Spring naar bijdragen

Gc Code Ipv Naam


ikke

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoe exporteer je de caches?
Met een GSAK macro of met de exporteerfunctie van gsak zelf?
Ik gebruik voor mijn 62s en 64s de "GarminExport" macro met onder het aanvinkvakje "Use Custom Cache Name" de optie "%name" en krijg dan de cachenaam idd te zien op de gps zoekfunctie.
Als je dat aanpast in bv "%code" krijg je op je gps als het goed is als eerste de GC code te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is zie je met de exporteerfunctie van gsak ook een vakje ongeveer halverwege net rechts van het midden met de titel "Waypoint name".
Waarschijnlijk staat daar bij jou nu "%name".
Als je daar "%code" van maakt zou ie met GC code op je gps moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de GPS zélf kun je het natuurlijk ook heel eenvoudig zelf wijzigen. Ik heb een Garmin Oregon 550 (maar in de andere series zal dat ook wel kunnen). Ga naar "Instellingen", vervolgens naar "Geocaches", dan naar de bovenste optie "Presentatie, lijst, stijl etc.) en dan bij d eerste optie "Geocachelijst". Daar staat nu "Namen weergeven", maar als je daar op drukt komt de keuze "Toon Codes". Als je daar op drukt krijg je in het vervolg keurig netjes de codes te zien i.p.v. de namen van de caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn Gps is het altijd goed geweest.

Dat soort dingen gebeurd mij alleen als ik via (bv) gsak er wat heen stuur.

Om maar niet te spreken over de honderden vliegvelden die ik er opeens bij heb dan.

:unsure:

Maar dat heb ik als het goed is weten te veranderen.

Maar ik zeg al, ik heb het pas, dus moet me overal nog in verdiepen.

Er is teveel mogelijk zeg maar.

:clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd de 'send waypoints to gps' functie. (tab GPS , SEND WAYPOINTS)

Als je eerst %CODE met erachter %NAME gebruikt krijg je op je GPS die ook in die volgorde te zien.

Afhankelijk van de mogelijkheden voor display op je gps kan het wel zijn dat de naam van de cache is afgekort , maar je weet iig om welke cache het gaat als je niet zeker bent van de nummer (die altijd eerst staat zoals onderstaande foto aangeeft)

 

 

 

376f47d5-22dc-4ba1-8c99-e6ff7bf10f22.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik probeer op bovenstaande manier de verkorte naam in mijn gps te zetten maar %slimme werkt niet wat moet ik dan hebben??

O is me gelukt met %Smartname !!

 

Een paar Gsak tages & codes

 

 

:offtopic: je zal maar 75125 geocaches en 58315 waypoints in je database hebben. Even langs de dokter: gevalletje Nederlandse verzameldrift?

 

376f47d5-22dc-4ba1-8c99-e6ff7bf10f22.jpg

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

:offtopic: je zal maar 75125 geocaches en 58315 waypoints in je database hebben. Even langs de dokter: gevalletje Nederlandse verzameldrift?

Gevalletje bemoeizucht?

 

Heb jij nog meer dan? Dat zou een aanwijzing kunnen zijn voor een sluimerende chronische verzamelwoede of zelfs de levensgevaarlijke kokerzucht :bag: !

 

Wij Nederlanders zijn verzot op verzamelen: iedere winkel-keten heeft wel een eigen zegeltje, voetbalplaatjes, gogo's, flippo's, tolletjes, knuffels, alle tankstations hebben eigen zegels, ....... We verzamelen spaarkaarten vol.....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik heb nu ongeveer 101.000 geocaches in mijn gsak database staan. Enige moment dat ik er last van heb is als ik een subsectie ervan naar een aparte database kopieer. Daar kan ik dan wel een kwartiertje voor uittrekken.

En tja, ik heb nu eenmaal graag dingen compleet...(ondanks dat ik weet dat ik 90% van die caches nooit zal vinden of zelfs beginnen te zoeken (sowieso is ongeveer de helft ervan al gearchiveerd))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....tja, ik heb nu eenmaal graag dingen compleet.....

Ja, dat is't. Het knaagt altijd aan je.....heb ik wel alle.....zijn ze wel up-to-date....had ik die PQ al geladen.....zal ik Kiribati of Kirgizië laden..... of misschien toch allebei.....heb ik nu toch te veel verwijderd.....had ik zonet niet meer caches.....

 

Een tijd geleden heb ik gewoon alles gedumpt en heb een 40km cirkel om 'home' getrokken en meer komt er niet in. Als we een keer verder weg gaan, dan laad ik die paar wel met de hand ( of maak ik dan een kleine PQ ).

 

 

Ps. Ik verwacht niet dat ik dat aantal ( die 10% ) ooit haal.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...