Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Wat eigenaardig dat jullie ook zonder Vlindertje hier altijd maar weer over de afmetingen bezig blijven. De toevoegde waarde bovenop de afmetingen van een cache lijkt me een veel belangrijker en interessanter onderwerp.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

De keuze tussen een beschimmelde munitiekist en een schoon/droog kokertje is niet moeilijk.

Het allerleukste vind ik toch om op een mooie plaats een small of regular cache aan te treffen. Stiekem vind ik het toch wel leuk als er een coin of TB in kan. De plaats, wandeling of fietstocht draagt ook zeker bij aan een positief gevoel.

Geplaatst

Verklaar je eens nader Diederikus. Wat zou de toegevoegde waarde kunnen zijn?

BTW waarom zouden ongevleugelde geocachers sorry cachers, geen mening over de cachegrootte kunnen hebben? Voor alle duidelijkheid, ook ik vind een grotere doos leuker maar keur iets kleins niet bij voorbaat af enkel en alleen omdat het klein is. Anders is het als het om een zelf gelegde cache gaat. Dan zie ik een micro als een zwaktebod, iets wat niet aan mijn eigen standaard voldoet.

Geplaatst (bewerkt)

Jarenlang heeft Vlindertje hier de discussies gegijzeld door zijn gedram over de afmetingen van de cache. Je kon hier geen restaurant beginnen of je eindigde bij de lofzang op de ammobox. Nu hij hier niet meer schrijft verbaast het mij dat de discussies zo weinig veranderd zijn. Het gaat nog steeds over de afmetingen van de ammobox. In dit draadje mag je kiezen tussen een koker en een vervuilde ammobox. Alsof je mag kiezen tussen een klapsigaar en gebruikte kauwgom.

De kwaliteit van een cache lijkt mij zoveel meer te betreffen dan alleen maar de afmetingen van de cache.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst (bewerkt)

#218 -Een niet onderhouden ammobox is natuurlijk net zo waardeloos als een koker. Beiden kan ik onmogelijk met het vinden van een schat

#229- De kwaliteit van een cache lijkt mij zoveel meer te betreffen dan alleen maar de afmetingen van de cache

.@Diederikus

Meestal ben ik het met je eens maar deze twee stukjes kan ik niet met elkaar rijmen :(

bewerkt door anharu
Geplaatst (bewerkt)

De kwaliteit van een geocache staat natuurlijk los van het potje/doosje/blik oud ijzer waar het logrolletje in gepropt zit. Als een munitiekistje gelijk staat aan een "schat" dan ben ik het spoor bijster. Een mooi gemaakt eindpunt maakt me wel blij. Of het logrolletje in een koker of kist zit heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Voor het ruilen van TB's valt een groter bakje te verkiezen. Less is more. De ervaring blijft hangen, dat maakt of je een "schat" in handen had.

bewerkt door Barry
Geplaatst

Jarenlang heeft Vlindertje hier de discussies gegijzeld door zijn gedram over de afmetingen van de cache. Je kon hier geen restaurant beginnen of je eindigde bij de lofzang op de ammobox. Nu hij hier niet meer schrijft verbaast het mij dat de discussies zo weinig veranderd zijn. Het gaat nog steeds over de afmetingen van de ammobox. In dit draadje mag je kiezen tussen een koker en een vervuilde ammobox. Alsof je mag kiezen tussen een klapsigaar en gebruikte kauwgom.

De kwaliteit van een cache lijkt mij zoveel meer te betreffen dan alleen maar de afmetingen van de cache.

Vóór jouw tijd, Diederikus, ging het meer om de achteruitgang van het spel dan puur om de grootte van de cache. Maar helaas, 'dankzij' het concept authentic geocache is dat verworden tot een ongenuanceerd pleidooi voor de ammobox - al dan niet gevuld met rotzooi, al dan niet op een oninteressante plek. Niet alleen bij Groundspeak was het vroegah beter.

