Askikker Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 Ik heb ondervonden dat veel mensen het uitermate onprettig vinden om een stash in een speeltuin te zoeken. Zelf ga ik al pertinent nooit een speeltuin in; ik voel me daar bepaald niet op mn gemak, en als volwassen man ben je natuurlijk al meteen verdacht als je tussen de kinderen loopt te snuffelen. Zou het niet erg handig zijn als groundspeak een ''speeltuin icoontje'' ontwikkeld (bv een simpel icoontje van een wip), zodat iedereen die daar niet wil zijn die cache gewoon meteen al voorbij kan laten gaan? Er is ten slotte ook al een voortuin icoontje, omdat hele groepen dat bij voorbaat ook niet willen doen.
front-nl Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 denk dat voortuin typisch nederlands probleem is. En speeltuintjes zie ik als nachtcaches nog geen probleem mee gehad
Odlaniger Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 Plaats nooit een cache in een speeltuin (of schoolplein)!!!
jefmen Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 Stond er niet in de richtlijnen dat het niet was toegestaan?
regenboog2 Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 Ik ben geen man, maar ik vind het ook vervelend om lang rond te hangen in een speeltuin. Hoeft niet per se voor een cache te zijn, heb ook een keer moeilijk te vinden informatie moeten zoeken (kleine lettertjes op een speeltuig).
Odlaniger Geplaatst 3 augustus 2014 Geplaatst 3 augustus 2014 Geocachen is al een aantal keren negatief in het nieuws geweest. Personen die zich verdacht ophouden bij een brievenbus of op een eilandje. Resultaat van een overdosis aan caches of wat daar voor moet doorgaan. Het plaatsen van een geocache is een serieuze zaak. Bezint eer ge begint.
Askikker Geplaatst 3 augustus 2014 Auteur Geplaatst 3 augustus 2014 Ik vind zelf voortuincaches dan weer helemaal super (vaak gratis koffie of drankje en geogeklets met de legger; echt altijd leuk!), mits een duidelijke hint naar huisnummer of een geosticker o.i.d. aanwezig is.. Had inderdaad nog niet eens gedacht aan aanwijzingen voor een Multi die in een speeltuin liggen. Heb ook wel eens een Multi verkeerd berekend, en kwam daardoor in een voortuin met een beeld dat volstrekt voldeed aan de hint. Maar t was wel de verkeerde voortuin; sterker; de stash lag helemaal niet in een voortuin, maar ik stond wel in iemand zn voortuin alles af te speuren, en leg dat dan maar es uit. Dat was natuurlijk een incident, maar moedwillig in een speeltuin of voortuin gelegde caches moet je volgens mij maar beter altijd aangeven......
merrlin Geplaatst 4 augustus 2014 Geplaatst 4 augustus 2014 We leven in een tijd waarin volwassenen die in een omgeving waar kinderen spelen verkeren verdacht zijn. Als die volwassenen ook nog eens manlijk zijn en druk gaan zoeken naar iets, is dat voldoende om op zijn minst argwaan te wekken maar vaak is het flink wat meer en breekt er paniek uit. Zelfs wanneer ik met mijn dochter van 3,5 onderweg ben, heb ik nog regelmatig het gevoel dat mensen me aankijken met een 'klopt dat wel' blik. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat wij in struiken zochten en vrouwen op de fiets binnen enkele minuten vier, vijf, zes keer langsfietsten, daarbij de blik voortdurend op ons gericht. Ook bij het verlaten van een bosperceel komt het regelmatig voor dat voorbijgangers me bekijken alsof ik op zijn minst verdacht handel, maar in feite al veroordeeld ben voor de meest gruwelijke misdrijven. Wat mij betreft dan ook heel graag geen caches op speelplekken. De kans dat ze geript worden is ook nog eens groot, want spelende kinderen willen ook best spelen met een cache.
ikke Geplaatst 4 augustus 2014 Geplaatst 4 augustus 2014 100 % mee eens. Absoluut DE plek om een Cache NIET te leggen ! (nog afgezien van het feit dat het overdag haast onmogelijk is om die ongemerkt te loggen.)
JackHoe Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Angst is een slechte raadgever. Algemene uitspraken zijn bijna altijd niet op alle situaties van toepassing. Als je je door angst laat leiden kun je straks nergens meer een cache leggen. Gebruik gewoon je gezonde verstand en wees creatief. Hoe moet het als je als volwassene je niet eens normaal menselijk mag gedragen en niet aan leeftijddiscriminatie doet bij het geven van aandacht? Ja, de (sociale?) media doet wat dat betreft goed werk.......,
Djoekster Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Tja, ik ga vaak cachen met mijn kids van 2,5 5 en bijna 7 en als er een speeltuincache is prima mits het niet te gek is. ook ik zie regelmatig van die blikken als ik een bos met ze kom uitgelopen maar daar trek ik mij niets van aan. Het voordeel van een vooroordeel is dat je er niet bij hoeft na te denken. ( Loesje ) en inderdaad, met dank aan alle media aandacht, nog even en er wordt weer heksenjachttijd en kan je niet eens normaal met je gezinnetje leuke dingen doen.
Bloodwoosj Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Zonder hond val je op als je rondstruint op een honden uitlaat terrein.Zonder kinderen val je op als je rondstruint in een speeltuin.En als je er niet woont val je op als je rondstruint in andermans voortuin. Ik snap het verband tussen "de" (sociale) media en menselijk gedrag in dezen niet helemaal?
JackHoe Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Ik snap het verband tussen "de" (sociale) media en menselijk gedrag in dezen niet helemaal? De media zaait angst omdat het meeste kijk-/luister-/lees-cijfers oplevert. De sociale media zegt het voort ..... Mensen worden dus hierdoor bang om normaal te doen!
Bloodwoosj Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Huh? Het is dus eigenlijk best normaal om door andermans voortuin te lopen? Of als niet hondenbezitter ieder hoekje van het draf en kakveldje besnuffelen? Maar het is ons door sociale media aangepraat dat dat niet normaal is? Ik volg hem echt even niet meer. Zal wel aan mij liggen. Ik voelde me in ieder geval ook al niet op mijn gemak op dat soort plaatsen toen er nog geen sociale media waren en ik kan me ook niet herinneren dat ik me dat door de krant of tv heb laten aanpraten. Het kan natuurlijk goed zijn dat de brainwash-operatie zo goed gelukt is dat mijn onderbewuste dat compleet verdrongen heeft. 1
ikke Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Tja, ik ga vaak cachen met mijn kids van 2,5 5 en bijna 7 en als er een speeltuincache is prima mits het niet te gek is. ook ik zie regelmatig van die blikken als ik een bos met ze kom uitgelopen maar daar trek ik mij niets van aan. Het voordeel van een vooroordeel is dat je er niet bij hoeft na te denken. ( Loesje ) en inderdaad, met dank aan alle media aandacht, nog even en er wordt weer heksenjachttijd en kan je niet eens normaal met je gezinnetje leuke dingen doen. Er zit natuurlijk een verschil tussen of jij met je kids op de speeltuin bent of ik daar als 'man' alleen loop tussen de kids. Misschien zien sommigen dit niet zo, maar geloof me het is wel zo !
Aanbevolen berichten