RuudjeS18 Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Ik ben één van degenen die hun standpunt in een note op de bewuste cache-pagina hebben geplaatst. Ook op zowel Facebook en Twitter heb ik hem herhaald, maar ik ben bereid om het ook hier nog eens te vertellen. Pas op, ik ben niet de CO, maar ik hoop wel dat ik kan proberen mensen te doen inzien waar het precies om draait! Het woord in de titel wordt door sommigen als aanstootgevend ervaren en door anderen als heel normaal bevonden. Ik denk dat daar simpelweg een kloof ligt tussen één deel van het land en een ander deel. Hier in Zuid-Limburg hebben we een deel van onze cultuur te danken aan het mijnverleden. Praktisch iedereen hier in de omgeving kent/kende wel één of meerdere mijnwerkers, of was er vroeger zelfs zelf een. Wat de meeste oud-mijnwerkers typeert, is hun nogal harde, no-nonsense taalgebruik. Tijdens de harde, fysieke arbeid diep onder de grond werd er door menigeen dan ook flink op los gescholden, onder het motto 'vloek er eens op, dan lukt het beter'. Uiteraard werden deze termen ook onderdeel van de dagelijkse woordenschat! Toch waren diezelfde mijnwerkers zo ongeveer de vroomste mensen die je in dit land kon vinden, want hoe hard hij ook vloekte en schold, menig mijnwerker dankte God dagelijks op zijn blote knieën dat hij weer heel naar boven was gekomen! Velen van ons, ondergetekend incluis, zijn groot geworden met deze uitdrukkingen als iets heel normaals, waar je niet te lang bij moet stilstaan... M.v.g. Ruudje.S 2
Dagwacht Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 (bewerkt) Wordt de Cache owner nu de Charlie Hebdo van Nederland? 7 april 2015 bewerkt door Dagwacht
ioHpeiH Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Hier in Zuid-Limburg hebben we een deel van onze cultuur te danken aan het mijnverleden. Praktisch iedereen hier in de omgeving kent/kende wel één of meerdere mijnwerkers, of was er vroeger zelfs zelf een. Wat de meeste oud-mijnwerkers typeert, is hun nogal harde, no-nonsense taalgebruik. Tijdens de harde, fysieke arbeid diep onder de grond werd er door menigeen dan ook flink op los gescholden, onder het motto 'vloek er eens op, dan lukt het beter'. Uiteraard werden deze termen ook onderdeel van de dagelijkse woordenschat! Toch waren diezelfde mijnwerkers zo ongeveer de vroomste mensen die je in dit land kon vinden, want hoe hard hij ook vloekte en schold, menig mijnwerker dankte God dagelijks op zijn blote knieën dat hij weer heel naar boven was gekomen! Velen van ons, ondergetekend incluis, zijn groot geworden met deze uitdrukkingen als iets heel normaals, waar je niet te lang bij moet stilstaan... M.v.g. Ruudje.S Als kleinzoon van een mijnwerker kan ik je betoog over het taalgebruik beamen, het was ook een vroom man ook. Maar.... buiten de familie- en kennissenkring ook beschaafd genoeg om het taalgebruik aan te passen aan het gezelschap. Ik zal geen aanstoot nemen aan de naam van een cache, het zijn maar lettertjes. Maar wie wat inlevingsvermogen heeft kan zich voorstellen dat sommige anderen dat wel doen. Ik vraag me af of Hagenezen ook hun ingeburgerde krachtterm als naam voor een cache mogen gebruiken, dat woord ligt ook niet zo zwaar op de tong als het klinkt..... Waarom meng ik me eigenlijk in deze discussie??? Slecht plan waarschijnlijk :-) 1
stekelbaars Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Ik ben het er niet mee eens dat het normaal taalgebruik was onder mijnwerkers. Ik heb er ook eentje gekend en die heb ik nooit horen vloeken, dus niet allemaal vloekten ze. En bovendien vloeken is NOOIT normaal. Ik neem er geen aanstoot aan verder en ben niet gelovig, maar vind wel dat er grenzen zijn aan wat kan. En net als hier boven gesteld wordt, wat als een Hagenees.....etc. Zegt men dan ook dat het normaal is in Den Haag?
PnavE_81 Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 tja mijnwerkers mogen niet over 1 kam geschoren worden, maar met hagenezen mag dat blijkbaar wel?
