Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Team Aragorn

Slowcachers Uit De Kast!

Question

In het Etiquette-draadje, en op andere plaatsen, heb ik gelezen dat er meer mensen zijn net als ik: vroeger fanatiek op jacht naar puntjes en FTFs en nu bekeerd tot het pure genieten: slowcaching.

Als ik soms logs lees van cachers die op pad gaan om per dag (bijv.) 100 founds te scoren, bij nacht en ontij in de auto stappen om ergens een FTF te pakken dan denk ik soms: Jammer, je miste zo wel het beste en mooiste dat geocaching te bieden heeft!

Mijn mening natuurlijk. Maar in gc.com land worden de logpagina's gedomineerd door de mensen met (tien)duizenden founds en de cachelijsten door simpele tradi's. Dat is wat nieuwkomers vaak het eerst tegenkomen, en waardoor hun beeld van de hobby grotendeels bepaald wordt. Waar blijft het tegengeluid van de slowcachers?

Daarom dus dit nieuwe draadje.

Ideeën gevraagd om het slowcachen bij zoveel mogelijk cachers onder de aandacht te brengen: zodat de caches die ideaal zijn voor slowcachen, meer gedaan zullen worden - en daarmee nieuwe leggers inspireren.

Zo om te beginnen zie ik twee manieren:

- wie zich slowcacher voelt, draagt dat zoveel mogelijk uit. 'De slowcacher' kiest caches uit die staan voor puur genieten en laat dat in de logs blijken. Misschien met verwijzingen naar andere caches in de buurt die hetzelfde gevoel opriepen?

- wie een cache gelegd heeft die tot slowcachen uitnodigt, laat dat in de cachebeschrijving weten. Misschien ook met tips voor andere slowcaches in de buurt.

Er is vast wel meer te verzinnen. Dit is tenslotte een aanzetje voor discussie!

• Upvote 1

Recommended Posts

• 0

Ter gelegenheid van de Olympische Winterspelen heeft Google dagelijks een andere filmpje.

Vandaag https://www.google.nl/webhp?hl=nl&dcr=0&ictx=2&sa=X&ved=0ahUKEwjDz7CL8q_ZAhWpIMAKHd4bDH0QPQgD

Dat doet me wel erg denken aan de verschillen binnen het geocachen.
Sommigen noemen zich slowcachers, andere puntjesjagers, weer andere podiumgasten ... en zo kunnen nog wel wat analogieën bedenken.

• 0

Niet echt een oplossing voor je, maar wel even wat statistiek / confirmation bias informatie.

Stel er komen twee treinen op het station aan. Een bom vol 990 passagiers en de andere zo goed als leeg: 10 passagiers. Tijdens een enquête op het station zal  99% van de ondervraagde antwoorden dat ze in een overvolle trein zaten. Terwijl slechts 50% van de treinen vol was.

Zo is het ook met slow cachers. Een slowcacher vind een (1) cache. Een fastcacher vind er 99. Dat betekend dat 99% van de logjes van fastcachers komen, terwijl zij slechts 50% van de cachers uitmaken.

Tc

• 0
5 uur geleden zei technetium:

Een slowcacher vind een (1) cache. Een fastcacher vind er 99. Dat betekend dat 99% van de logjes van fastcachers komen, terwijl zij slechts 50% van de cachers uitmaken.

Of je wint de loterij, of je verliest hem. Kans is dus 50%.

Qua logomvang is de bijdrage van die %1 minstens gelijk aan die 99% tezamen.

• Like 1