Spring naar bijdragen

100Ste Cache


Anavliss

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn vriend en ik zijn bijna toe aan cache nummer 100. Nu wilden we hier een speciale cache voor vinden.

We hebben gehoord van een cacher dat er een aantal caches zijn die alleen mag doen bij een special getal.

Is er iemand hiervan op de hoogte? En Welke zijn dat?

 

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, zoiets bestaat.

Over het algemeen zijn het nog uitsluitend zogenaamde Challenge-caches die aanvullende logvoorwaarden mogen hebben.

De naam "Challenge" moet dan in de titel staan en de cache moet gelist zijn als mystery.

Een voorbeeld van een dergelijke cache waar jij op doelt is "het afgeronde cacheke" bij Antwerpen in de buurt: http://coord.info/GC2QQ6D (premium member only trouwens)
Dit afgeronde cacheke mag je alleen doen als 100e, of 200e of 300e cache enzovoorts.

In Duitsland bestaat iets soortgelijks dat zelfs een naam heeft: Schnapszahlcache (meestal iets met 1111 of 2222 enz. dat met het gekkengetal 11 te maken heeft).

In Nederland is er beslist een soortgelijke challenge te vinden, ik ken er geen, maar er is beslist een forumlid die er wel een kent.

Mijn persoonlijke ervaring is dat challenges meestal idd "speciale" caches zijn maar dat ik de cache an sich ervaar als een enorme afknapper tegenover de uitdaging die er tegenover staat.

Derhalve zoek ik mijn eigen uitdagingen en sla ik de challenges 99 van de 100 keer over.


Nog een aanvulling, die ik net op wikipedia lees.

Schnapszahl heeft ook een nederlandse entry (weliswaar uit het engels): repdigit (van repeating digit, dus zich herhalend cijfer)


Tsja, en zo wordt ieder getal wel bijzonder.

En het eerste getal dat niet bijzonder is, is juist daarom wel weer bijzonder.

Kortom, "what's in a number" zou de wiskundeknobbel in de familie Shakespeare zeggen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zit ik me ineens iets te bedenken bij dij ronde getallen chalenges.

 

Ik zie regelmatig dat iemand alvast een challenge logt terwijl hij nog niet aan de voorwaarden voldoet (dus enkel in het boekje) en dat ook aangeeft op de pagina. Bijv. als je in de buurt bent en weet dat je binnenkort aan de vorowaarden voldoet. Dit wordt ook algemeen geacpeteerd.

 

Stel nu, ik kom in de buurt van zo'n rond getal challenge, ik schrijf mijn naam er in maar omdat het cache 2367 is log ik hem niet online. Ik wacht daarmee tot het mijn 2400ste wordt. Dan zou dat toch ook kunnen/mogen?

Vooral omdat naam in logboekje staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mac, die, koker in een hek, aanfluiting in het berichtje die boven jou staat, is men heel duidelijk daarover.

Er staat namelijk: Deze cache mag je alleen gaan loggen als het gevonden aantal caches op het moment van loggen een mooi rond getal is dat eindigt op minimaal 2 nullen.

Raar dat mensen die dat niet hebben maar wel de cache fysiek op een juiste manier hebben gelogd hun log word gewist, en mensen die de cache niet gevonden hebben "met toestemming van de eigenaar" wel mogen loggen, rare geocache gedachten houden vele prutsers er op na

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MacDD, zullen we dan maar allemaal alvast die challengecache gaan loggen? Vroeg of laat is je aantal gevonden caches een rond getal.

 

Zonder gekkigheid: ik ben het met Barny eens, je moet je niet in allerlei bochten gaan wringen om per se dat puntje van de kaart af te krijgen. Als je niet aan de vereiste van de challenge voldoet, mag je 'm niet loggen. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel nu, ik kom in de buurt van zo'n rond getal challenge, ik schrijf mijn naam er in maar omdat het cache 2367 is log ik hem niet online. Ik wacht daarmee tot het mijn 2400ste wordt. Dan zou dat toch ook kunnen/mogen?

Vooral omdat naam in logboekje staat.

 

Maar bij je naam zet je ook de datum en tijd, neem ik aan? Op dat moment was het je 2367e found, dus voldoe je niet aan de voorwaarden, theoretisch gesproken. De datum/tijd in het boekje en online log horen overeen te komen. Ik ken zelfs een verhaal van iemand die alleen om de witte vlakjes weg te halen bij de statistieken, zijn logjes voorzag van een datum in de toekomst. Tja... echt waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...