen

http://coord.info/GC4BV4P

Barny

Los van het onderwerp hier, best droevig het zogenaamde "werk" van de reviewer bij deze cache. Wat een geldingsdrang. Er is dus een regelgeving over de schandpaalloggers bij geocaching.com? Wat een slap verhaal van het kortzichtigviewende mannetje. Maar wat moest ik lachen om die foto met de schandpaalloggers. De "helden" die het eerst in de auto springen voor een punt(hoofd). De enige die "goud" verdient hier is Barny. #kleingeestignederland

PS wat een verademing is Duitsland soms. Geen toestemming hoeven vragen voor een cache, kennelijk gaan de mensen daar wat zorgvuldiger met de natuur om. En loggen is wat vrijer daar... ik zat vanmiddag mijn naam te borduren in een log(stof)boek. Een doos vol lappen en borduurgaren. Ook geen last van nat papier. ;-)

bewerkt door Barry
Geplaatst

Ik heb Barney's loozerpotje wel meer gezien. Dat zat samen met de echte cache in een grotere verpakking. Voor diegenen die niet wilden puzzelen. Ik denk dat dit bedoeld was om het betere sloopwerk te voorkomen.

Mag dat dan niet? Een koordje met apart kokertje voor de niet klimmers, een mooi boek voor de echte die hards?

Of je zorgt dat de cache te klimmen en te hengelen is.

Geplaatst

Daar ben ik het niet mee eens. Ik weet hoe het dikwijls gaat met klimcaches. De klimmer logt voor alle landrotten. Dat is ongetwijfeld niet wat Antarctica voor ogen heeft. Zoals Dagwacht al aangeeft, het is niet wat Antarctica bedoelt, dus hoe kan dan het antwoord van brouwertje het beste zijn?

Of Antarctica het zo niet bedoelt laat ik vanzelfsprekend aan Antarctica zelf over. Zoals ik zijn eerste postje interpreteer gaat het er vooral om dat hij een leuke Multi met mooie WPs ook aan diegenen wil voorleggen die blijkbaar niet kunnen of willen klimmen. Dan lijkt me het geboden alternatief nog steeds een redelijke optie, die in ieder geval volgens de huidige richtlijnen zou moeten kunnen. Het vergelijk dat Odlaniger hier maakt is volgens mij niet juist want bij de gegeven optie logt iedereen voor zichzelf en wordt er dus niet door de klimmer voor anderen gelogd. Het enige bezwaar dat zou kunnen gelden is dat iemand dus op de 'makkelijke' manier een T5 logt. Maar het 'misgunnen' van een bepaald puntje zou ik in ieder geval niet in overweging nemen.

Een overweging zou zelfs kunnen zijn om het de 'makkelijke' loggers juist op de grond wat moelijker te maken (simpel voorbeeld: touw zit met slotje vast, puzzel dient opgelost te worden om touw los te krijgen)

Geplaatst

Leuk dat iedereen meedenkt.

Het probleem is eigenlijk ontstaan toe ik mijn eerste klimcache maakte.

Mooie omgeving (watermolen met bijbehorende plas), route gemaakt, paar simpele waypoints en een kist in de boom.

Helaas dus niet te doen door niet-klimmers.

Het gebied is te klein om om de 161 meter een wp neer te leggen voor een andere route.

Dus blijft het een KMO cache (Klim Member Only).

Antarctica

Geplaatst

Denk dat het te doen is als je 2 caches maakt met 2 aparte GC nummers. Eentje is T5 en de ander bijvoorbeeld T2, wel minimal 161 meter uit elkaar.

Bij elke cache plaatsje dezelfde tekst.

Wel even opleten met het invoeren van de waypoints op GC

De een zal question to answer moeten zijn en bij de andere multi dient deze ook question to answer of stage of multi te zijn.

Beide stage of multi zal niet kunnen.

Geplaatst

Misschien begrijp ik het voorstel van Marcel niet helemaal, maar wanneer bewust een fysiek WP als QTA wordt opgegeven dan valt dat in mijn optiek in het vakje 'bewust misleiden van de reviewer' en in de openingspost wordt terecht aangegeven dat dat niet gewenst is.

Geplaatst

Nee hoor is niet bewust misleiden. Op een waypoint kan bijvoorbeeld een vraag gesteld worden over wat zie je hier.
Question to Answer en een plaatje zitten (stage of multticache).

Volgens mij zijn dit 2 aparte dingen, maar de route die gelopen kan worden is hetzelfde. De vragen zijn enkel anders.

Geplaatst

Question to Answer bestaat al een half jaar niet meer.

Je kunt toch twee caches doen en het coördinaat van de ene in de andere cache en andersom hetzelfde.

Dat is gewoon bonus informatie en hoeft dus niet als fysical of virtual wp te worden vermeld in de listing. Uiteraard dienen de caches wel 161m uit elkaarte liggen.

Geplaatst

Died: Ik denk niet dat het de bedoeling is om tijdens het cachen in het ziekenhuis te belanden, dus het antwoord is: Nee!

Marcel: ik denk dat Antarctica bezig is met het maken van een cache en dan valt jouw idee af. We kunnen slechts af wachten. Op een mooie dag gaan we vanzelf merken waar Ant mee bezig is geweest (hoop ik)

Kikker

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...