Geplaatst

.@Diederikus

Meestal ben ik het met je eens maar deze twee stukjes kan ik niet met elkaar rijmen :(

Laat ik het anders formuleren. Willen jullie het nou echt alleen maar over de afmeting van de cache hebben? Na al die jaren is alles toch wel 832 keer gezegd?

Geplaatst

Diederikus, geocaching is eigenlijk op pad gaan met je GPS. Wat dat betreft zijn alle verstokte forumgangers van het padje, want die zitten (te) regelmatig binnen achter hun computer, laptop, of smartphone om over geocaching te schrijven. Het beste zou zijn om alle fora over geocaching af te schaffen zodat deze 'cachers' wat vaker buiten komen! En ja, dat trek ik mezelf ook aan.

Wat is het verschil tussen geocaching en je GPS meenemen voor een simpel wandelingetje? Het zoeken - liefst vinden - van de 'schat' aan het eind, eventueel aangevuld met de opdrachten onderweg of de puzzel vooraf. Niet zo raar dus dat vooral deze onderwerpen populair zijn onder de forumschrijvers. Ook al is het 833 keer gezegd!

Geplaatst

(...)) logrolletje (...) logrolletje (...)

Dat je het over logrolletje hebt zegt al veel over hoe ver je denkt dat het geocachen gedegradeerd is. Zelfs of de site van groundspeak https://www.geocaching.com/guide/ staat nog

What are the rules of geocaching?

(...)

Write about your find in the cache logbook.

(...)

LogBOEK dus, waar je wat meer in schrijft dan alleen je naam.

En ja een logboek heeft ruimte nodig, meer dan in een fotokokerje past.

Tc

• Top! 1
Geplaatst

Died al moet het 1000 keer hebben over het formaat van de cache, dan moet het maar

er komen steeds meer nieuwe "geocachers" ook hier op het forum die weten nog niks, als die dan niet lezen dat een geocache pas een geocache is als het ook een cache (bewaarplaats) is, dan worden die nieuwe aanwas verschrikkelijk te kort gedaan, ook zij hebben het recht om goed voorgelicht te worden, deze site dwarrelt ook al naar beneden, verlaat ook hun jarenlange eerlijke koers, laten we dan asjeblieft als gebruikers van dit forum proberen de nieuwelingen van juiste informatie te voorzien, de verziekte versie van het spelletje geoprutsen komen ze snel genoeg achter, maar met de juiste info op zak hebben ze tenminste iets te kiezen

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Barny, ik weet natuurlijk niet hoe het voorheen was, maar toen ik op dit forum kwam eindigden vrijwel alle draadjes uiteindelijk met een pleidooi voor een geocache van ruime omvang. Mijn eigen idee van een forum is iets anders. Het lijkt mij voor de hand te liggen dat je op een forum spreekt over hoe je dingen in de toekomst anders en beter kunt doen. In de loop der tijd heb ik heel wat pogingen ondernomen om daar eens met anderen over van gedachten te wisselen, maar onveranderlijk kwamen we altijd bij het formaat van de cache uit. In het begin ergerde mij dat,want het leek mij een gemiste kans. Na verloop van tijd ben ik over die ergernis heen gegroeid, en na nog meer verloop van tijd begon ik er zelfs het nut van te ontdekken. Zoals je zegt, de aanwas is enorm, en ergens moeten nieuwelingen de juiste informatie kunnen krijgen opdat ze kunnen kiezen. Dat dit ten koste gaat van de oudgedienden op dit forum die het verhaal al zo vaak gehoord hebben dat ze zich groen en geel ergeren is dan gewoon een kwestie van collateral damage.