stekelbaars Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Dat was niet mijn bedoeling hoor, ik ging mee in het voorbeeld en zette er ook met opzet etc. bij want zo kan je dus wel doorgaan bedoel ik. Ik ken genoeg Hagenezen
barny Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 ik zag dankzij de twitterende revieuwer de naam van deze cache verschijnen en ik dacht "moet dat nou?" en omdat ik vind dat de cacheeigenaar en belangstellende mag weten dat ik mijn bedenkingen bij de naam van deze cache had heb ik deze note geplaatst er gaat een mail richting de revieuwers met de vraag: waar begint volgens hun godslastering?persoonlijk vind ik dit te ver deze werd door de co verwijdert, even later kreeg ik een mail van de co waar ondermeer instond "De listing is mijn insziens bedoeld om inhoudelijke mededelingen over een cache te doen, of om gevonden of niet gevonden te melden." waar ik terug mailde "de logverwijdering verbaast mij niks, iemand zijn mening of opmerking wat jij niet aanstaat verwijder je gewoon, een positief of een felicitatie had je niet verwijdert, zo zie je maar weer een dictator zit in ieder mens" en ik ook nog verder vermelde dat het me niet om de cache te doen was maar dat ik de naam aanstootgevend vond en daarom de revieuwer er op aanspreekt met de wetenschap van nu kan je zien dat het "diktatortje" klopte, mijn log werd weggehaald en de rest bleef staan totdat de reviewer ze allemaal heeft weggehaald. ik hoorde zijdelings van de verdrainingen halve en hele leugens die de co verkondigde op een facebookgroep waar ik uitgeknikkert werd vanwege mijn eerlijke berichtgeving niet als fatsoenlijk werd aangemerkt, daarna is de groep besloten geworden zodat ze heimelijk onderling kunnen smoezen zonder dat hun leugens tegengesproken worden. natuurlijk werd ik ook op twitter een gewillig doelwit van allerij volwassen mensen die puberaal veelvuldig GODGeLOEIENDE schreven maar niet inhoudelijk konden reageren. op hetgene wat ik schreef even ter goede orde, mijn Opa heeft ook in de Limburgse mijnen gewerkt, zelfs toen hij met de hamer op zijn duim sloeg, zag ik hem wit wegtrekken maar geen onvertogen woord kwam uit zijn mond, Nog geen enkele reaktie van Groundspeak heeft gehad, en de revieuwers hebben ook geen enkele reactie gegeven bij het ongewijzigd weer online brengen van de cache. wat mij het meest bevreemd is dat de revieuwers aan groundspeak hebben aangegeven dat ze unaniem vinden dat het geen lastering aan God is, dus er ook niemand zich er aan kan storen, hoe kan een doof iemand uitleggen hoe een vogel fluit? hoe kan een blinde uitleggen hoe de kleur groen er uit ziet? hoe kunnen reviewers verklaren dat mensen met een overtuiging zich niet storen aan Godslastering? soms is het voor de revieuwers en enkele gebruikers wel makkelijk dat niemand bij Groundspeak Nederlands spreekt en leest Barny 1
Diederikus Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Waarom meng ik me eigenlijk in deze discussie??? Slecht plan waarschijnlijk :-) Ik denk dat mijn bijdragen ook alleen maar aan het ontstaan van een chaos zullen bijdragen, dus ik zal mijn mond ook houden. Al was het maar omdat mijn grootvader niet in de mijnen van Salomo gewerkt heeft. Als hij op zijn duim sloeg dan trilden de ruiten van een krachtig "griet van Haarlemmerliede!!!", een krachtterm die vroeger gebruikelijk was onder vrome mensen in de Haarlemmermeer. De g van griet zwaar aanzetten en de r flink laten rollen. Het vergt enige oefening.
Scoloo Geplaatst 7 april 2015 Auteur Geplaatst 7 april 2015 tja mijnwerkers mogen niet over 1 kam geschoren worden, maar met hagenezen mag dat blijkbaar wel?Sterk punt. Ik ben niet op zoek naar medestanders. Ik kan mij ook prima inleven dat er mensen zijn die het niet aanstootgevend vinden. Maar...... ik ben op zoek naar de beweegredenen van mensen. Want hoe kan ik mij inleven in een ander als ik zijn achtergrond niet ken? Dat is iets wat mij namelijk intrigeert. Ook ik ben niet heiligste op aard. Dat beweer ik ook niet. Maar moedwillig tegen het hoofd stoten? Dat is wat ik te ver vind gaan. En al helemaal dat als ik dat aangeef dat ik de grond in wordt gestampt. Ik ben uitgemaakt voor weet ik niet wat allemaal maar geen van allen (op 1 na) heeft de ballen om te reageren op mijn nette mails. En daar baal ik dan wel enorm van. 1
Scoloo Geplaatst 7 april 2015 Auteur Geplaatst 7 april 2015 Prachtige krachtterm! Cachetitelwaardig! Kan je uitleggen waarom dit zown prachtige krachtterm is? Ben ik heel benieuwd naar
keske27 Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Hallo all, Er staat: Wanneer Gaat Een Cache Naam Te Ver? Antwoord is simpel en kort NU DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
barny Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 gezien de laatste log lijkt het ook nog dat het geen tradie is maar een stiekeme multy http://coord.info/GLH40NC0 Barny
Twentse Mug Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 Ik vind het ook aanstootgevend als cachetitel.
Goonies Oosterhout Geplaatst 7 april 2015 Geplaatst 7 april 2015 (bewerkt) Het ging om de cache waarin mijn inziens de naam van God misbruikt werd. Nou is het logisch dat ik als christen daar aanstoot aan neem. Zien anderen dit ook zo? Of vinden jullie dat ik overdrijf? En welke namen kunnen dan wel? Waar ligt grens? Graag zou ik jullie meningen hierover horen. Logisch? De logica ontgaat me. Neem er aanstoot aan als je zelf de naam Gods ijdel gebruikt. Het zijn regels waar je jezelf aan kunt houden, niet een ander. In een seculiere staat kan je toch niet van mensen verwachten dat ze rekening houden met je geloof? De CO legt je met zijn cache geen strobreed in de weg om te geloven wat je wil. Los van wat de CO met de titel wil bereiken, of van wat smaakvol is of niet; Geloof aangrijpen om het handelen van anderen te beïnvloeden (het betichten van godslastering) is naar mijn bescheiden mening meer grensoverschrijdend dan vermeende godslastering. Dan nog de term godslastering an sich. Wanneer misbruik je de naam van God? Wanneer is het gebruik van de naam Gods ijdel? Als ik het woordenboek volg is ieder vermelding van de naam ijdel wanneer dit gedaan wordt door een ongelovige. Immers, voor wie niet gelooft, is "God" een lege term. IJdel, dus. Gekwetst zijn is niet hetzelfde als recht hebben. Niet meer dan anderen, in ieder geval. In de 'grote guidelines' staat vast wel iets over niet oordelen over anderen en de andere wang toekeren. Als je het aan mij vraagt, overdrijf je, ja. 7 april 2015 bewerkt door Goonies Oosterhout 4
Aanbevolen berichten