Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Tb


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

Ja het is triest, ik weet het.
Ik heb op alles maar één antwoord en dat is, zo geduldig mogelijk, alles steeds weer uitleggen.
Voor velen die hier vragen stellen is het allemaal geen gesneden koek. Die beginnen net.
In dit topic stelt iemand een vraag over een TB en komt het loggen van een cache aan de orde.
Topic starter lijkt bereid te willen leren en dan kan ik het niet laten om een toelichting te geven in de hoop dat het wordt opgepakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe moet je een tb log dan controleren met geen veld ding, foto's op internet, nummers in databases en een mega hoeveelheid gegrab. Trouwens, ik (en ik had er veel vroeguh) ben ze allemaal in korte tijd kwijt geraakt. Tja, wat dan overblijft is de beleving, en daar kun je gelukkig op kiezen. Zou mijn advies zijn: investeer in een lijst mooie caches waar je van onder de indruk bent, en doe ze. En die logjes, ach. Is geschreven taal, moeilijk te interpreteren. Zo schreef ik een keer: zit goed vast. Bedoelde de binnencontainer was in een vogel huisje ziekelijk vastgelijmd. 1 Week later woedende CO in de mail: er was iets verdwenen en mijn log was vreemd. Werd meteen geroepen dat ik terug moest om de boel te herstellen. Natuurlijk heb ik hard gelachen, maarja, we weten gewoon niet wat er bij een cache gebeurt. Web of wildcam installeren wil wel helpen zoals in Osnabruck daadwerkelijk gebeurd is bij een cache met veel aantrekkelijke attributen voor volwassenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met drie van mijn caches is nooit zoveel aan de hand (wat natuurlijk vooral de verdienste is van Reintje de Vos en meryl)
Een andere cache heb ik vrij snel gearchiveerd omdat steeds de waypoints (plastic kakkerlakken) weg waren.
Ik zou natuurlijk alle vinders daarvan kunnen beschuldigen, maar het was gewoon geen goed idee van mij. Jammer, maar helaas..
Ik kan bij mijn caches redelijk goed zien wie op verkregen coördinaten loopt.
Dat is niet in de geest van het spel, maar ik kan hier verder niets aan doen.
Ik controleer wel periodiek de logboeken en verwijder logs van internet die niet in het logboek staan.

 

Op de meeste van mijn trackables heb ik de volgende boodschap staan:
" Please don't use the "took it" to or "visited" option, just drop the geocoin in the next cache you visit that is save and big enough to hold coins.
Let others enjoy and log this geocoin too.
It is NOT the goal of this geocoin to make as much miles as possible, neither to keep track of all geocaches you have visited. Please use your own trackable to do so.

 

Please do not take this geocoin to events.

Discovery in caches? Great!...
Discovery on EVENTS or from lists and/or websites? NO!
Logs will be removed.
Thank you..."

 

Periodiek verwijder ik alle "took it to" logs en "discoveries", tenzij er via mail een andere afspraak tot stand kwam.
Vooral de "discovery" logs op events verwijder ik, want ik kan niet meer controleren of er op events van lijstjes wordt gelogd of niet.
Van de "took it to" logs heb ik de ervaring dat de trackable vaak helemaal niet meegenomen is, men de pagina niet heeft gelezen en/of men de automatische log optie niet heeft uitgezet.
Dat zijn vaak pagina's met honderden logs.

En ja, daar worden cachers boos om (meestal degenen die zelf weinig of geen trackables op pad sturen) en ja dat is veel werk.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natasja, vermoedelijk zul je het heel leuk gaan vinden als je eigen TB verplaatst wordt. Denk daar ook eens aan als je een TB van een ander vindt en een onbenullig discoverlogje schrijft in plaats van 'm te verplaatsen.

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, ik heb nog geen TB van iemand meegenomen voordat ik de precieze etiquette ken en dus ook geen "onbenullig" logje erover geschreven, waar Barny het over had was dat ik "Leuke cache en TFTC" schreef en dat het misschien wat kort is en leuker is een wat meer specifiek antwoord te geven voor de co, iets waar ik vind dat hij gelijk in heeft dus wat ik ga proberen.

 

Overigens weet ik door zinvolle feedback hier nu meer over TB's en durf ik het vanaf nu aan wel aan die te verplaatsen, ik weet nu hoe ik de missie ervan op kan zoeken en kan proberen daaraan mee te werken. Mij onbenullig noemen om iets waar geen sprake van is slaat nergens op en helpt niet mee het spel leuker te maken, sterker nog, het zet er een domper op, de vraag stelde ik juist om meer te leren, dus ik hoor het liefst opbouwende feedback en die mag best kritisch zijn als ik daardoor erna een betere bijdrage kan leveren aan geocaching.

