Spring naar bijdragen

Wil Je Betalen Voor Deelname Aan Een Cache


Sivota

Aanbevolen berichten

Maar ja, iedereen beslist zelf hoe hij/zij zich vermaakt met het meest veelzijdige spelletje dat ik kan bedenken.

Na de ingreep van GS heb ik weer een nieuwe uitdaging: GC-codes uit mijn hoofd leren.

Ik ken er al een, GCG44G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

heb je het geld er niet voor (over) dan ga je toch gewoon niet?

 

wat een kolder, lijkt een beetje op: heb je het een beetje financieel zwaar, eet dan niet en sterf, zit je in de bijstand? stuur je kinderen niet naar school, zo zijn er nog wel meer dingen te vertolken waaruit het asociale van die "ga je toch niet" zin benadrukt

een geocache event is voor alle geocachers arm of rijk,

dat de organisatie er privé geld aan wil over houden is hun probleem, dat ze dat geld vanuit mijn privé vermogen willen afschrapen is mij probleem,

gister op het HCE2015 heb ik weer met eigen ogen kunnen aanschouwen dat het afpakken van 5 euro PP (voor een bijstand gezinnetje met 2 kid's is dat dus 20 euro!!! en die mogen van Triskelle niet komen) totaal onnodig was.

let wel, niemand hoeft een event te organiseren, dat word allemaal op vrijwillige basis gedaan

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo gedurende de jaren steeds meer de indruk dat de grotere events gewoon meedraaien in die geldmolen die GS in gang heeft gezet. GS is commercieel (niks mis mee, er zijn alternatieven) en waarom zouden de (grote) events dan niet meedoen met commercieel te zijn? Iedereen volgt dus klakkeloos de hebzucht van de Amerikaantjes. :oops:

Die grote events willen ook niet meer onderdoen voor elkaar en voor henzelf. Men organiseert (ooit ergens) het eerste event en dat bleek een succes te zijn qua opkomst. Automatisch denkt de organisatie dan: "Oké ... volgend jaar meer en beter!" Daar komt nog eens bovenop dat ze gesponsord worden door GS. Dus volgens mij is het dan ijveren om ervoor te zorgen dat ze zeker en vast de steun krijgen van de Amerikaantjes. :hug:

 

Jammer genoeg gaat dit ook ten koste van vele andere zaken. Zo is een event bedoeld om met hobbygenoten samen te komen en te praten over hun hobby. Gelukkig zijn er nog geocachers die dit ook zo zien, maar de meerderheid gaat naar een (groot) event, betaald gedwee de som die wordt gevraagd, laat de gps opladen met honderden geocaches en weg zijn ze. Wat heeft dit dan nog met een event te maken??? Vraag ik me dan af. Erop uittrekken kan je elke dag en heb je geen "event" voor nodig.

Ook de commercie mag zeker niet vergeten worden op die grote events. Hoe meer kraampjes met geocachespullen, hoe meer vreugd. Maar ook daarvoor heb je geen event nodig. Je kan rustig van thuis uit een bestelling online plaatsen en je hebt ook je materiaal.

 

Ik heb ook het gevoel dat die grote events (Mega, Giga) gewoon wedijveren tegen elkaar. Ze willen de grootste zijn, de belangrijkste, diegenen die het meeste volk trekken, enz. Waarom??? Om op een goed blaadje te staan bij de Amerikaantjes? Wie zal het zeggen?

 

Gelukkig zijn er nog de eventjes die niet meedoen met deze gedachtegang en die lekker hun ding doen. Kleinschalig, gratis, geen honderden caches waardoor je de eventlocatie gaat verlaten, enz. Gewoon lekker gezellig samen zijn. Praten over koetjes en kalfjes. Contacten leggen. :thumbup: Persoonlijk denk ik (ik zeg duidelijk persoonlijk) dat dit nog de aangenaamste eventjes zijn.

Als ik me niet vergis heb ik ooit eens iets zien voorbij komen waarbij een event werd georganiseerd waarbij geocachers konden samenkomen, lekker gezellig praten, niks hoefden te betalen en tóch nog een tasje soep erbovenop kregen? Ging dit niet door onder de luifel van een geel busje? Of heb ik dit verkeerd voor? Kijk ... dit zijn bijeenkomsten (events) waar een mens nog eens plezier kan aan beleven en waar men iets aan heeft. :clap:

 

Maar iedere zijn ding natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bijstand gezin kan ook naar een gratis event komen een voorbeeld daarvan kan o.a. GC5KZFW zijn. Een dag die start met koffie, thee of limonade, frisse buitenlucht, vast en zeker en hoop plezier onderweg, koek en soep en een kleinigheidje na afloop.

 

Dat bijstandsgezinnetje komt huis wel in Den Helder. Dat is een kwestie van carpoolen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rare veronderstelling snoopy and woodstock,

wie weet worden er wel gratis events georganiseerd door mensen die maar net rond kunnen komen, dat weet jij niet dat weet ik niet

maar houd dat in dat bijstandsgezinnen dan van jou maar niet naar een ander event mogen komen om de zakken van de organisatie te vullen? terwijl dat ze die 20 euro zelf heel hard nodig hebben om te overleven?

ik sta steeds meer me te verbazen over de hypocritische die sommige mensen hier op het forum hebben, inlevingsvermogen van een buidelrat

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny: Volgend ons heeft Kikker juist niet het inlevingsvermogen van een buidelrat maar toch meer het inlevingsvermogen van een Kikker.

 

Snoopy en Woodstock:

Over je onderschrift: Wat we zien wordt grotendeels bepaald naar wat we zoeken

 

Gisteren zijn wij bij het HCE geweest in Hoorn. Een leuke dag. We zijn er geweest, om onder andere eens kennis te maken met Barny. Wij hoefden hem niet te zoeken, want hij vond ons al. We zijn ook al, hoe gezellig kan het zijn, saampjes op de foto geweest. Die foto's zijn echt superleuk geworden, toch Barny?

 

Jippie: Kikker heeft Barny ein-de-lijk gesproken :)

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blutch: Dat is nog eens een conclusie of een mooie vraag: Is het nu arme Kikker of arme Barny???

 

Barny: Thanks for that special moment :thumbup:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ant,

 

Kikker heeft dit weekend frans gehad van een echte franse leraar:
het enige passende antwoord op je vraag is: non!

Succes met het puzzelen van die enorme moeilijke puzzel! Je kan natuurlijk ook gewoon een leuke lange Multi uitzoeken.

 

De stroopwafels met koffie je weet wel, die oer-hollandse gelderse gewoonte bij het aanvangen van een cache, is zelfs tot

Noord Holland door gedrongen.

Zong Rowan Heze, (sorry de accent EQ ontbreekt) niet de kraker: het is een kwestie van geduld......

 

Kikker

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...