Spring naar bijdragen

Wil Je Betalen Voor Deelname Aan Een Cache


Sivota

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Volgens mij geef ik daar antwoord op.

Bij deze cache weet ik dat alle info omtrent inkom op de cachelisting stond bij het aanbieden voor review. Dus zal het de onoplettendheid van de reviewer zijn!? Alhoewel ik sterk mijn twijfels heb dat je daar kan overkijken!!! :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het plaatsen van dergelijke vragen op een forum leidt zelden of nooit tot een bevredigend antwoord omdat de reviewers zelden of nooit via het forum reageren op dergelijke vragen. Of dit terecht is of niet laat ik in het midden, want het is zoals het is.

 

Als je van mening bent dat een cache niet aan de richtlijnen voldoet plaats je gewoon een goed gemotiveerde Needs Archived. Misschien wordt de cache dan niet gearchiveerd, maar hij wordt in ieder geval wel weer even opnieuw bekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg als er een cache ligt op een terrein waar je voor moet betalen. Als het maar duidelijk aangegeven is op de pagina en ik daardoor niet voor niets ga. Wanneer ik niet de activiteit wil doen waarvoor betaald moet worden (toren beklimmen, dierentuin bzoeken etc), laat ik de cache gewoon liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caches waarvoor betaald moet worden mogen al heel lang niet meer. Wellicht dat de controle niet altijd even goed is en de eerlijkheid van de co is vast ook niet altijd even goed. Wat wel geldt is dat caches die er al liggen bij veranderende regels meestal mogen blijven liggen. Grandfathered zogezegd.

 

Onjuist. Betalen is gewoon toegestaan.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over caches waarbij men entreegeld moet betalen heb ik in 2011 eens een vraag gesteld aan GeoGuy, die daar ook antwoord op gaf destijds.

Volgens mij wordt er nog op dezelfde wijze gewerkt.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17546&hl= amersfoort&page=2

zie berichtje #29

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over caches waarbij men entreegeld moet betalen heb ik in 2011 eens een vraag gesteld aan GeoGuy, die daar ook antwoord op gaf destijds.

Volgens mij wordt er nog op dezelfde wijze gewerkt.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17546&hl= amersfoort&page=2

zie berichtje #29

Bij twijfel overleggen we van tevoren onderling, maar het standpunt van de reviewer die de cache initieel reviewed zal altijd automatisch het standpunt van alle Nederlandse reviewers worden.

Daarnaast heeft iedere cache eigenaar de optie om bezwaar aan te tekenen bij Groundspeak, als hij/zij het niet met die beslissing eens is.

 

Wanneer je dat standpunt van een Nederlandse/Belgische reviewer reeds op zak hebt en bezwaar aantekent (klinkt wel alsof we in een rechtbank zitten) zal je kunnen merken dat Groundspeak net hetzelfde standpunt inneemt, want zij gaan hun vrijwillige reviewers niet tegenspreken (zeggen ze letterlijk zelf). M.a.w. is bezwaar aantekenen bij appeals een beetje vechten tegen de bierkaai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij denken dat je ook niet tegen bierkaaien zou moeten willen vechten.

Alhoewel...er natuurlijk altijd geocachers zullen blijven die dat toch blijven doen.

 

Kop op! Trek de wandelschoenen aan en ga er lekker op uit. Er liggen vast nog voldoende leuke caches in de buurt, toch...?

 

Kikker

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sivota,

 

Ik ga je binnenkort pm sturen, alleen, niet vandaag. Druk...druk...druk...

 

We hebben een fors aantal vragen over Bandoeng. Man, man, man je raakt toch nooit uitgepraat over Bandoeng?

Maar het is vandaag een beetje te druk met andere activiteiten. Onze Scoutinggroep viert vandaag Nationale Scouting dag en daarbij zijn de Kikkers ook uitgenodigd :)

 

Wil jij me anders volgende week zelf even bellen?

 

Alvast bedankt en een mooi weekend. Wij hopen dat het niet gaat regenen.

 

Liefs

Kikker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij denken dat je ook niet tegen bierkaaien zou moeten willen vechten.

Alhoewel...er natuurlijk altijd geocachers zullen blijven die dat toch blijven doen.

 

Kop op! Trek de wandelschoenen aan en ga er lekker op uit. Er liggen vast nog voldoende leuke caches in de buurt, toch...?

 

Kikker

Het willen vechten tegen de bierkaai is misschien wat overdreven. Het is door de inconsequentie van de reviewers (voor de één wel, voor de andere niet) dat dit een beetje wordt in de hand gewerkt. Wanneer je - naar eigen mening - met een super idee op de proppen komt, wat zou resulteren in een leuke, aangename, leerrijke ervaring voor iedereen - in de vorm van een multi - en deze wordt afgeschoten door de reviewer(s), kan je (bijna) niet anders dan even te polsen bij Groundspeak zelf (via appeals). Daar zijn ze ook voor én daar maken de reviewers zich ook steeds sterk in: "Vang je bij ons bot, ga dan naar appeals." Wanneer je daar dan ook nog eens bot vangt omdat er inkom dient betaald te worden (7€ = inkom Wereldoorlog museum vzw) en een week later een geocache ziet verschijnen waarbij je 8€ dient te betalen om 570 trappen te doen in een toren - resulterende in een mooi uitzicht op de stad, verder niks - dan kan je jezelf de vraag stellen: "Waarom?"

 

  1. It suggests or requires that the finder go inside a business, interact with employees and/or purchase a product or service.

     

    Volgens deze richtlijn begrijp ik het perfect waarom de multi in een museum niet kan worden gepubliceerd. Je moet binnengaan en contact hebben met werknemers (mevrouw aan de balie) om een toegangsticket te kopen. Daarop heb ik me dan ook neergelegd bij hun beslissing.

    Maar voor die 570 trappen in de toren dien je net hetzelfde te doen en dan begint er ergens diep vanbinnen iets te borrelen. Niet onbegrijpelijk, toch?

     

    Desalniettemin zijn we er niet meer verder op ingegaan, maar het doet soms wel vragen de kop opsteken. En dan begrijp ik het antwoord van GeoGuy ook die begint met de woorden: "... dit is een beetje een grijze zone ...".

     

    Tenslotte zijn er nog andere geocaching websites - naast geocaching.com - waar je jouw creaties kan aanbieden die op GC voor één of andere reden niet mogelijk zijn. :thumbup:

     

    En zoals je zegt kan je misschien beter naar buiten gaan, geocaches zoeken, niks noemenswaardig meer neerleggen en je van al deze heisa niks aantrekken. Minder stress en meer plezier in het veld. :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...