 

Groet,

Natasja.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal nooit een persoon onbenullig noemen. Ik heb het over onbenullige discoverlogjes. Ik heb meer dan 300 tb's aan het rondreizen. Daarop heb ik bijna 5000 discoverlogjes ontvangen waar ik gewoon niks aan heb. Daarvoor laat ik geen tb's los. De discoverlogjes zijn leuk voor tb-stickers op auto's en zo, maar mijn tb's zijn er toch echt om rond te reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal nooit een persoon onbenullig noemen. Ik heb het over onbenullige discoverlogjes. Ik heb meer dan 300 tb's aan het rondreizen. Daarop heb ik bijna 5000 discoverlogjes ontvangen waar ik gewoon niks aan heb. Daarvoor laat ik geen tb's los. De discoverlogjes zijn leuk voor tb-stickers op auto's en zo, maar mijn tb's zijn er toch echt om rond te reizen.

Ik zie de link met mijn vraag niet, maar goed, maakt niet uit, ik wilde gewoon meer leren over TB's en dat is met de meeste antwoorden gelukt.

Wellicht maakt het verschil hoeveel TB's je hebt en veranderd wat je leuk vind door het aantal of door de tijd wat, voorlopig heb ik er maar één wat ik super leuk vind en ik zit me te bedenken waar en wanneer ik die loslaat, wellicht omdat het er voorlopig maar één is vind ik elk logje waarschijnlijk leuk en hoop ik ook op veel foto's, de toekomst zal het leren, mocht ik er één vinden, zoek ik die op en kijk ik wat de missie ervan is of wat de wensen van TB eigenaar zijn en dan komt het vast goed, ik mag toch hopen dat als die er zijn het duidelijk vermeld staat, tenminste dat lijkt me wel het meest handige.

Inmiddels heb ik ook een eerste cache voorbereid, zelfde verhaal, met een beetje geluk ga ik die morgen plaatsen en aanmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natasja, van harte welkom en leuk dat je mee schrijft, leest en leert. Ik heb hier al veel opgestoken en lol gehad, hopelijk heb jij dat ook, hier en in het veld met onze mooie hobby.

Veel plezier met je eerste tb en ik ben benieuwd naar je eerste cache. Maak er wat moois van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MarcoDomi,

 

Dank je wel.

Het levert me veel op zo'n hobby, lekker buiten zijn, op mooie plekken komen, leren over de omgeving, kwaliteitstijd met mijn kinderen door samen dingen op te lossen en te zoeken, de lol als je de cache ook echt vind. Bovendien vind ik het idee erachter tegelijk de boel netjes houden, zowel de omgeving en de cache leuk achterlaten voor anderen ook mooi.

Straks op stap om mijn eerste cache te plaatsen, ik weet niet hoelang het duurt dat de cache ook op internet te zien is en of alles lukt, dus een beetje spannend, ik denk dat ik mijn TB maar laat beginnen in mijn eigen cache, ik twijfelde in het TB hotel in mijn woonplaats of in mijn cache die 30 km verderop komt. De voorpret maakt in ieder geval nu al dat ik vreselijk veel zin heb in vandaag. :thumbsup:

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Natascha,

 

Zelf heb ik mijn eerste TB in de eerste cache die ik heb gevonden gedaan. Vond ik ook erg leuk en spannend. Inmiddels is hij in Belgie en heeft in een paar maanden tijd ruim 600 km gereisd. Ik vind het steeds weer erg leuk als ik een leuk berichtje krijg met waar hij nu is, kan ik hem op de kaart een beetje volgen.

Veel plezier!

 

Groetjes Eftelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

"Took it to"-logs vind ik geen probleem, want daar krijg je geen mail van. Maar van elke "discover" krijg je wel degelijk een mail, en dat is héél irritant. Ik heb nu een TB die op de Giga van Mainz geweest is. Kan je nagaan hoeveel nutteloze mails ik krijg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip vd dag, als je een TB / coin kan meenemen en wat kan bijdragen aan diens missie, een leuke log met foto's op de TB/coin pagina ( dus niet op de cache pagina waar je m dropt :wistling: ) waardeert iedere eigenaar :notworthy::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...