Spring naar bijdragen

Slowcachers Uit De Kast!


Team Aragorn

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Brouwer, een laatste reactie, omdat je het zo leuk vindt negatief te reageren.
Ik zit niet het grootste deel van de dag op het forum, maar heb wel vaak een aantal draadjes open staan wanneer ik op de fiets stap. En wanneer mijn echtgenote nog op de computer haar dingen doet terwijl ik reeds een boek aan het lezen ben, dan staan ook nog draadjes open tot de volgende ochtend. Dus oordelen op basis van vooroordelen.

Nee, ik lees lang niet alle bijdragen, ook niet van de cacher die fysiek niet in staat is om dagelijks zijn gevonden caches te loggen en daarom zo'n achterstand heeft opgebouwd. Flauwekul.
Niet kunnen omgaan met kritiek? Dat is nieuw voor mij.

Brouwer, ik begrijp je wel. Ik hou van multi's af en toe, maar ik heb meer hobby's. En jij hebt één grote hobby, goudjagen. En dan is het heel vervelend dat zo'n Veluwse boer probeert jou met de neus op de feiten te drukken. En dan ga je zitten zemelen over cijferslotjes, terwijl ik een vraag stel en met een fatsoenlijk antwoord misschien wel iets kan doen. Om maar een voorbeeld te noemen.

De boog kan niet altijd gespannen zijn, maar bij jou blijkbaar wel. Ontspan en zie dat de pijl zijn doel mist. Gooi eens een boemerang.

Mijn ervaring is dat jij het laatste woord wilt hebben, dus ga je gang.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

brouwertjes, ik heb een dergelijke discussie bij het collega forum een paar huizen verderop gezien. Ik was wel verbaasd, je kunt fysiek 700 caches vinden, maar niet loggen.... Hoe kom je bij die caches vraag ik me dan af, fysiek zittend in een auto? Of op een fiets?

 

Ik zelf zou na 5 á 600 keer "log volgt" geschreven te hebben eens achter mijn oren krabben en overstappen op TFTC, dat is nog korter ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het etiquette-draadje en dit draadje lopen een beetje in elkaar over.
In beide wordt gediscussieerd over FTF, puntjes en slowcachen. Ik ga maar even verder in dit topic.

 

Een kennis van mij heeft dit jaar reeds xx keer eremetaal gehaald en staat daarmee landelijk op plaats yy. Hij vindt zichzelf een goudjager, is daar eerlijk in. Dus mag ik hem een goudjager noemen.

Een andere bekende van mij komt er eerlijk voor uit dat hij zoveel mogelijke puntjes wil scoren en kiest daar graag trails voor uit. Het aardige is dan weer, dat hij zo´n trail per fiets kan doen, maar kiest voor een wandeling. Twintig of dertig km, dat maakt hem niet uit. Puntjesverzamelaar en slowcacher, een mengvorm.

En dat brengt mij bij de definitie van een slowcacher. De tijd nemen voor een cache en genieten zijn rekbare begrippen. Zo ken ik iemand die vrij traag een boom in klimt. Een definitie is er niet, een nieuw hokje is niet nodig. Hooguit kan ik mijzelf een slowcacher voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat brengt mij bij de definitie van een slowcacher. De tijd nemen voor een cache en genieten zijn rekbare begrippen. Zo ken ik iemand die vrij traag een boom in klimt. Een definitie is er niet, een nieuw hokje is niet nodig. Hooguit kan ik mijzelf een slowcacher voelen.

Boomklimmen heeft sowieso niet veel met geocaching van doen. Het heeft meer te maken met de uitdaging en de adrenalinevorming die het klimmen met zich mee brengt. Dat je dan als beloning het logboekje in een petling mag beschrijven is een bijkomend gebeuren.

 

De tijd nemen is ook een betrekkelijk begrip. Vandaag een schitterende wandeling door de mooie bossen van de Eifel gemaakt. 12 km over geaccidenteerd terrein met alleen maar rust om je heen. Niemand tegengekomen. Onderweg in alle rust en genietend van elke meter 22 caches gelogd. Een trailtje in optima forma. Verwerpelijk voor sommigen, genieten voor ons! Dus ook wij voelden ons vandaag slowcachers, maar toch anders dan jij.... Wat moet een mens met zo'n definitie.... Ik kan er helemaal niets mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...