Heracross Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Nav een ander draadje (Etrex 30) heb ik het één en ander uitgezocht. Dit is dus ook interressant voor niet Etrex30 gebruikers. Vandaar dit draadje met een andere titel) Ik heb even zitten prutsen op een Dakota 20 en getest met deze cache: http://coord.info/GC3G0KH Dit werkt erg goed: http://www.rchnet.ch/spoilertool/ Voorwaarde: de spoilerfoto's hebben in de naam "spoiler" En dan zie je snel genoeg hoe het ook handmatig kan dat gaat namelijk zo: Er is op de GPS een map "Garmin" (duh) Daarin komt een map "GeocachePhotos" stel dat je nu spoilerfotos voor cache GC12345 wilt hebben. dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5 dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5\4 dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5\4\GC12345 Hier kun je de JPG bestanden plaatsen Als je nu de "Cache beschrijving" oproept dan komt daar een knopje "Toon Foto's" zoiets: In de eerder benoemde map kun je dus ook foto's plaatsen (en gebruiken) die niet "spoiler1.jpg" oid heten.
vuursteentjes Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 heb zelf sinds kort de ertex 30 dus dan ook gaan puzzellen om dit voor elkaar te krijgen!! dank
thex Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Heracross: kun je me ook vertellen waar de 2 subdirectories 4 en 5 toe dienen ?
heideroosje Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 (bewerkt) Het zijn de laatse twee cijfers van de betreffende cache GC12345. Het zal nodig zijn om de foto's terug te vinden? Ik gebruik zelf JAVAWA-tools. Op http://www.javawa.nl/cachefotos.html staat eventueel nog het één en ander (is wel weer een andere site dan Heracross aangeeft). 2 mei 2014 bewerkt door heideroosje
Heracross Geplaatst 2 mei 2014 Auteur Geplaatst 2 mei 2014 Heracross: kun je me ook vertellen waar de 2 subdirectories 4 en 5 toe dienen ? Zoals Heidroosje als zegt... Als de cache dus GCABCDE heet dan heet de map: \Garmin\GeocachePhotos\E\D\GCABCDE Vraag me niet waarom, maar dat is zo "by design"
Dagwacht Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 (bewerkt) Wel een beetje omslachtig, maar het werkt. Ik had het ook geprobeerd op de SD-kaart, maar toen lukte het niet. Heracross, bedankt. 2 mei 2014 bewerkt door Dagwacht
ML1 Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Mocht je gebruik maken van GSAK dan zou je ook eens naar de macro SendImagestoGarmin.gsk kunnen kijken. Om ook de images van fotocaches naar je GPS te sturen moet je wel wat stoeien maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, kun je ook die paperless doen.
Van Stolk Geplaatst 4 mei 2014 Geplaatst 4 mei 2014 (bewerkt) Even het één en ander handmatig geprobeerd. Maar ik heb geen enkel resultaat. (de bovenstaande cache als voorbeeld, deze kent geen spoiler foto's) Werk dit in alle software versie's? 4 mei 2014 bewerkt door Van Stolk
roewin Geplaatst 4 mei 2014 Geplaatst 4 mei 2014 (bewerkt) Wat voor mij goed werkt is MyGeocachingManager (http://mgmgeo.free.fr/en/downloads.php) Haalt foto's op van geselecteerde caches en maakt betreffende mappen aan. Deze kunnen dan gekopieerd worden naar de gps. Ik heb het programma ook op de sd-kaart staan van mijn oregon 600. Wanneer ik de gps dan ergens anders aan een pc hang, kan ik het progje opstarten en zo de benodigde foto's ophalen. 4 mei 2014 bewerkt door roewin
Lighthouse777 Geplaatst 4 mei 2014 Geplaatst 4 mei 2014 Kun je hiermee ook zien welke foto bij welke cache hoort?En haalt het ook foto's op van bijv. een fotomulti? En kunnen die dan richting je garmin?Want met dat andere programma krijg ik de foto's wel op mijn oregon 300, maar daar kan ik dus niet zien bij welke cache ze horen.Ik weet dat dat bij andere versies wel kan, weet ook niet waarom dat op de 300 niet lukt.Maar goed, ben al blij dat ik de optie heb om ze dan op een oude foon te zetten, wat ook prima werkt.
vuursteentjes Geplaatst 4 mei 2014 Geplaatst 4 mei 2014 als je dan van iedere cache dat apart moet invoeren ben je wel ff bezig. gebeurt zo iets niet als je van de site zegt versturen naar gps?? of moet het dan via een pocket query?
Heracross Geplaatst 5 mei 2014 Auteur Geplaatst 5 mei 2014 als je dan van iedere cache dat apart moet invoeren ben je wel ff bezig. gebeurt zo iets niet als je van de site zegt versturen naar gps?? of moet het dan via een pocket query? Daarom staan er in dit draadje dan ook al twee tooltjes en een GSAK-macro genoemd
Aanbevolen berichten