Spring naar bijdragen

De Sulligste Zin In Logjes


antarctica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wie heeft het over ergeren?

Het zijn constateringen.

En elke cache, hoe mooi ook, kan een TFTC log krijgen; en dat is een sukkelige log (bij een mooie cache).

Daar gaat dit draadje over.

Over sukkelige regeltjes in logjes.

Brouwertjes, ik weet helemaal niet of jij zelf caches hebt (ik ga namelijk niet ieders logjes lezen of profiel doorspitten) maar zo ja, heb je nog nooit een TFTC of een ander sullig soort logje gehad?

Niet liegen :-)

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk zelf dat het toch ook wel redelijk vaak aan de cacher zelf kan leggen, Het vinden van een geocache vind ik nog steeds erg leuk, maar als professioneel autist heb ik helemaal niets met loggen.
Overigens ook niet met grids, FTF's of banners, en zo zie je maar dat elk nadeel ook weer zijn voordeel heeft.;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk zelf dat het toch ook wel redelijk vaak aan de cacher zelf kan leggen, Het vinden van een geocache vind ik nog steeds erg leuk, maar als professioneel autist heb ik helemaal niets met loggen.

Overigens ook niet met grids, FTF's of banners, en zo zie je maar dat elk nadeel ook weer zijn voordeel heeft.;-)

 

Een behoorlijk sociale volzin voor een professioneel autist.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zeg of schrijf is voor 99% anticiperend op wat mensen van mij zouden verwachten dat ik zou zeggen of schrijven. Ik vraag elke maandagochtend aan mijn collega's hoe hun weekend was, maar alleen omdat dat van mij wordt verwacht, het interesseert mij namelijk helemaal geen ene pepernoot. In mijn geval is het misschien zelfs wel zo, dat een TFTC oprechter kan zijn dat een log die ik schrijf om maar aan bepaalde verwachtingen te voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het over mijn geval als ik een "TFTC" zou schrijven, niet gelijk generaliseren Antartica ;-)

Niet iedereen is een autist en zou dus wellicht in staat moeten zijn om een fatsoenlijke log te kunnen schrijven.

Waar het mij om ging is dat het bij een "TFTC" altijd maar zou moeten gaan om een slechte cache, maar dat soms iemand zijn persoonlijkheid, dit gewoon niet toestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal duidelijk, Tammo, was ook een flauwe conclusie.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in staat is een lange fraaie log te schrijven.

Maar ik ben dit draadje gestart omdat sommige loggers er wel erg weinig van maken, waaronder dit TFTC.

En dit soort sukkelige logjes, maar ook ander soortige sukkelige logjes kom ik te vaak tegen (niet alleen bij mijn eigen caches).

En ik was eigenlijk wel benieuwd wat anderen nou als sukkelig ervaren.

Vandaar dit draadje.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deels ben ik het wel eens met de hypothese dat een log wat zegt over de cache. En ook weer niet.

Lekker vaag, ik ga proberen het te verduidelijken.

 

Mijn cache Even op adem komen ligt werkelijk op een prachtige plek. Vind ik dan. Toch krijg ook ik diverse "bedankt aan alle leggers/tftc" logjes. Hebben de bezoekers dan de pracht van de plek niet gezien? Zou kunnen. Of ze zijn gewoon niet zo onder de indruk als ik. Wie weet wonen ze zelf onder aan een berg naast een spectaculaire waterval en is "mijn" Dommelbruggetje maar gewoontjes in hun ogen. Wie weet hebben ze gisteren Jumanji gedaan en zijn ze totaal "leeggelogd". Misschien hebben ze hoofdpijn, een zieke in de familie, zijn ze chagrijnig, druk of alles tegelijk. Misschien beseffen ze niet dat een langer log op prijs wordt gesteld. Misschien hebben ze net nú een dringend telefoontje gekregen tijdens het loggen en toen maar snel wat ingerammeld.

 

Kortom: je kunt een tftc log als negatief oppakken, als een belediging zelfs, maar je kunt toch niet in het hoofd van de logger kijken? En om nou andere logs van deze persoon dan te gaan nalezen, nee dan doe ik liever wat leuks. Cachen bijvoorbeeld en zelf leuke logs schrijven.

 

Aan de andere kant kun je ook een writersblock oplopen door té veel schoonheid op 1 dag, zoals ik laatst in Malden mocht ervaren. Daar ben ik uitsluitend adembenemende kunststukjes tegen gekomen. Op en top genieten, maar ik was op een gegeven moment door mijn superlatieven heen.

 

Ik schrijf trouwens bij iedere cache een apart logje, ook bij een trail van 50. Maar het lukt me niet altijd om er echt wat moois van te maken.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, ik vind dat privéproblemen een sukkelig logje niet rechtvaardigen.

Als iemand hoofdpijn heeft, een ongestelde hond of een loopse vrouw, dan gaat hij niet cachen.

En als hij het te druk heeft, dan ook niet.

 

Maar ik begrijp heel goed dat wanneer hij de hele dag op stap is geweest om kokers als eerste te vinden, dat hij dan niet meer de puf heeft om leuke logjes te schrijven. En misschien weet hij niet meer welke koker waar lag.

Het hoeven geen ellenlange verhalen te zijn, maar er is voor mij een benedengrens. "FTF, logt volgt waarschijnlijk niet" is soms iets eerlijker.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, jij hebt nu zelf "verzuimd" een vraag van mij te beantwoorden: wat maakt een note anders dan een foundmelding die later wordt aangepast? Daar ben ik echt nieuwsgierig naar.

 

By the way:

Ik ga graag cachen als ik hoofdpijn heb.

Of als ik eigenlijk te druk ben.

Of als ik andere problemen heb. Misschien JUIST DAN.

Cachen is namelijk voor mij ONTSPANNING en even loskomen van alle andere dingen.

Ik vind loggen ook ontspannend, maar dat geldt zeker niet voor iedereen. Je klinkt bijna alsof iemand niet "mag" cachen als hij/zij geen aandacht kan of wil besteden aan het loggen. Zo wordt het haast een logvoorwaarde (en dat mag niet ;-) ).

 

Ja natuurlijk zijn er mensen die het uit luiheid zo doen. Maar misschien wel minder dan je denkt. Ik denk: je kunt je ook focussen op de paar juweeltjes die je krijgt ipv op de teleurstellingen. Dat geldt voor cachen en ook voor de ontvangen logs.

Vind ik dan ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...