Maar goed, inmiddels schrijft Vlindertje al ongeveer een half jaar of zo niets meer op dit forum, dus leek mij de tijd rijp om eens te peilen of men het soms eens over iets anders wil hebben dan het formaat van de cache. Na een aantal pogingen om eens over wat anders te schrijven is het inmiddels wel duidelijk dat die behoefte hier op het forum non existent is. Het gaat om de wandeling en de cache is bijzaak. Wel, dat is allemaal prima natuurlijk. Dan zal ik eens kijken of ik op een ander platform hierover met anderen van gedachten kan wisselen. In jouw discussiegroepje, of zo.

Dan blijft er natuurlijk nog wel één van de kleine raadselen des levens over om te ontrafelen: hoe kan het dat (bijna) het hele forum de ideeën van Vlindertje over de afmetingen van een cache verguist, maar dat het een favoriet onderwerp blijft nu hij er niet meer over schrijft. Raadsels, raadsels.

Geplaatst

Omdat Vlindertje toch wel en punt heeft, alleen de manier waarop hij het brengt niet altijd even tactisch is.

Want waarom zou je een kokertje achter een boom leggen als daar ook een groter formaat kan liggen. Net als ik aan het eind van een trailtje bijna altijd het gevoel heb: waarom heb je hier nou geen multi van gemaakt? In die kokertjes hadden even goed een aanwijzing gekund.

Maar wanneer het formaat een doel heeft is het een andere zaak. Ik hou wel van tradi's waarbij je achter je oren moet krabben om de logrol te kunnen vinden. Is de cache dan een groot formaat als je uiteindelijk na een aantal deurtjes openenen een logrolletje in een nano vindt?

Geplaatst (bewerkt)

je ziet overal dat mensen met een uitgesproken mening heel veel tegen gas (respectloosheid van een andermans mening) (ongefundeerd en herhaaldelijk afbranden van die enkeling) krijgt de "meerderheid" (waar de aanstichters van die "meerderheid" ook nog eens een dubbele agenda hebben), hun zin

je ziet het hier en je ziet het ook heel erg duidelijk op Facebook, door slechte moderatie krijgt die "meerderheid" ook hun zin en de enkeling met een eigen mening word geroyeerd, in de hoop dat het dan "rustig" word in die groep/forum

elke keer blijkt het ongewenste gedrag gewoon doorgang te vinden, met de zelfde poppetjes en een ander slachtoffer, goedbedoelde maar knulliger moderators en beheerders zullen alleen symptomen bestrijden maar nooit het kwaad aan de wortel aanpakken,

dus wie er ook word weggejaagd hier en wie er bij komt

al 13 jaar volgen hier op dit forum de herhalingen op herhaling op herhaling, de bezoekers zijn alleen nieuw op enkele fossielen zo als ondergetekende na

Barny

bewerkt door barny
Geplaatst (bewerkt)

Maar goed, inmiddels schrijft Vlindertje al ongeveer een half jaar of zo niets meer op dit forum, dus leek mij de tijd rijp om eens te peilen of men het soms eens over iets anders wil hebben dan het formaat van de cache. Na een aantal pogingen om eens over wat anders te schrijven is het inmiddels wel duidelijk dat die behoefte hier op het forum non existent is. Het gaat om de wandeling en de cache is bijzaak. Wel, dat is allemaal prima natuurlijk. Dan zal ik eens kijken of ik op een ander platform hierover met anderen van gedachten kan wisselen. In jouw discussiegroepje, of zo.

Wat willen we nou eigenlijk Diederikus? Geocaching is inhoudelijk zo beperkt en simpel.... dan is de grootte van een kistje zo ongeveer het maximale wat er in discussievorm uit te halen valt. Je kunt het ook nog hebben over iemands persoonlijke voorkeuren voor wat betreft multi's, mysteries of traditionals, wel of niet in de vorm van een trailtje, maar dan heb je het wel gehad. Alle andere onderwerpen, die je met de beste wil van de wereld kunt opperen, zoals bijv. jouw stokpaardje op het gebied van creativiteit bij het plaatsen van caches zijn gerelateerd aan die paar genoemde zaken, die geocaching tot geocaching maken. Een gezellig en een soms (door beweging en frisse lucht) verantwoord tijdverdrijf, maar het zal niet bijdragen aan enige vorm van toekomstig cultureel erfgoed.... En zodoende zijn we aan die 832 antwoorden gekomen, die uiteindelijk allemaal op hetzelfde neerkwamen. Het platform, waarop je de vragen stelt, maakt niet uit. Je vragen zijn als paarlen voor de zwijnen. Ze worden niet opgemerkt of ze worden ondergewroet.... Soms zijn de discussies amusant, soms irritant, maar het heeft onze manier van geocacheverdieping nooit echt beïnvloed.... We doen wat we doen en we denken wat we denken. Jij praat vanuit je interesse in knutselen en programmeren, waardoor geocaching voor jou de ultieme uitlaatklep is geworden om die andere interesses een doel te geven. Zo hebben we allemaal onze eigen kleine redenen, om hier bijdragen te plaatsen, al is het maar omdat we het gewoon leuk vinden. Correct me if I'm wrong. Zou jij kapper zijn geweest met twee linker handen en slechts behept met de kennis van waar je de aan/uit knop op je computer kan vinden, dan had je (indien je in je vrije tijd aan geocaching had gedaan) heel anders gepraat. Je zou dan mogelijk - net als de meeste geocachers - verrukt zijn geweest van een trailtje achter Amersfoort en nat zijn geworden van de roodborst in het vogelhokje, die een logboekje uitspuugt als je aan zijn staart trekt. Gelukkig ben je niet die kapper (pas op... ik respecteer deze beroepsgroep in hoge mate, omdat ze kans zien mijn kapsel met 793 haren in stand te houden) en verblijd je ons bij tijd en wijle door je creativiteit met leuke multi's en schrijf je frisse berichtjes, maar dat is ook wel het maximale, dat je via dit forum kunt bereiken.....

Je hebt hier in het verleden heel veel vragen gesteld, die jou kennelijk bezig hielden, maar de rest van ons nauwelijks zodat ieder draadje, dat jij begon eindigde met de maat van het kistje, de spulletjes die er wil of niet in zitten en de voorkeuren voor mysteries, multi's of traditionals.... Noem het desinteresse onzerzijds, noem het gebrek aan intelligentie, noem het oppervlakkigheid.... Ik vind het allemaal prima....Je hebt gelijk of ongelijk, we doen ons best, om jouw vragen te beantwoorden, maar als er nou simpelweg geen antwoorden zijn? Kun je ons verwijten, dat er over geocaching nu eenmaal weinig diepzinnigs te zeggen valt? En dan voelt dit forum ten opzichte van het groepje waar jij het over hebt nog aan als een weldadig aandoend bad.

Dat was in de tijd, dat Vlinder hier schreef niet anders. Ik mis zijn bijdragen hier, omdat ze soms erg vermakelijk waren en ze soms het bloed onder je nagels vandaan haalden, maar heeft het de geocacherscommunity wezenlijk veranderd? Hij is de enige die vindt van wel..... de rest neemt zijn visie voor kennisgeving aan, wil het er "deep down inside" ook nog wel eens mee eens zijn, maar start de motor vervolgens en rijdt naar de volgende cache....

Ik zou er maar niet te veel mee zitten. Laten we genieten van de mogelijkheden, die geocaching ons kan brengen en laten we het forum gebruiken om gewoon eens inhoudloos, relativerend en gezellig te ouwenelen over alles en niks en vooral over de maat van een kistje..... In April 2016 hebben we de 1000 bijdragen over dit onderwerp heus wel bereikt! En dan beginnen we weer vol enthousiasme aan de volgende 1000 kistjes betogen. Heerlijk! Ik hoop wel, dat jij gewoon mee blijft doen..... Dan weet ik zeker, dat deze ambitieuze doelen bereikt zullen worden. :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...